akku tyhjenee

Aloittaja eloranta.tero@gmail.com, 13.02.12 - klo:07:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Onko Pannarin ominaisuus vai vika kyseisessä? Kun akku tyhjenee, kun pyörä seisoo yli kuukauden?

13.02.12 - klo:07:47 #1 Viimeisin muokkaus: 13.02.12 - klo:07:50 käyttäjältä Meesse
Kyllä se on vika akussa, vetelee viimeisiä henkäyksiä........
Tarvikeakut ei tahdo kestää kuin 2-3 vuotta,Yasa kestänyt omassa jo 6 vuotta mutta onkin kolme kertaa kalliimpi kuin tarvikkeet....

lisäys: akku uusittu viimekesänä!

Jos se on pakkasessa niin kyllähän se tyhjenee. Lataa se kerran kuukaudessa. Hidaslaturilla 500ma ja kato kelosta, että tulee täyteen. Ennen latauksen aloittamista pidä hetki valoja päällä, että tyhjene melkein tyhjäksi. (En kuitenkaan kehoita näin tekemään, mutta itse teen.) kahdeksas kesä lähdössä. On kyllä anottu puriettihin lisämäärärahaa uuden akun ostoon. airrev

 rd11
Omassa pyörässäni se ainakin on ominaisuus, niin olen päättänyt. Kuukausi käyttämättä rupee oleen siinä rajalla, että jaksaako pyöräyttää käyntiin.
Itse laitailen talven aikana noin kuukauden välein.

Edellisellä (alkuperäisellä) akulla ajelin 8 kesää.

Joskus kyselin asiasta Bike Word:sta ja sanoivat ajonestolaitteen kuluttavan pikkuisen virtaa. Tiedä sitten onko se totuus.

En olis huolissani. Pitää muistaa vaan latailla silloin tällöin. thumbsup1


13.02.12 - klo:12:47 #5 Viimeisin muokkaus: 13.02.12 - klo:12:51 käyttäjältä serekki
Lainaus käyttäjältä: awes - 13.02.12 - klo:12:08
Joskus kyselin asiasta Bike Word:sta ja sanoivat ajonestolaitteen kuluttavan pikkuisen virtaa.

sanotaan myös että ABS vie hiukan virtaa akusta, mut en voi kyllä kokemuksesta sanoo.
mut kyllähän vanhemmassaki esim, kello ottaa virtaa kokoajan. mä olen "pruukannu" ottaa johdot auki talveks, enkä lataile. paitsi keväällä ku liikkeel tarttis lähtee.

Koulussa opittua: yks akun virtaa ryöstävä asia on muuten likainen akku. se lika siinä päällä johtaa sähköä maihin ja kuluttaa näin akun helposti tyhjäks. (riippuu tietenki lian määrästä ja laadusta)
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

Lainaus käyttäjältä: awes - 13.02.12 - klo:12:08
rd11
Omassa pyörässäni se ainakin on ominaisuus, niin olen päättänyt. Kuukausi käyttämättä rupee oleen siinä rajalla, että jaksaako pyöräyttää käyntiin.
Itse laitailen talven aikana noin kuukauden välein.

Edellisellä (alkuperäisellä) akulla ajelin 8 kesää.

Joskus kyselin asiasta Bike Word:sta ja sanoivat ajonestolaitteen kuluttavan pikkuisen virtaa. Tiedä sitten onko se totuus.

En olis huolissani. Pitää muistaa vaan latailla silloin tällöin. thumbsup1

No niin!!

Akku numero 2 olikin sitten lyhytikäinen, eli kaksi kesää. Tuossa kesän mittaan tuli useamman kerran todettua,
että viikko ajamatta oli akulle liikaa, eikä se jaksanut latailematta pyöräyttää Pannaria käyntiin. :'(

Tein sitten päätöksen ostaa akku numero 3:n

Ostin alkuperäisen kuten kaksi edellistäkin ovat olleet. Saas nähdä kauanko tämä akku sitten vorkkii frown




Mulla on 06:ses pannaris alkuperäinen akku ja pelittää ihan hyvin, pidän pärrää venehallissa jossa on n.10 astetta lämmintä koko talven ja oon ottanu akun kengät irti talveksi enkä oo purkanu tai lataillu sitä koskaan, tänäkin keväänä se lähti hyvin ekalla käymään, ihan niinku ei olis seissykkään koko talvea,
lisäks mun työ on sellanen että pani seisoo 4:stä viikosta 8:saan viikkoon, eikä oo ollu ongelmia käynnistämisessä, eli alkuperäinen akku on aikast hyvä.  respectii bowdown 062802jumpie

Lainaus käyttäjältä: sepeteus - 02.10.12 - klo:10:57
Mulla on 06:ses pannaris alkuperäinen akku ja pelittää ihan hyvin, pidän pärrää venehallissa jossa on n.10 astetta lämmintä koko talven ja oon ottanu akun kengät irti talveksi enkä oo purkanu tai lataillu sitä koskaan, tänäkin keväänä se lähti hyvin ekalla käymään, ihan niinku ei olis seissykkään koko talvea,

samoilla linjoilla Sepeteuksen kans. mähän osti kaks vuotta takas uuden akun Viherkäiseen. mut ei oo talvee laturissa, vaan kengät auki. kummatkin. pari kertaa talves oon käyttäny mopon lämpimäks ihan vaan sen takii et pysyy paikat notkeina. tähän asti on ihan hyvin pelannu sähköjen puolesta. ni juu, ja putsannu oon joka syksy akun pinnat, koska likahan kanssa johtaa sähköö. tää on toiminut mulla.
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia


Niin se mun edellinen akkukin pelas.  Toimi 8 vuotta talvisin välillä käynnistäen. Olis varmaan toiminu vielä pidempääkin, mutta pyöritti jo sen verran verkkasesti etten arvannut sen kanssa reissuun lähteä, joten ostin uuden.

No, samalla säilytysmetodilla oon menny tän toisen akun kanssa ja  2 vuotta kesti. Ei lähteny viikon ajamattomuuden jälkeen tulille. :'(

Toivottavasti tää 3 akku on sitten pitkäikäisempi. thumbsup1

Mulla on vielä alkuperäinen akku. Talvet on ollu ylläpitolatauksessa koko talven.

Powered by EzPortal