Etuiskarit

Aloittaja viksa, 28.08.16 - klo:15:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kahlailin haulla läpi mutta en löytäny, et onko kukaan kokeillu lisätä keulan esijännitystä esimerkiksi lisäämällä prikkaa korkin alle? Öljyjä, jousia yms. on kai kokeiltu?

Nyt 12tkm pannarikokemusta takana. Keväällä löin uudet stefat ja vakioöljyt putkiin. Löysältähän tuo vaikuttaa, painuma vielä mittaamatta, mutta perstuntuma sanoin että liian alhaalla mennään. Jotain täytynee alkaa kokeilla muutos kerrallaan.

Viki

28.08.16 - klo:16:42 #1 Viimeisin muokkaus: 28.08.16 - klo:20:02 käyttäjältä Timppa
Olen kokeillut. Ensin laitoin 5mm prikat, hyvä, mutta pientä pintakovuutta tuli. Toiseksi venytin jousia, aika hyvä, mutta tuli vähän liiankin jäykkä. Pitäis saada 10 mm vakiota pidemmät jouset joissa olis lankakierroksia samassa suhteessa, kuin vakioissa, siis pari kolmekierrosta enemmän, kuin vakiossa. sanoinko riittävän epäselvästi. Ajo kyllä parani venyttämälläkin.






Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 28.08.16 - klo:16:42
Olen kokeillut. Ensin laitoin 5mm prikat, hyvä, mutta pientä pintakovuutta tuli. Toiseksi venytin jousia, aika hyvä, mutta tuli vähän liiankin jäykkä. Pitäis saada 10 mm vakiota pidemmät jouset joissa olis lankakierroksia samassa suhteessa, kuin vakioissa, siis pari kolmekierrosta enemmän, kuin vakiossa. sanoinko riittävän epäselvästi. Ajo kyllä parani venyttämälläkin.

Hei! Olitko vaihtanut öljyä jäykemmäksi samalla? Pitääpä varmaan kokeilla 2-3mm laittaa prikkaa, testailla ja jos ei, niin sitten lurauttaa uudet jäykemmät öljyt putkiin. Edellisessä pyörässä(suzuki gsr 600) jäykempi öljy vaikutti huimasti parempaan suuntaan.

Lainaus käyttäjältä: viksa - 30.08.16 - klo:19:01
Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 28.08.16 - klo:16:42
Olen kokeillut. Ensin laitoin 5mm prikat, hyvä, mutta pientä pintakovuutta tuli. Toiseksi venytin jousia, aika hyvä, mutta tuli vähän liiankin jäykkä. Pitäis saada 10 mm vakiota pidemmät jouset joissa olis lankakierroksia samassa suhteessa, kuin vakioissa, siis pari kolmekierrosta enemmän, kuin vakiossa. sanoinko riittävän epäselvästi. Ajo kyllä parani venyttämälläkin.

Hei! Olitko vaihtanut öljyä jäykemmäksi samalla? Pitääpä varmaan kokeilla 2-3mm laittaa prikkaa, testailla ja jos ei, niin sitten lurauttaa uudet jäykemmät öljyt putkiin. Edellisessä pyörässä(suzuki gsr 600) jäykempi öljy vaikutti huimasti parempaan suuntaan.
En ole kokeillut sitä, olis varmaan kantsinut ensin.

Noniin! Painumat tuli mitattua ja edessä jo vajaalla tankilla kuski kanssa painuma oli 41mm. Jos joustomatka o 120mm, nii jonkun suosituksen kanssa painuma lastattuna ois hyvä olla jotain 30-40mm väliin. Tuohon ku laittais vielä täyden tankin ja tankkilaukun tarvittaessa, nii ei ihme että keula tuntuis niiavan.
Ilman kuskia painuma oli 35mm jostain mp liikkeestä oli tullu joku yleismaallinen ohje et se kannattais olla vähä alle 30mm. Siispä mittanauhan mukaan ja tuntuman perusteella liian alhaalla mennään.

Nyt laitoin etuiskareihin korkin alle 3mm paksut, 40mm halkasiallaan, n.17mm reiällä olevat prikat.
Kaveria ei ole viel sopivasti ollu painuman mittaamiseen, mut ekan 40km perusteella parani! Jarrutuksissa ei niiaa nii paljon, hitaissa käännöksissä kevyempi käsitellä, mutkaan taittuu paremmin!

Viime hetken muutokset on kyl vähä riski, mut tänään sit reissuun ja kokeilemaan enemmänki kui alusta toimii ja nokka kohti balttiaa, Romaniaa ja sitä kautta Albaniaan

Viki

Mitkä öljyt laitot iskariin , 10 vai jotain muuta ?

15.09.16 - klo:08:54 #6 Viimeisin muokkaus: 15.09.16 - klo:08:59 käyttäjältä jarska
Vaikkakin eri pyörä kyseessä(FJR 1300), niin pitkälti samoja ongelmia alustan kanssa.
Niiasi jarruissa turhan paljon ja oli epävakaa mutkissa.
Perä tuntui myös ihan liian löysältä.

Ratkaisin ongelman tilaamalla Hyperpro Streetboxin, jossa tuli kokonaan uusi takapamppu+keulan jouset+öljyt.
Hintaa kertyi koko paketille n. 560€ posteineen.
Ebay UK oli ostopaikka.

Johan tuli kerrasta kuin eri pyörä!
Ei niiaile enää jarruissa ja perä kantaa todella mallikkaasti isonkin kuorman.
Keveys ja vakaus mutkissa on ihan eri planeetalta kuin wanhalla alustalla!

Pannareihin näkyy saavan myös pelkästään etujousia/öljy-pakettia, takajousta, takapamppua ja myöskin Streetboxia.

Unohtakaa ne prikkaviritykset  ;)


https://www.youtube.com/watch?v=hN-uTVmFj90

Oon kans tilannu paripäivääsitten uudet etujouset ei viitsi enää kokeilla eri jäykkyyksiä, aivan liian hidasta puuhaa.
Kait tuo 120000km jo yksille jousille riittääkin.

Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 28.08.16 - klo:16:42
Pitäis saada 10 mm vakiota pidemmät jouset joissa olis lankakierroksia samassa suhteessa, kuin vakioissa, siis pari kolmekierrosta enemmän, kuin vakiossa.

Yammuun tulee juurikin pidemmät keulajouset(Hyperpro) kuin alkuperäiset.
Lisäksi tietty kuvassa vasemmalla oleva "väliputki" poistuu ja lineaaristen jousien tilalle progressiiviset:

En äkkiseltään löytänyt vastaavaa kuvaa Pannarista, liekkö sama tilanne?

Lainaus käyttäjältä: jarska - 15.09.16 - klo:11:51
Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 28.08.16 - klo:16:42
Pitäis saada 10 mm vakiota pidemmät jouset joissa olis lankakierroksia samassa suhteessa, kuin vakioissa, siis pari kolmekierrosta enemmän, kuin vakiossa.

Yammuun tulee juurikin pidemmät keulajouset(Hyperpro) kuin alkuperäiset.
Lisäksi tietty kuvassa vasemmalla oleva "väliputki" poistuu ja lineaaristen jousien tilalle progressiiviset:

En äkkiseltään löytänyt vastaavaa kuvaa Pannarista, liekkö sama tilanne?
En ollut huomannu tuollaisia, olispa ollu ideaa. Tilasin vain normaalit, melkein harmittaa.

Noniin! Nyt 3mm esijännityksen lisäyksellä 5700km takana ja voin todeta että parani huimasti!
Motaria, mutkapätkää, röykkyjä ja hiekkateitä takana, jokapuolella toimii jouhevammin!
Kääntyy herkemmin ja ei ui nii syvällä. Kovemmissaki jarruissa pitää aika hyvi pintansa.

Yhden kerran keula pohjannu kovemmassa vauhdissa jarruttaessa oliki röykky linjalla.

Mielissään Transalpinan ja Transfagasaninki Romaniassa ajoi ja nyt reissu lopuillaan Albaniassa!

Pienet asia kyllä muuttaa paljon miten pyörästä tykkää ja millane käsitellä.

Ihan w10 vakioöljy o ja tuskin ehk jäykempää vaihdankaan.

Viki

Lainaus käyttäjältä: jarska - 15.09.16 - klo:08:54
Vaikkakin eri pyörä kyseessä(FJR 1300), niin pitkälti samoja ongelmia alustan kanssa.
Niiasi jarruissa turhan paljon ja oli epävakaa mutkissa.
Perä tuntui myös ihan liian löysältä.

Ratkaisin ongelman tilaamalla Hyperpro Streetboxin, jossa tuli kokonaan uusi takapamppu+keulan jouset+öljyt.
Hintaa kertyi koko paketille n. 560€ posteineen.
Ebay UK oli ostopaikka.

Johan tuli kerrasta kuin eri pyörä!
Ei niiaile enää jarruissa ja perä kantaa todella mallikkaasti isonkin kuorman.
Keveys ja vakaus mutkissa on ihan eri planeetalta kuin wanhalla alustalla!

Pannareihin näkyy saavan myös pelkästään etujousia/öljy-pakettia, takajousta, takapamppua ja myöskin Streetboxia.

Unohtakaa ne prikkaviritykset  ;)


https://www.youtube.com/watch?v=hN-uTVmFj90

Hyperpro-takaiskari ja jouset + etusetti harkinnassa täällä päässä. Onko kellään kokemuksia ST1300:n alla kyseisistä komponenteista? Hinnan perusteella ainakaan ei pitäisi aivan kuraa olla, mutta niitä aitoja käyttökokemuksia olisi kiva kuulla. Tuo täydellinen setti näyttää äkkisilmäyksellä olevan hinnaltaan luokkaa 650 euroa Saksasta tilattuna.
TTRacing

Honda ST1300 abs - 04 "Pantera"

60900km

Ettäkö hydraulisäätöinen takavaimennin tuohom hintaan?

Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 03.11.20 - klo:12:50
Ettäkö hydraulisäätöinen takavaimennin tuohom hintaan?

Onko tuollaisesta takaiskarista sitten haittaa ja koko pakettihan pitää sisällään komponentit ja öljyt myös eteen? Onko taakse kohtuullisemmalla hinnalla sitten ehdottaa jotakin muuta? Vielä en ole tutustunut kaikkeen ja niitä hyväksi havaittuja paketteja saa kyllä ehdotella, vaikka eipä taida kotimaan käyttäjäkunnalla olla liikaa kokemuksia muista, kuin vakiopaketista.
TTRacing

Honda ST1300 abs - 04 "Pantera"

60900km

Jos ajaa yksin ja kaverinkanssa, niin hydraulisäätö on mielestäni hyvä ei tarvitse avaimien kanssa tuhurata. Itsellä kokopitkät etujouset, hiukan parempi, kuin vakio. Takaiskari on juuri huollossa, ilmoittelen jos se onnistuu. Lyhytjalkaisen ei kannata pidempiä etujousia hankkia, mielestäni. Painuma on hiukan vähemmän istuessa.

Powered by EzPortal