St1300 öljyntarkastuslasi

Aloittaja Norssoni, 11.06.19 - klo:15:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Terve,

Onko kukaan huommannut öljyntarkastuslasin kanssa mitään ihmetystä?

Tänään kurkkasin lasiin ennen käynnistämistä ja oli reilusti yli yläviivan, tyhjää tilaa lasin yläreunassa vain hiukan.

Löin käyntiin ja annoin lämmetä kunnes 3 palkkia näytössä ja 5min jälkeenkään lasiin ei ilmestynyt tasoa. Uudelleen käyntiin ja tovin käytyään sammutin ja taas 5min päästä kurkkasin lasiin niin oli viivojen välissä öljytaso.


Öljyn rajaa ei varmaan näkynyt käytön jälkeen, koska öljy ei ollut vielä kerennyt valua riittävästi. Ohjekirjan mukaanhan tuo öljyn määrä tarkastetaan muutama minuutti moottorin sammuttamisen jälkeen. Käytännössä, jos ikkunasta näkyy öljypinta kylmällä koneella, öljyä on riittävästi, eikä syytä huoleen ole.

Lainaus käyttäjältä: Harppa - 11.06.19 - klo:17:09
Öljyn rajaa ei varmaan näkynyt käytön jälkeen, koska öljy ei ollut vielä kerennyt valua riittävästi. Ohjekirjan mukaanhan tuo öljyn määrä tarkastetaan muutama minuutti moottorin sammuttamisen jälkeen. Käytännössä, jos ikkunasta näkyy öljypinta kylmällä koneella, öljyä on riittävästi, eikä syytä huoleen ole.

Terve,

Ei varmaankaan juu ollut valunut. Manuaali kertoo ajaksi 2-3minuuttia ja itse olen aiemmin käyttänyt tuota viittä minuuttia. Usein kyllä alkaa melko pian ilmestymään lasiin öljyä moottorin sammuttamisen jälkeen.

Kylmällä koneella tarkistus.
Siinä lasissa on kaksi viivaa ylä ja alaviiva, öljyn taso pitäis olla näitten välissä
EI missään tapauksessa sen ylätason yläpuolella !
Niinkuin yllä kirjoitit oli kylmänä lasin yläreunassa joten sulla on ollu liikaa öljyä siellä.

Lainaus käyttäjältä: Norssoni - 11.06.19 - klo:15:58
Terve,

Onko kukaan huommannut öljyntarkastuslasin kanssa mitään ihmetystä?

Tänään kurkkasin lasiin ennen käynnistämistä ja oli reilusti yli yläviivan, tyhjää tilaa lasin yläreunassa vain hiukan.

Löin käyntiin ja annoin lämmetä kunnes 3 palkkia näytössä ja 5min jälkeenkään lasiin ei ilmestynyt tasoa. Uudelleen käyntiin ja tovin käytyään sammutin ja taas 5min päästä kurkkasin lasiin niin oli viivojen välissä öljytaso.
Oliko pyörä keskiseisontatuela ja samassa paikassa molemmilla kerroilla. Pienikin maaston kaltevuus tekee lasissa paljon.

Niin, kaippa tuota täytyy tutkia. Mikä sitten on oikea tapa tarkastella näitä, oppaan mukaan annetaan pyörän käydä tyhjäkäyntiä 3-5minuuttia ja sammuttamisen jälkeen odotellaan 2-3min.

Täytyypi ensi kerralla katsoa klasiin ennen tarttausta josko se olisi yhä edelleen ylitäytöllä, mikäli näin niin valutella ylimääräiset poois

Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 14.06.19 - klo:08:55
Lainaus käyttäjältä: Norssoni - 11.06.19 - klo:15:58
Terve,

Onko kukaan huommannut öljyntarkastuslasin kanssa mitään ihmetystä?

Tänään kurkkasin lasiin ennen käynnistämistä ja oli reilusti yli yläviivan, tyhjää tilaa lasin yläreunassa vain hiukan.

Löin käyntiin ja annoin lämmetä kunnes 3 palkkia näytössä ja 5min jälkeenkään lasiin ei ilmestynyt tasoa. Uudelleen käyntiin ja tovin käytyään sammutin ja taas 5min päästä kurkkasin lasiin niin oli viivojen välissä öljytaso.
Oliko pyörä keskiseisontatuela ja samassa paikassa molemmilla kerroilla. Pienikin maaston kaltevuus tekee lasissa paljon.

Kyllä oli, pyörää ei oltu liikuteltu piiruakaan käynnistelyn ja sammuttelun aikana, vaan oli kokoajan samalla paikalla keskiseisontatuella, ja oikeastaan viimeisen sammutuksen jälkeen todellisempi aika mitä kului oli yli 10minuuttia ennenkuin tarkastin öljytason(silloin oli viivojen välissä) kun kävin lukemassa autosta vikakoodeja siinä odottelun lomassa.

Powered by EzPortal