Takalaukku,"kattoteline" kiinnitys, jarruvalo

Aloittaja Timppa, 01.03.09 - klo:16:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

01.03.09 - klo:16:47 Viimeisin muokkaus: 01.03.09 - klo:19:39 käyttäjältä Timppa
Lainaus käyttäjältä: "panman"
Lainaus käyttäjältä: "wage"kaatosateessa kastuu kyllä kaikki,kuskia myöten,sekä plexi "hikoaa"
sisäpuolella ym vesipisarat
Siis mitä? Viimekesänä oltiin parinviikon reissussa Lapissa ja tietty joka päivä satoi. Jos ajoi 70+, niin vesipisarat meni kaikki ohi. Silloin tuli mieleen, miksi minä tuota tankkilaukun sadesuojaa oikeastaan mukana raahaa. Olikohan tässä nyt taikasanana "kaatosade"?

Lainaus käyttäjältä: "wage"takaboxin päällä mulla on pikkuteline,jossa suojapussi
louis.de

teline vai pussukka tuolta sakemanniasta? Tuossa lattialla odottaa asennusta Louisin teline, mutten ole vielä uskaltanut laittaa sitä ennenkuin pääsen passaamaan sijaintia kyytiläisen kanssa. Pannari tallissa 70:n pyörän takana...
Miten tuo teline on kestänyt, onko vaikuttanut kannen saranoihin?

Lainaus käyttäjältä: "wage"(sivulaukkuihin laitoin kun aina osuu kenkä siihen ja mustat jäljet näkyy
onko muilla sama ongelma??vai onko se minun ikä joka näkyy)

ei se ainakaan ole kuskin kankeus, selvä suunnitteluvirhe;)
Ei muuta kuin vahaa pintaa vaan...

Tuosta takalaukun telineestä en voi ottaa kantaa, mutta eräässä mopossa jota kävimme katsomassa kun pyörää hankimme niin oli revennyt teline takaosastaan irti ja vääntänyt etuosan kiinnikkeet niin että oli laukun kansi mennyt halki kiinnikkeiden kohdalta.Tällainen havainto (ST1300):n kohdalla.
Eli jos ruuvaatte sellaisen telineen varmistakaa takapuolelta että on tarpeeksi isot prikat, sekä ruuvit on tarpeeksi kireällä ettei tule harmia.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

01.03.09 - klo:19:03 #1 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä Kauko
Lainaus käyttäjältä: "Pandemia"Tuosta takalaukun telineestä en voi ottaa kantaa, mutta eräässä mopossa jota kävimme katsomassa kun pyörää hankimme niin oli revennyt teline takaosastaan irti ja vääntänyt etuosan kiinnikkeet niin että oli laukun kansi mennyt halki kiinnikkeiden kohdalta.Tällainen havainto (ST1300):n kohdalla.
Eli jos ruuvaatte sellaisen telineen varmistakaa takapuolelta että on tarpeeksi isot prikat, sekä ruuvit on tarpeeksi kireällä ettei tule harmia.
Hyvä huomio, ajattelin laittaa sinne alle prikat tai sopivan pellin tueksi. Täytyy miettiä vielä toisekin kerran tuota ritilän asennusta. Itse teline on tukeva ja kohtuuhyvin tehty, mutta tuon laukun kestävyys ja sitten vielä painopisteen lisäys ylös ja taakse -> ajo-ominaisuudet tuskin paranee, mutta onko muutos oleellinen.

01.03.09 - klo:19:06 #2 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä wage
boxitelineestä sen verran
isot prikat tarvii,muuten repee (ohutseinä)
boxin päälle ei voi mitään muulikuormia laittaa,esim kevyttä tavaraa,
like makuupussit,aluspatja ym.
boxiin ja telineeseen EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA painavaa
ajo-ominaisuudet järkyttävät(kuten mainitsin)
nyrkkisääntö KAIKKI PAINAVAT TAVARAT NIIN ALAS KUIN MAHDOLLISTA
muista että boxin päällä olevat tavarat tuulen ansiosta,rasitus lisääntyy
ja painon vaikutus moninkertaistuu
muovinen boxi kötöstys ei tätä kestä,vrt aluboxiin
mutta on se pirun hyvä pitkillä reissuilla
kotimaassa koko boxi pois
(saan tietysti teiltä pos.palautetta mitä mieltä olen pannarista
+ helvetin hyvä ajaa
+kone on hyvä V4
+kestävä
+iso tankki
-designpyörä,onnettomat laukut
-honda civic ääni
tarviiko mun enää haaveilla teiän näkemistä tuolla ähtärissä heh heh
siirryinkö suoraan disponibilitettiin heh,heh

01.03.09 - klo:19:44 #3 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä Timppa
Muoks:muokkasin tuota otsikkoa hiukan.

Josta päästäänkin sivuosumaan tuossa takalaukussa.

Monellako on takalaukussa ns.lisäjarruvalo ?

Ajatellut sellastakin joskus viritellä.
Laukussa kun olisi valmiit paikat siihen.
Neljä lediä laukkuun ja pätkä piuhaa ja liittimet, pitäisi toimia.  :-({|=
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

01.03.09 - klo:19:56 #4 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: "Pandemia"Muoks:muokkasin tuota otsikkoa hiukan.

Josta päästäänkin sivuosumaan tuossa takalaukussa.

Monellako on takalaukussa ns.lisäjarruvalo ?

Ajatellut sellastakin joskus viritellä.
Laukussa kun olisi valmiit paikat siihen.
Neljä lediä laukkuun ja pätkä piuhaa ja liittimet, pitäisi toimia.  8-[

01.03.09 - klo:20:13 #5 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä Kauko
Lainaus käyttäjältä: "wage"muovinen boxi kötöstys ei tätä kestä,vrt aluboxiin mutta on se pirun hyvä pitkillä reissuilla kotimaassa koko boxi pois

Boxi kötöstyksellä tarkoittanet sitä takaboxin kiinnitystelinettä, mikä on muovinketaletta. Tuon kestävyyttä olen vähän arvuutellut. Kuulin jostakin, että tämä Hondan oma laukku olisi Givin valmistetta, mutta mikä kiinnitys, Monokey vai Monolock. Laukkua en lähtisi vaihtamaan, mutta sen alushärpäkkeen kylläkin.
Nuo varoituksesi pakkaamisesta olivat ihan hyvä muistutus.

01.03.09 - klo:22:39 #6 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä wage
meinasin sanoa.paska.mitäpaskaa mutta en sano
kiinnitys lärpakkeet toimii ok,aika hyvin ja boxin pitääkin olla flexiibeli,vrt lentokoneen siipiä,
ajoin kaverin perässä(pannari)heilui pahasti,mtta vastaus oliettä pitääkin

mutta nämä boxin päällä olevat,kuormat
ne se eniten haittaa,
nyt stabiilinen kiinnike(ei kiinn piste)kohta onkin siirtynyt muualle,ylemmäksi
ja rasitus  lisääntyy
vrt.fysiikassa esim ulokepalkin kuormat tai konkreetiseti kepin päässä mistä pidät kiini on 1kg mutta jos  kuorma siirtyy 2m päähän on kuin 20kg , +esim myrskysää,onko muka sama kuin tyyni,
tai hiihdät tuulta päin,oma massa pysyy samana,mutta vastus lisääntyy)like an archimedes law
ja  boxin kantavuus/ säilyy kyllä samana mutta kiinityspisteen rasitus nousee,vastuksen kasvaessa
lärpäkkeitten kohdalla
maalaisjärjellä ilmaistuna,heikoin kohta on kiinn.piste(edellyttäen että kuorman sidonta on stabiili)
rasitus kohdistuu(ilmavastus on se suurin sekä paino logaritmisesti kasvattaa rasitusta,vauhdinkasvaessa) siis kiinityspisteeseen
voin kaivaa kaavastosta huomenna oikeat faktat tai menen uudestaan tekuun opiskeleen

01.03.09 - klo:23:21 #7 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä Kauko
Lainaus käyttäjältä: "wage"mutta nämä boxin päällä olevat,kuormat
ne se eniten haittaa
Olet ilmeisesti ajellut tuollaisen takaboxin "kattokuorman" kanssa enempi? Käsittääkseni ajettavuuteen ja tuulikuormaan vaikuttaa oleellisesti myös se onko takapenkillä se parempi puolisko vai ei. Tarkoituksenani on toki laittaa jotain kohtuukuormaa sille ritilälle. Joku pieni laukku esim pieni reppu tms. Meillä kun käytännössä aina ajetaan kaksi päällä, niin arvelisin tuulikuorman olevan pienempi kuin yksin ajettaessa. Yritän toki muistaa: "olettamus on kaikkien suurten munausten äiti".

Siitä takalaukun kiinnikeestä johon laukku tulee kiinni, se on muovia... kestääkö se oikeasti sitten lisääntyvän painon/paineen/väännön yms. Näkisin sen mieluusti olevan aluvalua. Minkä valmistajan siihen sitten sopisi (org honda st1300 takalaukku)?

03.03.09 - klo:00:38 #8 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä Lauriha
Tässä minun kyhäyksiä takaboxin tiimoilta.

Luulen että jarruvalot näkyy isoonkin ajoneuvoon, tuntuu ainakin turvallisemmalta  kun kuormuri työntyy valoissa persuksiin kiinni.

RDS on verraton kaveri pitkillä matkoilla

http://picasaweb.google.fi/Han2Lau/ST11 ... 9216390514

03.03.09 - klo:08:16 #9 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: "Lauriha"Tässä minun kyhäyksiä takaboxin tiimoilta.

Luulen että jarruvalot näkyy isoonkin ajoneuvoon, tuntuu ainakin turvallisemmalta  kun kuormuri työntyy valoissa persuksiin kiinni.

RDS on verraton kaveri pitkillä matkoilla

http://picasaweb.google.fi/Han2Lau/ST11 ... 9216390514

Näistähän saa ideoita =D>

Katoinko oikeen, että sulla ei ole kajareita vaan menee suoraan kypärään soundit?

03.03.09 - klo:08:19 #10 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä Lauriha
Ei ole kajareita mutta boxissa on kyllä liitin esim kannettavia kajareita varten. Tulee joskus tallissa käytettyä.

03.03.09 - klo:09:37 #11 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä Kauko
Lainaus käyttäjältä: "Lauriha"Tässä minun kyhäyksiä takaboxin tiimoilta.
Mistä tuollaisen liittimen löytää?

03.03.09 - klo:10:06 #12 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä Lauriha
Ostin laukun aikoinaa EMC:ltä ja sieltä sain myös jarruvalosarjan.

Sarja on Givin oma joten löydät sen varmaan kaikilta muiltakin Givin kauppiailta

Edellisessä kassissa oli sellainen oma tekemä keksintö mutta jos saa valmiin sarjan niin eipä juuri kannata viritellä, asennus käy valmiilla sarjalla sen verran helposti.

Powered by EzPortal