Panfunilaisten ikäpresidentti

Aloittaja niksu, 18.04.22 - klo:20:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Uuden kauden taas aluillaan olen ajatellut että kukahan on porukan ikäpresidentti? Pari vuotta takaisin vanhempi siskoistani kysyi suoraan kuinka kauan jatkan  ajamista kun en enää kuulemma ole mikään untuvikko. Työkaveri kysyi ihan äskettäin samaa ja vähän häkeltyi kun tein vastakysymyksen että miksen ajais kun jalka vielä satulaan nousee. Täytän syksyllä 74 (olenko edes mitalisijoilla?) Onko mitään "tiettyä ikää" jolloin ajaminen isolla ja raskaalla pyörällä pitää lopettaa!? Toisaalta ajattelen että puuhastelu harrastuksen parissa ja skarppaus liikenteen seassa pitäisi mielen virkeänä. Muistan Kivivuoren Aksun joka kasikymppisenä ajeli Bemarillaan kokoontumisesta toiseen pokaten aina vanhimman osallistujan pystin. Olisi kiva saada kommentteja ja ehkä jotain kivoja vinkkejä millä ikämotoristikin pysyisi harrastuksessa mukana ja saisi nauttia ajamisesta vaikka vähän maltillisimmilla nopeuksilla. Omaan Pannariin lisäsin lisäledivalon "kojetaulun" päälle  rinnan vilkkuvalon kanssa ettei jäisi vilkku nakuttamaan päälle luulemaan että käännyn johonkin. Oman fyysisen ylläpidon peruspilarit kaikki toki tiedetäänkin.
PS. Pannarin mittarissa on nyt 181000km. Jos pystyis ajamaan 200 tuhatta täyteen niin lukema menee nollille ja sitten voisi myydä  pois "uutena pyöränä" :)
Hyvää ja turvallista ajokautta toivoo Nixu melkein 74.

Se on vähän yksilöllistä kuinka tää vanheneminen kehenkin vaikuttaa. Tiedän kavereita jotka jo alle 70.n totesivat että on tasapaino ja havaintokyky sen verran heikentynyt että pyörä on parempi myydä. Moni viimeistään 80. kohdalla jättää ajokortinkin pois eli ei enää edes autoile. Sitten yhden mun kaverin isä vielä 94 vuotiaana vaihtoi auton uudemmaksi. Yleisesti ottaen varmaan ajokyvyn ylläpitoon auttaa säännöllien ajaminen.

MakePan 66v

Meillä oli tiistaiajotiimissä kasikymppinen ajuri ja hän alkoi kysellä, että lähtiskö joku hänen kanssaan euroopanreissulle. Pikku hiljaa kaikki katos pöydästä. Häneltä jäi meille elämään tuollainen lauseke, että voisko joku nostaa minun jalan istuimen yli.

Powered by EzPortal