Uudet viestit

PanFun sivustotuki

Tue foorumin toimintaa!

Kiitos!
Donate with PayPal!


Kirjoittaja Aihe: Kriittisen liittimet helpommin saavutettavaksi  (Luettu 858 kertaa)

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jusupov2002

  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Loka 2020
  • Viestejä: 14
  • Viestieni tykkäämiset: 27
  • Ikä: 60
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:17.10.21 - klo:09:23
  • 1995 ST1100 non ABS org UK model. Mulla 2020->
  • Kuvat
Kriittisen liittimet helpommin saavutettavaksi
« : 13.08.21 - klo:22:42 »
Tää on oikeastaan korjaus ja modaus. (Jotta jatkossa olisi korjaus helpompaa.)

Lähtökohta oli se, että pannari yks kaks lopetti käynnistymisen. Startti pyöritti iloisesti, mutta ei hörähtänyt ei. Ekaksi tsekkasin perusjutut eli bensapumpun ja alipainehanan toiminnan. Kunnossa oli. Sitten hommasin (tallilta) tulppa-avaimen ja purin muoveja sen verran, että pääsin toteamaan, ettei kipinää ole tulpassa ei.

Eka kuvassa on sytyspiirin kuva Clymerin manuaalista. Se olennainen asiaa, mikä siitä puuttuu on se, että tappokytkimen jälkeen powerointijohto haarautuu sytytyspiirille ja starttipiirille, jotka ovat muilta osin ihan erilliset.

Ongelmaksi paljastui, ettei tuo powerijohto tuonut loppujen lopuksi lainkaan sähköä puolille ja sytytysyksikölle. (Vaikka toi starttipiirille.)

Ja kuinka ollakaan katkospaikka oli emäputken takana, ilmansuodattimen alla oleva liitin.

Purettuani tarvittavan määrän asennuksia päästäkseni tuohon liitimeen ja saatuani sen taas toimimaan päätin, että asiaan on tehtävä muutos. Irroitin liitimet peltisestä kiinnityslevystä  ja poistin muoviset ilmanohjaimet. Vedin johdot uudelleen niin, että liittimet ovat nyt saavutettavissa vasemmalla puolella jopa ilman feikkitankin kuoren irroitusta. Toisessa kuvassa pois jääneet osat.

Nyt oikeastaan on kysymys, ovatko nuo ilmanohjaimet(?) jollain lailla tarpeellisia johonkin?
https://www.cmsnl.com/honda-st1100-paneuropean-1995-s-england_model4781/guard-fr-air_19070mt3000/
https://www.cmsnl.com/honda-st1100-paneuropean-1995-s-england_model4781/guard-lfrair_19170mt3000/

Ainakin puhaltimen päälle meno kuuluu paremmin ja ehkä paikallaan ollessa puhaltimen käynnissä ollessa lämmintä ilmaa nousee enemmän ylös tuulilasin taakse.

Tägit:
 


TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020