1300.sen vaihteet?

Aloittaja JUNNU56, 25.07.11 - klo:23:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lainaus käyttäjältä: JUNNU56 - 27.07.11 - klo:13:50
joo tiesin. huoltomies tuumas,että pannarilla pitää ajaa satatuhatta,niin sitten alkaa vaihteet mennä siististi päälle. tekevät niin tiukkoja sovituksia. tämä on kokeilu,jos ei kytkin luista,niin voitelee mobil paremmin,kuin mp.öljyt. niin tuumas mekaanikko kylkylkyl

Tuolta osin asia sitten lienee selvä, kun kerran riskin tiedät. Se luistaminen alkaa vähitellen, ei kertalaakista.

Kerrot varmaan meille muillekin sitten miten kävi, hyvää kokemusperäistä tietoa.

Minä en kyllä menis laittamaan auton öljyjä ainaskaan takuunalaiseen pyörään. Jos tulee kytkimen kanssa ongelmia, on turha kyllä saada takuusta maksajaa, kun on laitettu koneeseen suosituksen vastaiset öljyt.
Itse olen ajanut 60tkm eri merkkisillä öljyillä. Vaihde ei ole kertaakaan lähteny itsekseen pois päältä. Ykkönen välillä kolahtaa kovastikin, mutta en ole siinäkään huomannut eroja eri öljymerkkien kesken. Kokemuksesta olen todennut, että jos malttaa pitää kytkintä vähänaikaa pohjassa, ennenkuin survasee vaihteen pesään, niin kolahdus vähenee tai ei kolahda ollenkaan,,, Vaihteen päälläpysymättömyyteen hakisin syytä muualta kuin öljystä.. kylkylkyl

motul 10/40w ester koneeseen niin ei mulla ainakaan mitään ongelmia kytkimen eikä vaihteiston kanssa. castrol kuulemma tekee vaihtamisen "karkeeksi" nyt kilometrejä jo yli 70tkm motulin kanssa ja aijon myös jatkaa katsotaan sitten jos öljy hinta vaikka tuplaantuisi vieläkin miettisin vaihdanko johonki muuhun merkkiin kyllä se kytkin tarvii ne lisä aineet kun on märkä kytkin.

ps.mitä välii jos kesässä menee vaikka 50€ öljyihin enempi kuin joku halpa öljy???
kannataa lopetaa moottoripyöräily jos öljyissä alkaa säästelee thumbsup1

onkohan tuo jussi613 samaa sukua,kuin se kuuluisa nätti jussi,jolla oli kans tosi paljon rahnaa rinning

27.07.11 - klo:20:50 #19 Viimeisin muokkaus: 27.07.11 - klo:20:53 käyttäjältä serekki
Lainaus käyttäjältä: jussi613 - 27.07.11 - klo:14:52
motul 10/40w ester koneeseen niin ei mulla ainakaan mitään ongelmia kytkimen eikä vaihteiston kanssa. castrol kuulemma tekee vaihtamisen "karkeeksi" nyt kilometrejä jo yli 70tkm motulin kanssa ja aijon myös jatkaa katsotaan sitten jos öljy hinta vaikka tuplaantuisi vieläkin miettisin vaihdanko johonki muuhun merkkiin kyllä se kytkin tarvii ne lisä aineet kun on märkä kytkin.

ps.mitä välii jos kesässä menee vaikka 50€ öljyihin enempi kuin joku halpa öljy???
kannataa lopetaa moottoripyöräily jos öljyissä alkaa säästelee thumbsup1

ei mitää kuulemma, ko tekee. ainaki tos vanhemmas versios. (kokemuksen syvällä kurkkuäänellä)
totta toikin että kympin säästöllä voi tehdä satasen vahingon.
ja kolmanneks: kannattaa miettii sitäkin että kumpi tulee halvemmaks, halpa ostos vai puolet kalliimpi, jonka joutuu ostamaan kolme kertaa harvemmin. (toki halpakin on hyvä paikassaan)
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

Lainaus käyttäjältä: serekki - 27.07.11 - klo:20:50
Lainaus käyttäjältä: jussi613 - 27.07.11 - klo:14:52
motul 10/40w ester koneeseen niin ei mulla ainakaan mitään ongelmia kytkimen eikä vaihteiston kanssa. castrol kuulemma tekee vaihtamisen "karkeeksi" nyt kilometrejä jo yli 70tkm motulin kanssa ja aijon myös jatkaa katsotaan sitten jos öljy hinta vaikka tuplaantuisi vieläkin miettisin vaihdanko johonki muuhun merkkiin kyllä se kytkin tarvii ne lisä aineet kun on märkä kytkin.

ps.mitä välii jos kesässä menee vaikka 50€ öljyihin enempi kuin joku halpa öljy???
kannataa lopetaa moottoripyöräily jos öljyissä alkaa säästelee thumbsup1

ei mitää kuulemma, ko tekee. ainaki tos vanhemmas versios. (kokemuksen syvällä kurkkuäänellä)
totta toikin että kympin säästöllä voi tehdä satasen vahingon.
ja kolmanneks: kannattaa miettii sitäkin että kumpi tulee halvemmaks, halpa ostos vai puolet kalliimpi, jonka joutuu ostamaan kolme kertaa harvemmin. (toki halpakin on hyvä paikassaan)

Totta tuo Castrol tekee just niin kuin Jussi sanoi ja vielä ero kun vaihdetaan viskositeetti....
alku kesällä oli 15w-50 ja toimi "pehmeemmin" ???? tai ainaskin niin tuntui saati sitten nyt keskikesällä oli koneessa saman valmistajan 10w-40 litku ja vaihteisto tuntuu "kuivahkolta" ja äänet aivan kuin olis äänekkäämpiä?
Ens viikolla lätkästään koneen sisuksiin toi motul sit kuulostellaan taas ennen syksyä mitä sit laitettais. icon_mrgreen
Oliskohan vaan tällain vanhemmiten noi korvat ruvennu kuuleen paremmin.... :pukeleft

Siitä hinnasta en sit tiedä mut toi Castrol oli keväällä tarjouksessa Topmotorissa 39€ ja muuten se on 50€ jolloin saa suodattimen mukaan.
Toi Motul 15w-50 5100 4L 39,90€ ja toinen motul 10w-40 7100 4L 59,90€.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Voisiko joku valistaa minua, miksi käytätte moottoripyörässä 10W alkuisia öljyjä?  Hondan (ja myös K-sarjan Bemarin) käsikirjan mukaan yksiaste 30W olisi juuri nappiin Suomen kesässä. Pöntön kyljestä pitää löytyä vielä API SF tai SG.
No eihän sitä 30W:tä enää mistään saa. Seuraavaksi paras vaihtoehto on 20W50, sitten 20W40 ja hätätilassa 15W40, mutta se alkaa olla vaihteistolle liian luirua kuumana.

Kytkin ja vaihteisto tykkää jäykästä oljystä. Juuri käynnistetyn Pannarin ykkösvaihde ei kolahda yhtään, kun painat sen määrätietoisen hitaasti päälle. 

Ehkä tuolla "huoltokortilla" on osuutta asiaan.. thumbsup1

Tosin tässä kyllä ST1100

SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Lainaus käyttäjältä: JUNNU56 - 27.07.11 - klo:20:33
onkohan tuo jussi613 samaa sukua,kuin se kuuluisa nätti jussi,jolla oli kans tosi paljon rahnaa rinning

en ooooo nätti eikä sitä rahaakaan ole kertynyt liikaaa kyllä ne kaikki menne............... reps

Olisikohan se huoltokortin suomentaja vähän oikonut käännöstä tehdessään. Googletin "pan european maintenance manual" ja löysin sieltä ihan pätevän tuntuisen linkin: http://www.pan-europe.utvinternet.ie/owners_manual.htm, jossa oli oheinen öljysuositukset kuva:

Kutakuinkin se sama, mikä on 1300 omistajan käsikirjassakin.  Joten en minä vieläkään ymmärrä miksi moottoripyöriin lirutetaan kesällä 10W alkuisia öljyjä.  bittebitte

28.07.11 - klo:22:44 #25 Viimeisin muokkaus: 28.07.11 - klo:22:46 käyttäjältä Reko
Lainaus käyttäjältä: jussi613 - 28.07.11 - klo:15:48
Lainaus käyttäjältä: JUNNU56 - 27.07.11 - klo:20:33
onkohan tuo jussi613 samaa sukua,kuin se kuuluisa nätti jussi,jolla oli kans tosi paljon rahnaa rinning

en ooooo nätti eikä sitä rahaakaan ole kertynyt liikaaa kyllä ne kaikki menne............... reps
........jo kyllä Nätti-Jussi rahamies oli.Haki pankista rahaa reupullisen, pankkivirkailija kirjoitti pankkikirjaa - otti vähän jäi paljon. Nätti mies hän se Jussi oli !!!!!!!!!!

Joo sillähän ei pankkikirjassa ollu lukuja ollenkaan, luki vaan : kaikkein eniten. thumbsup1

Lainaus käyttäjältä: hondamania - 26.07.11 - klo:15:31
160 tkm ajettuna ja en ole moiseen törmännyt. Onkohan vaihteensiirrossa jokin säätö ?
Toisena tulee mieleen että onko vaihdepoljin optimaalisesti säädetty (tarpeeksi alhaalla) eli että vaihtotilantessa vaihde menisikin vain "puoliksi" päälle ?
Hyvinhän se säätö pyörän alta oikealta puolelta löytyi. Otin vaihdepoljinta alaspäin ja tuntuu aika sopivalta nyt. Säätötangon alapäässä nivelen suojuskumin alla vasenkätisellä kierteellä oleva lukitusmutteri, eli samalla periaatteella kuin yleensäkin. Siirtotanko oli vaan senverran piilossa, etten "jäykkäniskaisena" sitä heti havainnut.
SS1000 PanFun kimppa

Powered by EzPortal