Kipinä hävis (ST1100 vm. 1995 nonABS)

Aloittaja jusupov2002, 12.08.22 - klo:21:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ajoasento, niinpä. Korotuspalat ohjaustankoon korjasi asentoa jonkun verran, mutta pidemmällä ajorupeamalla alkaa tuntua epämukavalta. Pitäis saada jalkatapit hieman taaemmas. Istumapaikan korotus voisi myös auttaa ajoasentoon, mutta se saattaa tuottaa muita hankaluuksia.
Itse olen 172 cm. Voin vain kuvitella mitä pidemmät jalat aiheuttaisivat. Pidemmät kädet ja ylävartalo varmaan olisi sinänsä ok.

Myös jollain lailla kuvaavaa on, että steroidimopossani (Honda SLR650) on ideaali ajoasento. (Kiitos entisen saksmanniomistajan ohjaustangon vaihdosta ja korotuspaloista. Istuessaan oikein rentoutuu.
Kunnes ykspyttyisen tärinät (tasapainoakselista huolimatta) luikertelevat jostain kalvamaan. Metsässä ei ole mitään ongelmaa (paitsi kolmantena ajopäivänä), mutta siirtymät pikiteillä ovat puuduttavia.

Mä kanssa 172 cm ja mun satula muotoiltiin uudestaan 1300: sessa on 4 erikorkuista satulan korkeutta, mulla on matalimmalla ja satulasta otettiin modauksessa 2 cm päältä ja 1 cm sivuilta pois niin sain loistavan ajoasennon tangon korotuspalan kera.
kaverinkanssa joka kesä heitetään 10 pv:n - 2 viikon reissuja eurooppaan, pv matkat  500 - 750 km ei tuota mitään ongelmia. :) thumbsup1

Mittailin vanhaa toimimatonta pulssianturia. Ilmeisesti muovimötikän sisällä on jotain elektroniikka (Hall-anturi???), koska
- johdot eivät olleet poikki
- anturipiirin resistanssi on 60 kilo-ohmia eikä noin 500 ohmia, mitä sen pitäisi olla ja mikä löytyi korvaavasta toimivasta anturista.
- liikutettaessa voimakasta magneettia anturin mittauskohdan lähellä avoimen anturipiirin jännite nousi kymmeniin millivoltteihin induktion vaikutuksesta. Jonkin verran virtaakin sai irtoamaan.

Ja pointti on se, että anturi toimi ok, kun ajoin pannarin parkkiin. Ja kahden viikon seisonnan jälkeen ei toiminut enää. Täytynee kysyä tuolta kansainväliseltä foorumilta. Äkkiseltään ei haulla löytynyt samankaltaista ilmiöintiä.

Powered by EzPortal