Uudet viestit

PanFun sivustotuki

Tue foorumin toimintaa!

Kiitos!
Donate with PayPal!


Kirjoittaja Aihe: lataus ongelma  (Luettu 5140 kertaa)

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TUPE

  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Heinä 2013
  • Viestejä: 3
  • Viestieni tykkäämiset: 15
  • Ikä: 57
  • Paikkakunta: Keminmaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:02.05.21 - klo:08:27
  • st 1100 -93
  • Kuvat
lataus ongelma
« : 24.05.20 - klo:12:17 »
pannari ei lataa , mitattuna säätimeltä kaikki kolme keltaista johtoa antaa 18v (halpa mittari joten sinne päin) valkoinen ja  musta on vain mitattu että katkoksia ei ole , ilmeisesti säädin pelittää kun ei päästä ylijännitettä läpi , mistä vikaa pitäisi hakea ? laturi vai mikä 

Poissa Pannukakku

  • ★★★★★
  • Kiitokset
  • -Annetut: 5
  • -Saadut: 21
  • Liittynyt: Huhti 2009
  • Viestejä: 548
  • Viestieni tykkäämiset: 449
  • Ikä: 38
  • Paikkakunta: Tammisaari
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:16.09.21 - klo:17:56
  • ST1100AN
  • Kuvat
Vs: lataus ongelma
« Vastaus #1 : 24.05.20 - klo:20:33 »
-95 tai aikaisemman laturin voi tarkastaa seuraavalla tavalla:

Mittaa vastus keltaisesta keltaiseen, kaikkien keltaisten osalta. Tulos tulisi olla 0-1 ohmia eli ei resistanssia.

Sitten mittaa vastus kaikista keltaisista valkoiseen, tässä pitäisi olla ääretön reistanssi eli virta ei saisi kulkea.

Ja vielä, mittaa reistanssi mustan ja valkoisen välillä, tuloksen pitäisi olla 0-4 ohmia.

Tarkoitan nyt, että mittaa liittimien päistä ikään kuin laturiin päin, muistaakseni vanhemmassa virtasysteemissä on musta 2P-liitin ja punainen 3-pinninen liitin. Mustaan liittimeen tulevat valkoinen ja musta johdin, punaiseen kolme keltaista.

Oletko tarkastanut regulaattorin liittimen? Ja tietty itse regulaattorinkin silmämääräisesti?  Minulla kärvähti regulaattorin liitin pari kertaa, sitten kärähti koko regulaattori ja sitten kärähti hermot. Heitin laturi+regulaattoriviritelmällä vesilintua ja muutin koko systeemin 40-ampeeriseksi eli -96 ja sen jälkeen käytetyksi.


Poissa tonipan

  • ★★
  • Kiitokset
  • -Annetut: 5
  • -Saadut: 11
  • Liittynyt: Syys 2014
  • Viestejä: 98
  • Viestieni tykkäämiset: 126
  • Ikä: 50
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 03:45
  • ST1100-91, ST1100-90
  • Kuvat
Vs: lataus ongelma
« Vastaus #2 : 25.05.20 - klo:06:40 »
18 volttia keltaisissa johdoissa kuulostaa liian korkealta jännitteeltä. Säädin ei taida ”päästää” jännitettä akulle.

Jos laturi on ehjä (tsekkaus pannukakun ohjeella) vaihda säädin ehjään. Laita sen jälkeen säätimen virransyöttöön (musta johto mikä tulee virtalukosta) rele joka syöttää virtaa suoraan akusta (sulake tietty siihen johtoon).

Ne säätimet ja itse laturi palaa tuon jännittensäätimen virransyötön jännitehäviön takia, eikä säädin säädä akulle menevää jännitettä oikein.

Se vanhakin lataus järjestelmä toimii tuon releen kanssa mainiosti. Mitään kolvauksia liittimiin ei pidä tehdä tai laittaa kuparilevyjä säätimen alle. Jos laturi on palanut harkinta päivittämisestä uudenpaan 40A laturin ?

Sen releen kanssa akun jännite ei nouse yli 14 volttiin, jos säädin muutoin on ehjä.

Poissa tonipan

  • ★★
  • Kiitokset
  • -Annetut: 5
  • -Saadut: 11
  • Liittynyt: Syys 2014
  • Viestejä: 98
  • Viestieni tykkäämiset: 126
  • Ikä: 50
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 03:45
  • ST1100-91, ST1100-90
  • Kuvat

Poissa TUPE

  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Heinä 2013
  • Viestejä: 3
  • Viestieni tykkäämiset: 15
  • Ikä: 57
  • Paikkakunta: Keminmaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:02.05.21 - klo:08:27
  • st 1100 -93
  • Kuvat
Vs: lataus ongelma
« Vastaus #4 : 25.05.20 - klo:15:10 »
Kiitos ohjeista , nyt laturi on mitattu ja ehjäksi todettu  ja kun säädin on uusi niin lähdin penkomaan johtoja tarkemmin . pääsulakkeen ja säätimen välinen punainen johto oli hapettunut poikki sulakkeen puoli päästä ,hämäsi vain ehyt kuori eli johto oli poikki kuoren sisällä . Nyt taas lataus pelaa ja kelitkin suosii ajelemaan . Kiitos vielä neuvoista  thumbsup1

Poissa tonipan

  • ★★
  • Kiitokset
  • -Annetut: 5
  • -Saadut: 11
  • Liittynyt: Syys 2014
  • Viestejä: 98
  • Viestieni tykkäämiset: 126
  • Ikä: 50
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 03:45
  • ST1100-91, ST1100-90
  • Kuvat
Vs: lataus ongelma
« Vastaus #5 : 26.05.20 - klo:05:13 »
Mittaa vielä latausjännite. Jos yli 14 volttia, suosittelen releen asentamista.

Virransyötön releelle voi ottaa myös siitä säätimen punaisesta johdosta. Alkuperäinen säädin on varmaankin laadukkain (ei kannata vaihtaa jos toimii).

Omassa pyörässä liian suuri latausjännite kuumensi niitä keltaisia johtoja niin että liittimet suli.

Nyt rele ollut 5 vuotta / 35 tkm paikallaan. Ei ongelmia sähköjen kanssa koko aikana ja samalla akulla menty (akku ainakin 6 vuotta vanha, liian suuri latausjännite lyhentää myös akun ikää).

Poissa pertti

  • ★★★★
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 11
  • -Saadut: 12
  • Liittynyt: Huhti 2009
  • Viestejä: 326
  • Viestieni tykkäämiset: 904
  • Ikä: 72
  • Paikkakunta: Hollola
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 09:14
  • BMW R 1200 RT 2016 36000 / HD SPORSTER 2017 6000
  • Kuvat
Vs: lataus ongelma
« Vastaus #6 : 26.05.20 - klo:08:06 »
En pysty tekniikkaan ottamaan kantaa . Ihmettelen vaan minkälaisia taitajia näiden kahden pyörämallin osalta täällä foorumilla esiintyy  ja ratkaisut löytyy aikanaan kaikkiin ongelmiin .  Löytyykö tämän päivän motokorjaamoilta vastaavia , arvaan ei löydy kun osien vaihtajia .

Poissa rane61

  • ★★
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Touko 2011
  • Viestejä: 61
  • Viestieni tykkäämiset: 24
  • Ikä: 60
  • Paikkakunta: Siikajoki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:07.08.21 - klo:20:10
  • Honda ST 1100 -93 ajettu 120000
  • Kuvat
Vs: lataus ongelma
« Vastaus #7 : 14.04.21 - klo:12:46 »
Totta!

Tällä foorumilla on paljon enempi tietoa kuin missään korjaamolla ja apua löytyy yleensä vaivaan kun vaivaan :)

Poissa FF1pan

  • ★★★★★
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 18
  • -Saadut: 32
  • Liittynyt: Joulu 2009
  • Viestejä: 882
  • Viestieni tykkäämiset: 1792
  • Ikä: 72
  • Paikkakunta: Naantali
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 09:39
  • Honda CTX 1300 A Abs 2016
  • Kuvat
Vs: lataus ongelma
« Vastaus #8 : 14.04.21 - klo:20:25 »
Totta!

Tällä foorumilla on paljon enempi tietoa kuin missään korjaamolla ja apua löytyy yleensä vaivaan kun vaivaan :)



Pitää paikkansa,vaatii vain  vain kovaa etsintää ja kärsivällisyyttä että löytää tuosta kaikesta tekstimäärästä sen mitä tarvii. respectii  thumbsup1


FF1pan

Poissa rane61

  • ★★
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Touko 2011
  • Viestejä: 61
  • Viestieni tykkäämiset: 24
  • Ikä: 60
  • Paikkakunta: Siikajoki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:07.08.21 - klo:20:10
  • Honda ST 1100 -93 ajettu 120000
  • Kuvat
Vs: lataus ongelma
« Vastaus #9 : 30.07.21 - klo:18:20 »
Hei.

Mistä löysit isomman uudemman mallin laturin?
Mitä toimenpiteitä laturin vaihto vaatii, muutoksia?



-95 tai aikaisemman laturin voi tarkastaa seuraavalla tavalla:

Mittaa vastus keltaisesta keltaiseen, kaikkien keltaisten osalta. Tulos tulisi olla 0-1 ohmia eli ei resistanssia.

Sitten mittaa vastus kaikista keltaisista valkoiseen, tässä pitäisi olla ääretön reistanssi eli virta ei saisi kulkea.

Ja vielä, mittaa reistanssi mustan ja valkoisen välillä, tuloksen pitäisi olla 0-4 ohmia.

Tarkoitan nyt, että mittaa liittimien päistä ikään kuin laturiin päin, muistaakseni vanhemmassa virtasysteemissä on musta 2P-liitin ja punainen 3-pinninen liitin. Mustaan liittimeen tulevat valkoinen ja musta johdin, punaiseen kolme keltaista.

Oletko tarkastanut regulaattorin liittimen? Ja tietty itse regulaattorinkin silmämääräisesti?  Minulla kärvähti regulaattorin liitin pari kertaa, sitten kärähti koko regulaattori ja sitten kärähti hermot. Heitin laturi+regulaattoriviritelmällä vesilintua ja muutin koko systeemin 40-ampeeriseksi eli -96 ja sen jälkeen käytetyksi.

Poissa Pannukakku

  • ★★★★★
  • Kiitokset
  • -Annetut: 5
  • -Saadut: 21
  • Liittynyt: Huhti 2009
  • Viestejä: 548
  • Viestieni tykkäämiset: 449
  • Ikä: 38
  • Paikkakunta: Tammisaari
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:16.09.21 - klo:17:56
  • ST1100AN
  • Kuvat
Vs: lataus ongelma
« Vastaus #10 : 15.08.21 - klo:12:07 »
Hei.

Mistä löysit isomman uudemman mallin laturin?
Mitä toimenpiteitä laturin vaihto vaatii, muutoksia?



-95 tai aikaisemman laturin voi tarkastaa seuraavalla tavalla:

Mittaa vastus keltaisesta keltaiseen, kaikkien keltaisten osalta. Tulos tulisi olla 0-1 ohmia eli ei resistanssia.

Sitten mittaa vastus kaikista keltaisista valkoiseen, tässä pitäisi olla ääretön reistanssi eli virta ei saisi kulkea.

Ja vielä, mittaa reistanssi mustan ja valkoisen välillä, tuloksen pitäisi olla 0-4 ohmia.

Tarkoitan nyt, että mittaa liittimien päistä ikään kuin laturiin päin, muistaakseni vanhemmassa virtasysteemissä on musta 2P-liitin ja punainen 3-pinninen liitin. Mustaan liittimeen tulevat valkoinen ja musta johdin, punaiseen kolme keltaista.

Oletko tarkastanut regulaattorin liittimen? Ja tietty itse regulaattorinkin silmämääräisesti?  Minulla kärvähti regulaattorin liitin pari kertaa, sitten kärähti koko regulaattori ja sitten kärähti hermot. Heitin laturi+regulaattoriviritelmällä vesilintua ja muutin koko systeemin 40-ampeeriseksi eli -96 ja sen jälkeen käytetyksi.

Löysin tuon yksilön muistaakseni eBaystä. Alkuperäisiä käytettyjä on markkinoilla siellä täällä, boonstraparts.comissa on aina muutama. Hinnat tosin ovat aika suolaisia. Uusia 40-ampeerisia latureita löytyy vielä, mutta hinnat alkavat noin tonnista plus alv.

Laitettiin uusi tarvikelaturi projektipyörään Mikkokuin kanssa. Niitä löytyy 120-150 € hintaan mm. eBaystä ja jenkit ovat innostuneet niistä, ne vaikuttavat toimivan hyvin. Kyseessä ei siis ole Hondan alkuperäinen Hitachi vaan jonkin tarvikevalmistajan tuotos.

Olen joskus kirjoittanut jotain laturin vaihdosta, katson jos löydän alkuperäisen langan jostain.


Tägit:
 


TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020