1300.sen vaihteet?

Aloittaja JUNNU56, 25.07.11 - klo:23:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

moro. onko muiden 1300.sten vaihteissa ollut samaa,kuin minun. kiihdyttäessä varsinkin nelosvaihde pomppaa pois. ilkee tilanne ohittaessa,kun veto loppuu. oiskohan liika hätäsesti vaihdettu vaihde,vai joku vika laatikossa. mitäs mieltä mekaanikot? on tehnyt sen jo muutaman kerran. sa_doh

Suzuki mies täältä kommentoi, vaikkakin minun ei varmaankaan pitäisi osallistua merkkikeskusteluihin. Haluan kuitenkin kertoa, kun minulla oli samanikäinen Pannari, niin minulla teki samaa kakkosvaihde ja useasti. Minun piti sitä kysyä 6000 t. öljynvaihdon yhteydessä, mutta se unohtui, kun tuli tuo pyörän vaihto eteen. Suzukilla painelin viikonvaihteessa 1200 km. ja hyvälle tuntui, kulutus n. litran pienempi sataselle kuin Pannarissa. En enää osallistu merkkikeskusteluihin, niin ei tule sanomista.
jauhis

Viides kesä menossa pannarilla, mutta yhtään kertaa vastaavaa "ongelmaa" ei ole esiintynyt.   03Biker

Taitaa olla meikäläisellä kuudes kesä Pannarilla, joista viisi ensimmäistä tonnisatasella. Kokemusta myös muusta Hondasta jostain sieltä kaukaa. Minusta vaihteen poispomppiminen tai ohimenevät vaihdot eivät oikein ole Hondaa.

Epäilisin jonkin sortin vikaa. 

Mulla on tehnyt muutaman kerran reippaammin kiihdytettäessä, että nelonen putoaa päältä "välivapaalle". Paukahtaa aika ilkeästi, kun pykälä menee uudestaan päälle. Ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa pitää nostaa pedaalia aika määrätietoisesti ettei jää vapaalle.
SS1000 PanFun kimppa

näinhän se tekee minunkin pyörä. takuuta ois vielä. pitää seuraavassa huollossa mainita horisko. joku kyseli siitä uudesta 1200 hondasta. kaveri osti sellasen ja kovasti kehui jarruja vaihteita. moitti istuinta(perse puutuu)etupyörästä ravat lentää syliin(lokasuoja tosi lyhyt ja aivan suojaton kuilu alhaalta ylös) pyörä tuntui mopolta kokonsa puolesta(pannarin jälkeen) tosi pienet sivulaukut. semmosta tuumas kaveri kylkylkyl

160 tkm ajettuna ja en ole moiseen törmännyt. Onkohan vaihteensiirrossa jokin säätö ?
Toisena tulee mieleen että onko vaihdepoljin optimaalisesti säädetty (tarpeeksi alhaalla) eli että vaihtotilantessa vaihde menisikin vain "puoliksi" päälle ?
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

mä en mitää kolmetoistasatasten päälle käsitä, mut ekana tuli mieleen öljymerkin vaihto. toki voipi olla et siel on joku ratas vahingoittunut hiukan että on rattaat pikkasen pyöristyny ja kovassa rasitteessa pomppaa vaihde pois päältä. eiko auki ja syynii. (jos ei öljymerkin vaihto auta)
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

Juu en ole moiseen vaivaan omassa kertaakaan törmänny
aika erikoinen juttu  sa_doh

Pannarikimppa-ajon tauolla juteltiin, että paksummat öljyt saattaisivat auttaa (nyk. Castrol GPS 10W-40), kun se ykkönenkin liikkeelle lähtiessä paukahtaa melkoisesti. Kytkin irrottaa ainakin kahvatuntumalla hyvin. Silmäilin poljinmekanismia keväällä ja en nähnyt säätöön mahdollisuutta. Pitää tutkia vielä korjaamokirjasta. Mulla on polvikulma melko iso, joten saattaa isommalle vaihtaessa hyvinkin olla, kuten hondamania mainitsi, että vaihtaminen jää joskus "vajaaksi".
SS1000 PanFun kimppa

just se ykkönenkin meinaa aika usein kangerrella. pitää kytkimen kans houkutella. pitäsköhän laittaa ne hondamanian delvakit 4idi4s. haapajärvellä myllylän aulis. hondan huoltomies tuumasi,että laitappa pyörääs mobilin öljyt,jos ei luista niin voitelee paljon paremmin,kuin hondan oma öljy. silloinen pyörä oli jammu 1200fj. laitoin ja pelas tosi hyvin ajelu.gif

Lainaus käyttäjältä: JUNNU56 - 26.07.11 - klo:23:51
just se ykkönenkin meinaa aika usein kangerrella. pitää kytkimen kans houkutella. pitäsköhän laittaa ne hondamanian delvakit 4idi4s. haapajärvellä myllylän aulis. hondan huoltomies tuumasi,että laitappa pyörääs mobilin öljyt,jos ei luista niin voitelee paljon paremmin,kuin hondan oma öljy. silloinen pyörä oli jammu 1200fj. laitoin ja pelas tosi hyvin ajelu.gif

mun mopon vaihdelaatikko ei ainakaan noista Casrtolin öljyistä tykännyt. sit kun vaihdoin toiseen laatuun, alko laatikkokin pelittää paljon paremmin vaik toi viskositeetti oli sama.
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

moro. soitin tänäaamuna huoltomiehelle ja pe. laitetaan minun ratsulle mobilin ykköset sisään. katotaan miten käy rinning

Lainaus käyttäjältä: JUNNU56 - 27.07.11 - klo:12:48
moro. soitin tänäaamuna huoltomiehelle ja pe. laitetaan minun ratsulle mobilin ykköset sisään. katotaan miten käy rinning


Ovathan ne moottoripyörään tarkoitetut öljyt? Kas kun kytkinlevyt ei tykkää autoille tarkoitetusta öljystä, vaan alkavat luistaa... No, varmaan sen tiesitkin.

Joku minua viisaampi muistanee, mikä se eroavuus moottoripyörä- ja moottoriöljyn välillä on.

joo tiesin. huoltomies tuumas,että pannarilla pitää ajaa satatuhatta,niin sitten alkaa vaihteet mennä siististi päälle. tekevät niin tiukkoja sovituksia. tämä on kokeilu,jos ei kytkin luista,niin voitelee mobil paremmin,kuin mp.öljyt. niin tuumas mekaanikko kylkylkyl

Powered by EzPortal