Tuulilasit pannareihin

Aloittaja takaja01, 30.10.13 - klo:14:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Lainaus käyttäjältä: TypeR - 06.03.20 - klo:11:36
Australiasta tilasin pienemmän kuin vakiopleksi ScreensForBikes-kautta ja hyvin toimi kuviot Peter Edwardsin kanssa. Postikulut vain olivat melkoisen isot, eikä tuo halvaksi tullut, mutta ulkonäkö on ainakin sporttisempi ST1300:n kohdalla, sillä hieman halusin talven askarteluillani karistaa pappa-leimaa omasta pyörästäni. Toimivuus sähköpleksin kanssa jää nähtäväksi, mutta kaikenlaista on uskallettava kokeilla takapenkkiläisen pyörteiden eliminoimiseksi. Mielummin tasainen puhuri, kuin hetkittäin kovakin "myrsky" taakse. Jää nähtäväksi,  menikö rahat hukkaan, mutta ulkonäkö pleksi alhaalla on ainakin  inlove
sa_doh
Löytyiskö myyjän linkkiä tai mahdollista valokuvaa plexistä?
Uskoakseni moni muukin olisi kiinnostunut.  thumbsup1
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22


Sivusto, josta tilasin Autraliasta. Kuvan lisääminen ei onnistunut. :'(

https://www.screensforbikes.com
TTRacing

Honda ST1300 abs - 04 "Pantera"

60900km

Tilaamani pleksi on mallia short summer screen ja on todella huomattavasti pienempi, kuin vakio. Pistin sen ylimpään asentoonsa, sillä ylemmät reiät olisivat vieneet pleksiä vielä ainakin 3cm alaspäin. Kuljettajalla pituutta 178cm ja takapenkkiläisellä 168cm. Toivotaan, että toimii kaikin puolin hyvin. Kuten sanoin, niin tasainen ilmavirta ei haittaa, mutta iso pleksi sai aikaan kommentteja, että pää vispaa takana välillä hulluna ja sitähän tässä yritetään eliminoida.
TTRacing

Honda ST1300 abs - 04 "Pantera"

60900km

Pari kuvaa pleksistä valitettavasti mustavalkoisina, mutta kai tuosta saa jonkin kuvan ylä- ja ala-asennossa.

Screensforbikes-sivuilla värikuvia, kun hakee oikean mopon (Honda ST1300).

Osasinkohan nyt laittaa oikein eli olikohan kuvat mukana???
TTRacing

Honda ST1300 abs - 04 "Pantera"

60900km

Toinen kuva ei tainnut liittyä edelliseen?

Uusi yritys...
TTRacing

Honda ST1300 abs - 04 "Pantera"

60900km

Mulla on ollut käytössä tuon kaltainen orig. pleksistä modattu versio , silmävaraisesti ei ihan yhtä matala , mut yhtäkaikki luo kyllä mukavamman ulkonäön pyörälle.
Ja aerodynaamisesti  matala tuntuu myös mukavammalta , verrokkina secdemin pleksi , huomattavasti korkeampi ja leveämpi ja äänekkäämpi ja vääristävämpi....
Koiranilmalla käyttäisin isompaa , muuten tuota modattua......

Lainaus käyttäjältä: Jussit - 06.03.20 - klo:21:12
Mulla on ollut käytössä tuon kaltainen orig. pleksistä modattu versio , silmävaraisesti ei ihan yhtä matala , mut yhtäkaikki luo kyllä mukavamman ulkonäön pyörälle.
Ja aerodynaamisesti  matala tuntuu myös mukavammalta , verrokkina secdemin pleksi , huomattavasti korkeampi ja leveämpi ja äänekkäämpi ja vääristävämpi....
Koiranilmalla käyttäisin isompaa , muuten tuota modattua......

Toivottavasti toimii hankkimani "short summer screen" hyvin ja kun tuo on vielä kunnolla tummennettu, mutta en katso oikeastaan koskaan pleksin läpi itse, vaan pleksin yläreuna on hieman silmien tason alapuolella kaatosateessakin. Tuossahan oli juurikin Secdemin jättipleksi aiemman omistajan asentamana, mutta takapenkillä oli kuulemma  hetkittäin tornado, joten jotain oli keksittävä.  Ulkonäkö on kyllä juuri sitä, mitä halusin ja saahan sen pleksin ihan suht ylös, kun kuitenkin alkaa satamaan räntää vappuna ja juhannuksena.
TTRacing

Honda ST1300 abs - 04 "Pantera"

60900km

Itse olen kuolannut tätä...
www.clearviewshields.com


Lainaus käyttäjältä: TypeR - 06.03.20 - klo:15:46
Tilaamani pleksi on mallia short summer screen ja on todella huomattavasti pienempi, kuin vakio. Pistin sen ylimpään asentoonsa, sillä ylemmät reiät olisivat vieneet pleksiä vielä ainakin 3cm alaspäin. Kuljettajalla pituutta 178cm ja takapenkkiläisellä 168cm. Toivotaan, että toimii kaikin puolin hyvin. Kuten sanoin, niin tasainen ilmavirta ei haittaa, mutta iso pleksi sai aikaan kommentteja, että pää vispaa takana välillä hulluna ja sitähän tässä yritetään eliminoida.

Kaikin puolin olimme tyytyväisiä kesällä tähän lyhyeen Australiasta tilattuun pleksiin, eikä takapenkki valittanut pyörteistä kertaakaan shakehands. Kuskilla pituutta 178cm ja matkustajalla 168cm. Vakiopenkki oli alimmassa pykälässään, jotta voivat muutkin hieman hahmottaa olisiko tämä hyvä vaihtoehto. Jos kuljettajan pituus on esim. 180cm tai yli, niin epäilen suuresti, että tällainen pikkuruinen pleksi ei suojaa tarpeeksi ja potta alkaa vispaamaan edessä.
TTRacing

Honda ST1300 abs - 04 "Pantera"

60900km

Lainaus käyttäjältä: TypeR - 21.10.20 - klo:20:54
Lainaus käyttäjältä: TypeR - 06.03.20 - klo:15:46
Tilaamani pleksi on mallia short summer screen ja on todella huomattavasti pienempi, kuin vakio. Pistin sen ylimpään asentoonsa, sillä ylemmät reiät olisivat vieneet pleksiä vielä ainakin 3cm alaspäin. Kuljettajalla pituutta 178cm ja takapenkkiläisellä 168cm. Toivotaan, että toimii kaikin puolin hyvin. Kuten sanoin, niin tasainen ilmavirta ei haittaa, mutta iso pleksi sai aikaan kommentteja, että pää vispaa takana välillä hulluna ja sitähän tässä yritetään eliminoida.

Kaikin puolin olimme tyytyväisiä kesällä tähän lyhyeen Australiasta tilattuun pleksiin, eikä takapenkki valittanut pyörteistä kertaakaan shakehands. Kuskilla pituutta 178cm ja matkustajalla 168cm. Vakiopenkki oli alimmassa pykälässään, jotta voivat muutkin hieman hahmottaa olisiko tämä hyvä vaihtoehto. Jos kuljettajan pituus on esim. 180cm tai yli, niin epäilen suuresti, että tällainen pikkuruinen pleksi ei suojaa tarpeeksi ja potta alkaa vispaamaan edessä.

katselin hiukan sivustoa mistä tilata.....aika hankalalta vaikuttaa. sa_doh
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Lainaus käyttäjältä: Timppa - 26.10.20 - klo:08:27
Lainaus käyttäjältä: TypeR - 21.10.20 - klo:20:54
Lainaus käyttäjältä: TypeR - 06.03.20 - klo:15:46
Tilaamani pleksi on mallia short summer screen ja on todella huomattavasti pienempi, kuin vakio. Pistin sen ylimpään asentoonsa, sillä ylemmät reiät olisivat vieneet pleksiä vielä ainakin 3cm alaspäin. Kuljettajalla pituutta 178cm ja takapenkkiläisellä 168cm. Toivotaan, että toimii kaikin puolin hyvin. Kuten sanoin, niin tasainen ilmavirta ei haittaa, mutta iso pleksi sai aikaan kommentteja, että pää vispaa takana välillä hulluna ja sitähän tässä yritetään eliminoida.

Kaikin puolin olimme tyytyväisiä kesällä tähän lyhyeen Australiasta tilattuun pleksiin, eikä takapenkki valittanut pyörteistä kertaakaan shakehands. Kuskilla pituutta 178cm ja matkustajalla 168cm. Vakiopenkki oli alimmassa pykälässään, jotta voivat muutkin hieman hahmottaa olisiko tämä hyvä vaihtoehto. Jos kuljettajan pituus on esim. 180cm tai yli, niin epäilen suuresti, että tällainen pikkuruinen pleksi ei suojaa tarpeeksi ja potta alkaa vispaamaan edessä.

katselin hiukan sivustoa mistä tilata.....aika hankalalta vaikuttaa. sa_doh

Peter Edwards taisi olla kaverin nimi, jonka kanssa tätä pleksiasiaa kävimme läpi ja jolta tilasin pleksin. Jos ei lontoo taivu tarpeeksi (tätä en tietenkään väitä), niin voin kyllä auttaa asiassa. Lähetyskustannukset tosin ovat ilmeisesti hieman nousseet korona-aikana eli kaikkeen ja kaikkiin tämä pöpö vaikuttaa maailmassa, mutta minkäs teet? Itselläni hommat sujuivat kyllä hienosti ja maksoin lähetyskustannukset ja tuotteen PayPalin kautta.
TTRacing

Honda ST1300 abs - 04 "Pantera"

60900km

11.11.20 - klo:15:37 #57 Viimeisin muokkaus: 11.11.20 - klo:15:42 käyttäjältä TypeR
Morjens turbulenssien kohtalotoverit,

Tilasin Britanniasta (tumman) ST1300-vakiopleksin, sillä haluan löytää Hondan alkuperäiseen tuotteeseen oikeat "asetukset". Olen tutustunut Jenkkilän foorumeilla käytyihin keskusteluihin tuulen pyörteilyn ongelmista ja seikkailtua on tullut myös muidenkin maiden motoristien sivustoilla. Useissa tapauksissa ensin on kokeiltu useammankin eri valmistajan vaihtoehtoa, mutta lopulta on kuitenkin palattu vakiopleksiin. Yksi yhtäläisyys eri keskusteluissa on pompannut esiin ja pyörteilyn on havaittu lähes poikkeuksetta kasvavan siirryttäessä alkuperäistä leveämpiin ja korkeampiin plekseihin. Joissakin tapauksissa itse kuljettajan olosuhteet ovat muiden valmistajien plekseillä parantuneet, mutta kyytiläisen kohdalla kiusallinen pyörteily ei ole mainittavasti vähentynyt. Tästä kahden matkustajan kokonaispaketin näkökulmasta lähden itsekin lähestymään mahdollista ratkaisua tai ainakin haluan ottaa selvää, onko todellakin näin, kuten niin moni ulkomaiden foorumeilla väittää.

Alkuperäisen ST1300-pleksin suurimmaksi ongelmaksi on osoittautunut sen väärä kulma erityisesti nostettuna ylös, sillä yläasennossa se on hyvin jyrkässä kulmassa vasten tuulta. Tämä saa aikaan kuljettajan selän taakse työntävää painetta ja pahin turbulenssi kohdistuu takapenkin matkustajan kohdalle. Ratkaisuna tähän moni on askarrellut sopivat jatkopalat pleksin kummankin puolen alakiinnikkeille ja näin kulma on saatu jo ala-asennossa tehdasasetusta jyrkemmäksi. Ylös nostettuna pleksin loivempi kulma tuulta vastaan auttaa eliminoimaan pyörteilyä. Lukemani mukaan noin tuuman jatkopalat riittänevät vähentämään pyörteilyä havaittavasti, mutta uskon, että oikea kulma pleksille löytyy ainoastaan etsimällä pitkäjänteisesti, sillä ei ole olemassa kahta samasta muotista tullutta motoristia.

Mielestäni aivan kokeilemisen arvoinen juttu, varsinkin, kun tilaamani vakiopleksi tulee Britanniasta kotimaan postiin lähetyskuluineen aika tarkasti hintaan 100 euroa.

Minään absoluuttisina totuuksina en näitä "ratkaisuja" tietenkään kirjoittanut, mutta ensi kesänä on otettava uteliaana selvää, löytyykö kelvollisia ratkaisuja alkuperäisen pleksin kulman muutoksella vaiko ei. Lapsi on kai terve, jos se leikkii?  bannana
TTRacing

Honda ST1300 abs - 04 "Pantera"

60900km

Minulla oli Vaasan suunnalla duunattu erikoispleksi 1300 pyörässä . Suuri oli ero alkuperäiseen aikakin lyhyellä kuskilla , selkään kohdistunut pyörteily loppui . Pyörää vaihtaessa vekslasin pariinkertaan siinä tuli ero esiin ja vanhalla meni pannari vaihtoon .

Lainaus käyttäjältä: TypeR - 11.11.20 - klo:15:37
Morjens turbulenssien kohtalotoverit,

Tilasin Britanniasta (tumman) ST1300-vakiopleksin, sillä haluan löytää Hondan alkuperäiseen tuotteeseen oikeat "asetukset". Olen tutustunut Jenkkilän foorumeilla käytyihin keskusteluihin tuulen pyörteilyn ongelmista ja seikkailtua on tullut myös muidenkin maiden motoristien sivustoilla. Useissa tapauksissa ensin on kokeiltu useammankin eri valmistajan vaihtoehtoa, mutta lopulta on kuitenkin palattu vakiopleksiin. Yksi yhtäläisyys eri keskusteluissa on pompannut esiin ja pyörteilyn on havaittu lähes poikkeuksetta kasvavan siirryttäessä alkuperäistä leveämpiin ja korkeampiin plekseihin. Joissakin tapauksissa itse kuljettajan olosuhteet ovat muiden valmistajien plekseillä parantuneet, mutta kyytiläisen kohdalla kiusallinen pyörteily ei ole mainittavasti vähentynyt. Tästä kahden matkustajan kokonaispaketin näkökulmasta lähden itsekin lähestymään mahdollista ratkaisua tai ainakin haluan ottaa selvää, onko todellakin näin, kuten niin moni ulkomaiden foorumeilla väittää.

Alkuperäisen ST1300-pleksin suurimmaksi ongelmaksi on osoittautunut sen väärä kulma erityisesti nostettuna ylös, sillä yläasennossa se on hyvin jyrkässä kulmassa vasten tuulta. Tämä saa aikaan kuljettajan selän taakse työntävää painetta ja pahin turbulenssi kohdistuu takapenkin matkustajan kohdalle. Ratkaisuna tähän moni on askarrellut sopivat jatkopalat pleksin kummankin puolen alakiinnikkeille ja näin kulma on saatu jo ala-asennossa tehdasasetusta jyrkemmäksi. Ylös nostettuna pleksin loivempi kulma tuulta vastaan auttaa eliminoimaan pyörteilyä. Lukemani mukaan noin tuuman jatkopalat riittänevät vähentämään pyörteilyä havaittavasti, mutta uskon, että oikea kulma pleksille löytyy ainoastaan etsimällä pitkäjänteisesti, sillä ei ole olemassa kahta samasta muotista tullutta motoristia.

Mielestäni aivan kokeilemisen arvoinen juttu, varsinkin, kun tilaamani vakiopleksi tulee Britanniasta kotimaan postiin lähetyskuluineen aika tarkasti hintaan 100 euroa.

Minään absoluuttisina totuuksina en näitä "ratkaisuja" tietenkään kirjoittanut, mutta ensi kesänä on otettava uteliaana selvää, löytyykö kelvollisia ratkaisuja alkuperäisen pleksin kulman muutoksella vaiko ei. Lapsi on kai terve, jos se leikkii?  bannana
Moi! Olen kans kiinnostunut näistä pleksiasioista, kysynkin, mitä vikaa koit aussipleksissä? ymmärsin, että olit hyvinkin tyytyväinen siihen.

Powered by EzPortal