Vetopoori, vaimenninkumit, takavanne... kaikki hajalla prkl !

Aloittaja tonipan, 23.03.20 - klo:15:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Ohessa linkki aikaisempaan keskusteluun aiheesta ja Red Linen rasvasta:

http://www.panfun.fi/smf/index.php?topic=2851.0

Hyvää rasvaa oli ja pysyi hyvin perässä ja hampaiden pinnoilla.
Liian tarkka suunnittelu vain pilaa reissun!

Kävin hakemassa tuota Redlinen rasvaa.

Tampereen laakerikeskuksesta sain 50mm akselille tarkoitettuja shimmilevyjä. Vaimennikumien sisällä olevat alumiini palat käännetty toisin päin, kulumaton puoli "vetävälle" puolelle.

Koko homma kasaan uusilla o-renkailla ja redlinellä.

Huomenna jos keli suosiii koeajo...


(Ebaysta tilattu perä, vetolevy ja vanne. Vaihdetaan sitten kun ne saapuu (tai viimeistään ensitalvena))

28.03.20 - klo:09:40 #17 Viimeisin muokkaus: 28.03.20 - klo:09:42 käyttäjältä uusipanisti05
Lainaus käyttäjältä: tonipan - 27.03.20 - klo:20:50
Kävin hakemassa tuota Redlinen rasvaa.

Tampereen laakerikeskuksesta sain 50mm akselille tarkoitettuja shimmilevyjä. Vaimennikumien sisällä olevat alumiini palat käännetty toisin päin, kulumaton puoli "vetävälle" puolelle.

Koko homma kasaan uusilla o-renkailla ja redlinellä.

Huomenna jos keli suosiii koe

(Ebaysta tilattu perä, vetolevy ja vanne. Vaihdetaan sitten kun ne saapuu (tai viimeistään ensitalvena))
Toivon olevani väärässä, mutta eikö holkkien välys vaikuta vedon ja moottorijarrutuksen välillä.

Juu tottakai vedon ja moottorijarrutuksen välillä se välys muuttuu. Ne holkit olivat vaan kuluneet niin oudosti 3 holkkia kulunut huomattavasti enemmän, 2 ei olleet juuri kulunut ollenkaan.

Epätasainen alumiiniholkkien kuluminen johtunut varmaan siitä kuluneesta vanteesta. Painelevy ei ole pitänyt vetolevyä suorassa.

Nyt kun holkit on käännetty veto päällä kaikki vetolevyn 5 sakaraa vastaa tasaisesti vaimenninkumeihin (vetolevy pysyy suorassa). Moottorijarrutuksessa voima kohdistuu eniten niihin 3 ehjään holkkiin.... onpas huonosti selitetty

Kuitenkin ajosta 99,99 prosenttia on veto päällä ja veto päällä sakaroihin kohdistuu suuremmat voimat.
Tarkoitus laittaa koko paketti uusiksi kunhan osat tulee.

Kävin ajamassa n, 40 km lenkin, ei mitään outoja tärinöitä tai lonksuntaa.

Nyt olisi uudet vaimennikumit tuleet.
Kannattaako ne rasvata ennen kun renkaan lyö nippuun? Uusi rengas on Turussa tulossa..

Lainaus käyttäjältä: T koponen - 29.03.20 - klo:11:10
Nyt olisi uudet vaimennikumit tuleet.
Kannattaako ne rasvata ennen kun renkaan lyö nippuun? Uusi rengas on Turussa tulossa..

Silikonispray auttaa niiden paikoilleen nitkuttelussa mutta ei niitä tarvitse rasvata.

Itse sivelin mäntysuopaa ohuelti kumien pintaan; sinne "lopsahtivat" kumit paikoilleen.

Mäntysuopa toimii myös renkaiden asennuksessa.
Liian tarkka suunnittelu vain pilaa reissun!

31.03.20 - klo:19:22 #22 Viimeisin muokkaus: 31.03.20 - klo:21:05 käyttäjältä FF1pan
Yritin tähän liittää saman kuin FB:n ryhmään  jaoin,ei onnistunut tähän änkyrään. >:(


Yritin laitta kuvan CTX 1300 ohjekirjastani,josta löysin kehoituksen tarkistaa perä boorien ja holkin voitelu. Sitä ei ilmeisesti ole koskaan löytynyt Pan europanien käsikirjoista?

FF1pan


















Korjaamokäsikirjassa on mutta käyttöohjeista en tiedä. Yritän ladata manuaalin tänne jossain vaiheessa.

Lainaus käyttäjältä: T koponen - 25.03.20 - klo:12:34
Lainaus käyttäjältä: tonipan - 24.03.20 - klo:23:07
T Koponen
Katsotaan eBay tarjonta, CMSNL taitaa tulla liian kalliiksi suhteessa pyörän arvoon.

Tossa olisi EBAY:tä aika halpa

https://www.ebay.com/itm/honda-st1100-pan-european-Rear-Wheel-2002/133369926272?hash=item1f0d779280:g:HxYAAOSwsiBeeiFb

Koko takarengas ml se vetopakka 81€


T Koponen kiitos vinkistä !!

Tilasin tuon vanteen. Itse vanne, vaimenninkkumit, aluholkit, vetopoori ok kuntoiset (tässäkin vetolevyssä hammas jonkinverran kulunut (hammasta n. 2mm jäljellä)).

Vanteella lähes ajamaton Bridgestone rengas !!

Laakerit piti uusia. Vetolevyn puoleinen laakeri rohisi jonkinverran.

Se painelevy / shimmilevy oli tässä vanteessa muovia. Vanne uudemmasta vuosimalllista (kullan värinen). Uudet o-renkaat paikalleen ja rengas kiinni pyörään. Nyt vain odotellaan parempaa ilmaa, että pääsee ajelemaan.

Ne o-renkaat muuten oli aika "litistyneet". Laitan muutaman kuvan hommasta.

Se laakeri on tässä ehjässä vanteessa 0.5 mm "sisällä" navassa.

Onko renkaan paistoleimassa ensin vuosi vai viikko milloin rengas valmistettu ??

Hyvä että homma onnistui.  thumbsup1
Mä sain oman kanssa jo kasattua uudet vaimeninkumit ja välykset poistui. Eikös se ole niin että ensiksi on viikko ja sitten paistovuosi?

Lainaus käyttäjältä: tonipan - 12.04.20 - klo:20:45
Lainaus käyttäjältä: T koponen - 25.03.20 - klo:12:34
Lainaus käyttäjältä: tonipan - 24.03.20 - klo:23:07
T Koponen
Katsotaan eBay tarjonta, CMSNL taitaa tulla liian kalliiksi suhteessa pyörän arvoon.

Tossa olisi EBAY:tä aika halpa

https://www.ebay.com/itm/honda-st1100-pan-european-Rear-Wheel-2002/133369926272?hash=item1f0d779280:g:HxYAAOSwsiBeeiFb

Koko takarengas ml se vetopakka 81€


T Koponen kiitos vinkistä !!

Tilasin tuon vanteen. Itse vanne, vaimenninkkumit, aluholkit, vetopoori ok kuntoiset (tässäkin vetolevyssä hammas jonkinverran kulunut (hammasta n. 2mm jäljellä)).

Vanteella lähes ajamaton Bridgestone rengas !!

Laakerit piti uusia. Vetolevyn puoleinen laakeri rohisi jonkinverran.

Se painelevy / shimmilevy oli tässä vanteessa muovia. Vanne uudemmasta vuosimalllista (kullan värinen). Uudet o-renkaat paikalleen ja rengas kiinni pyörään. Nyt vain odotellaan parempaa ilmaa, että pääsee ajelemaan.

Ne o-renkaat muuten oli aika "litistyneet". Laitan muutaman kuvan hommasta.

Se laakeri on tässä ehjässä vanteessa 0.5 mm "sisällä" navassa.

Onko renkaan paistoleimassa ensin vuosi vai viikko milloin rengas valmistettu ??
Renkaan paisto on ensin viikko ja sitten vuosi esim. 2117  olis viikolla 21 ja vuosi 2017

t:Wille


Renkaan paisto on ensin viikko ja sitten vuosi esim. 2117  olis viikolla 21 ja vuosi 2017

t:Wille
[/quote]

Tuossa vanteella olevan renkaan leima 1219, on siis reilun vuoden vanha !
Bridgestone Battlax

09.01.22 - klo:21:21 #28 Viimeisin muokkaus: 09.01.22 - klo:21:53 käyttäjältä tonipan
Vanhan aiheen päivitystä. Vanha vetolevy edelleen pyörässä kiinni, nyt ajettu 20 tkm noiden aiheen aloituskuvien jälkeen. Eka 10 tkm vetohammastus oli rasvattuna Red linen punaisella rasvalla. Nyt viimeiset 10 tkm Hondan omalla rasvalla.

Tuo Hondan oma rasva mennyt aikalailla kiinteäksi "tahnaksi" ja hiukan ruostetta tullut joihinkin kohtiin. Red Linelläkin tuli ruostetta hampaisiin jonkin verran. Nyt kokeillaan auton vetonivelen mukana tullutta rasvaa (valmistajaa ei lue tuubissa vain joint grease).

Vetokumeissa / alumiiniholkeissa ei ole tapahtunut muutoksia nyt kun vanteen ja vetolevyn välys on oikea. Vanteen sisällä ei ole "kumipölyä" oikeastaan ollenkaan !

Hammasta vetolevyssä vielä n. 1 mm jäljellä.

Olen siirtynyt käyttämään Rocolin Dry Moly Pastea, karsean kallista mutta se on toiminut parhaiten.

Powered by EzPortal