St 1100 ABS ongelma

Aloittaja jupeki, 12.10.20 - klo:22:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Pannarini vm92 takapyörän ABS-pumppu on jumissa.

Olisiko tietoa mistä saisi käytetyn kuntoisen tilalle?

ABS 1 eli vanhemman mallin käytetyt ehjät varaosat ovat kanan hampaita harvemmassa. Mutta eräs puolituttu herra Kanadasta tehdaskorjaa niitä hyvinkin kilpailukykyiseen hintaan. Etsin aiemmin kirjoittamani langan jostakin niin yhteystiedot löytyvät siitä.

Muuten, jos lähetät pumpun korjattavaksi niin kannattaa lähettää myös keulapumppu samaan syssyyn, se on todennäköisesti samassa kunnossa kuin toinenkin.

Tässä kopio aiemmasta viestistäni:

"Uppia vanhaan aiheeseen kun puolison pyörän modulaattori lakkasi toimimasta.

Korjasin sen itse ST-Owners clubin ohjeita silmäillen. Tuossa linkki http://www.st-riders.net/index.php?topic=7784.0

Mr. Norm Keller Kanadasta, joka on siis yksi tuon ST-Ownersin jutun kirjoittajista, korjaa modulaattoreita eläkehomminaan. Hän ei
ilmoittele enää muualla, mutta sähköposti on normkel32(at)gmail.com. Hintaa mies on ottanut ennen 100 CAD per modulaattori, mielestäni varsin kohtuullisesti suhteessa työn määrään ja uusiin o-renkaisiin ja niin edelleen. Rahdit Vancouveriin ja takaisin tulevat toki asiakkaan maksettaviksi.

Modulaattorien kiinnitysraudat kannattaa irroittaa ja estää niiden kilkkaaminen toisiaan vasten kuljetuksen aikana. Yksi vakio-ongelma on kuulemma Kanadan tulli, joten heitä varten pakettiin kannattaa laittaa englannin kielinen kirje. Ja kirjoittaa siihen, että osat ovat matkalla korjaukseen eli paketin vastaanottaja ei ole hankkinut niitä itselleen. Muuten modulaattorit saattavat jäädä tulliin jumittamaan kun siellä mietitään lähetyksen arvoa ja koetetaan nyhtää Normilta alv:tä plus tulleja.

Sellainen varoituksen sana, että Norm tekee työnsä hyvin eikä helposti. Asiakas ei ole oikeassa ellei niin erikseen todisteta. Esimerkiksi modulaattorit korjataan pareittain, sillä jos etupään modulaattori alkaa takkuamaan niin takapään modulaattori ei ole kaukana vikaantumisesta ja päin vastoin. Ne ovat yhtä vanhoja ja uineet samoissa nesteissä yhtä kauan. Jarrunesteen vaihtohan ei juuri vaikuta modulaattoriin, se ei tyhjene ellei laitetta avaa kokonaan eikä täyty ellei laitetta täytä kasaamisen yhteydessä."

Suuret kiitokset asiantuntevasta vastauksesta. Harkitsen lähettämistä Vancouveriin. Uusi osa on järjettömän kallis.

13.10.20 - klo:22:41 #4 Viimeisin muokkaus: 13.10.20 - klo:23:19 käyttäjältä Pannukakku
Ei kestä, toveriapu kuuluu foorumin perusarvoihin.

Tosiaan, korjasin ajanpuutteen vuoksi yhden modulaattorin, en olisi millään kerennyt lähettämään sitä Vancouveriin ennen pyöräreissua. Mutta oli se kauheaa ensikertalaisen tunarointia, laite meni kasaan ja purkuun varmaan neljä kertaa ja lattialla (sekä naamassa) oli valehtelematta kaksi litraa jarrunestettä.

Norm on kehittänyt tästä taidetta, mm. ottanut selvää oikean kokoisista o-renkaista ja rakentanut testipenkin modulaattoreille. Meinaan tehdä samanlaisen jahka kerkiän, mutta tätä menoa se menee pitkälle 2020-luvun loppupuolelle.

Laitettiin pyörä kasaan ajettavaksi talvisäilöön PiMoKe:n halliin ( https://www.pimoke.fi/ ). Tilataan vaikka käytetty osa jostakin euroopasta tai USA:sta. Onko vinkkejä mistä voisi kysellä?

Terve,

kysele purkaamoista.

AmcRoad

Powered by EzPortal