Dual jarrut

Aloittaja Obelixxx, 29.03.12 - klo:17:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pyörä oli siinä keskituella nii kokeilin kahvasta jarrua ja sehän pitäis lukita myös takapyörän, mutt ei lukinnu??  22yikes
Sit kokeilin että miten toimii jos jalkajarrua polkaseen, taka pyörä lukittu mutt eipä etupyörä???  22yikes
Eli taas se vasemmanpuolen etujarrussa oleva akselin pätkä jumissa.  kylkylkyl
Noh sitä on tässä nuijittu sekä voideltu suojakumin alta, nii ny jalkajarrusta toimii kuten pitää mutt eipä kahvasta vielä.
Eipä voi kuin toivoo että se alkaa siitä pelaamaan, koska ei jaksais alkaa räpeltää hyvillä taidoilla tota jarrusysteemiä.

MUISTAKAA VOIDELLA TOI AKSELIN PÄTKÄ!!!

En nyt tiedä kuika se pitäis toimia, mutta jos se aksila jotain voimaa välittää niin eikö sen pyörän pitäisi liikkua?

No kyllä mullakin on hakusessa miten toi akselin pätkä pitäis toimia/liikkua missäkin tilanteessa?
Nyt oon ruiskutellut crc:tä suojakumin alle ja siellä tulee ihmeen paljon ruskeeta paskaa sekä ihan hiekkaa.
Mietin sitäkin että kun jarruttaa kahvasta nii pitäisköhän toi vasen etujarru liikkua yläpäästä hieman eteenpäin ja sit pääsee paineet myös tonne takajarrulle ja sit taas paineet pääsee takaa pois kun se liikahtaa toiseen suuntaan?
Kokeilkaas joku jolla on dual jarrut ja keskituella, että lukkiutuukos toi takapyörä kahvasta pyörän paikallaan ollessa?

Etujarrun kahvasta painamalla ei paikallaan takapyörä lukitu. Kyyky pyörän vasemmalle puolelle niin uletut toisellakädellä työntämään sitä etujarrusatulan yläreunaa eteenpäin niin huomaat kun samalla pyörität takapyörää, pyörän jarruttavan, niin se toimii. Mikäli sieltä esinahkakunin alta tulee hiekkaa vois epäillä sen puhjenneen. :w-)(

Jatkan vielä. Se akseli mitä voitelet on männän varsi ja se nimenomaan työntäessään tekee sen paineen takajarruille.

Niimpä, mutt mullapa ei toimi kahvasta toi takajarru vaikka tekis mitä! PRKLE!


Keskituella seisoessa vasemman puoleista jarrusylinteriä pyörimissuuntaan vääntämällä pitäisi takajarrun toimia. Ajaessa käsijarrulla jarruttaessa jarrusylinteri kääntyy pyörimissuuntaan ja tekee painetta takajarrulle. Nämä liikkeet on pieniä ja käsin kääntäen hiukan hankalaa saada aikaan.

  Näin minä asian ymmärtäisin, liekö sitten noin? kylkylkyl

Näin se on, mutta mulla ainakin jarruttaa helposti kun jarrusatulaa työntää käsin eteenpäin.

Lue Opelixi tuo mun kirjoitus kuinka se toimii ei siis paikallaan kahvasta.

Joo on jo monta kertaa testattu että työntää jarrusatulaa ylöspäin tai alespäin, nii ei vaikutusta takapyörän jarruttamiseen kun painaa kahvasta.
Eipä toi vieläkään oikeen liiku mihinkään se jarrusatula/hässäkkä.
Vielä mätetään sitä crc:tä, jos ei siitä tokene nii sit pitää purkaa/avata akselinpätkä.

01.04.12 - klo:13:19 #10 Viimeisin muokkaus: 01.04.12 - klo:15:12 käyttäjältä Timppa
tässä linkki jarruasiaan

http://koczarski.com/ST1300/Recalls/(PVC)%20Leakage.pdf

Helpotin hiukan jussi sun hakua. Timppa thumbsup1

No nii ny jarrut toimii, eli se pirun akselinpätkä oli jumissa ruosteesta sekä oli paskaa pullollaan.
Vaihdettu uus akselinpätkä, mäntä sekä tietty siihen kuuluvat tiivistee ja muut tilpehöörit mitä paketissa tulee, hinta moisella oli ~90€.
Paikallisen asentajan mukaan oli just ollut juttua moisesta kurseilla ja ongelmia on ollut paikallisesti sekä USAssa jonkin verran.
Wiggi lätäkön tuolla puolen oli kuulemma palanut, kun kuski ei ollut huomannut että takajarru laahaa päällä ja kuumuus oli sytyttänny takapään tulee.

MUISTAKAA VOIDELLA TOI AKSELIN PÄTKÄ!

juu edellispäivänä tein just saman homman ja taka jarrupalat 200km matkalla kului loppuun ja bensaa meni aikas kiittetävästi ihmettelin ajon aikana et mikä mätää kun oli vähän unisen olonenkin kotona huomasin heti kun haisi butt1.... oli muuten aikas piukassa mäntä et sillee..

Mää kauhiast ihmettelen ku mää olen ajanu 102000 km -06 1300:sellani enkä ainakaan
viel oo vaihtanu ku jarrupalojapari kertaa, ei oo ollu jumis eikä mitään on hyvin toiminu. bittebitte

Vanha aihe, mutta tärkeä sellainen.
Joka syksy on huollon yhteydessä tullut tuo dual sylinterin toiminta testattua, ja aina on toiminut.
Nyt tuli testattua myös kesäkuun lopulla takarenkaan vaihdon yhteydessä, samalla myös jarrupalojen tarkastus.
kaikki näytti olevan kunnossa. :o
Loma alkamassa ja viikonloppuna aateltiin kävästä hieman tunnustelemassa pyörän toimintaa, muutama sata kilsaa oli tarkoitus ajella. Tuurissa kun peruuttelin parkkiin niin pyörä tuntui todella jäykältä, mutta yhtäkkiä keveni meno enkä tuota sen enempää ajatellut. ???
Takaisin päin Akaaseen tullessa poikettiin Kangasalan K-markettiin hakemaan muutama lauantai lonkero, pyörä parkkiin ja mitäs vid.... takarenkaan vieressä lätäkkö ja mitäs muutakaan kun jarrunestettä. Siinä hieman ihmettelin että mikäs nyt. Pyörä keskijalalle ja testaamaan, ei ainakaan palat hankaa. no ei auta kun kotiin ajella, matkaa kuitenkin vajaa 40km.
No hyvin sitä kotiin päästiin, eikä ollut edes jarru jumissa, " ainakaan enään"
Pikku purkua sitten ja pari valokuvaa tuossa mitä oli tapahtunut, enkä edes huomannut mitään muuta poikkeavaa kuin tuo yksi jumiutuminen Tuurissa ja nuo jarrunesteet Kangasalla.
No ei muuta kun uudet osat tilaamaan, uudet männät koska vanhat oli sulanut ja lyhentyneet melkein sentillä, ja palat tietysti siinä samalla sekä sylinteriin mäntien kumit.
Kaksi viikkoa meni siinä odotellessa osia. "kesäloma ja pyörä remontissa hmm.. no äkkilähtö bulgariaan osia odotellessa". Beermugs
Osat tuli ja jarrut kasaan ja vaimon avustuksella jarrut ilmattu.
Mutta joka kerta kun painoin jalkajarrua niin taka rengas jumissa,
Sitten tuli mieleen että se dual aiheuttaa tätä ja niinhän se oli. 7.gif
Irroitin kyseisen männän etupäästä ja oli aivan umpiluuta, ei liikkunut mihinkään. wallhead
Pienen taistelun jälkeen sain kuitenkin osan irti, uutta osaa nyt ei ollut mutta santapaperilla sain vanhan toimimaan. Uuden laitoin heti tilaukseen ja tulikin jo mutta asennellaan sitten talvella.
Taas romut kasaan ja armoton ilmaaminen ja johan toimi kaikki niinkuin pitääkin.
Eli pienestä männän jumista aika talkoot.
Nyt kyllä muistaa että vakka dual toimii niin ei pieni purku ja herkistely pahitteeksi ole.


Pyörällä ajettu tuon tapahtuessa alle 50000km.

Powered by EzPortal