Kytkin ”remontti”

Aloittaja tonipan, 17.09.22 - klo:19:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

17.09.22 - klo:19:22 Viimeisin muokkaus: 17.09.22 - klo:19:24 käyttäjältä tonipan
Ongelmana ollut pyörässä oikeastaan koko omistuksen ajan huonosti irroittava kytkin. Etenkin kuumalla moottorilla (flekti pyörii jonossa). Kytkin ei ole irrottanut kunnolla, eikä vaihteet ole menneet kunnolla päälle.

Vaihdevivustoa on herkistelty ja sylintereihin laitettu korjaussarjoja, silti kytkin ei irrottanut kunnolla. Pystynyt ajaa, mutta vaihteet aina hiukan takerrellut.

Avasin kytkimen moottorista. Kytkinkoriin kulunut aikamoiset kolot kytkilevyjen kohdille. Levyt ei siis liikkuneet "vapaasti" korissa.

Viilasin korin pinnat tasaisiksi ja kytkin takaisin kasaan. Kytkin toimii kuten sen pitääkin, melko mukava ajella.

Joskus nuorena miehenä viilattiin mopon sylintereitä ja sylinterinkansia. Ei olisi uskonut että joskus viilailee pannaria 😆

Itse remontissa joutuu irroittaa oikean puolen pakoputken, jotta kytkimen koppa mahtuu tulemaan pois paikaltaan.

Kasatessa kytkinkorin takapinnassa on 4 reikää. Noihin reikiin tulee öljypumpun vetorattaan tapit. Ainut vähän hankalampi homma. Korin hammastusta joutuu vähän "jallittaa" että menee paikalleen (kampiakselissa 2-osainen hammapyörä, jossa jousi). Öljypumppua pääsee pyörittämään ruuvimeisselillä, jotta tapit osuu kohdilleen. Jos tapit ei ole kohdillaan ja kiristää korin keskimutterin on tuhoa tiedossa.

Laitan parit kuvat vielä hommista.


Edit. Öljyt kannattaa laskea ulos ennen kutkinkopan irrottamista...

Powered by EzPortal