Vahvistetut renkaat ja koko

Aloittaja Kauko, 21.06.10 - klo:18:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tilasin uuden etusen ja pari takarengasta Mynetmotosta.
Eteen MPR4 113€
ja taakse MPR3 122€
sekä Z6 Metzeler,oli halpa 96,9€
yhteensä n.356€
Tuo MPR4 on takana ja liki silee alle merkkien jo ajettu,tuskin 0,5 mm. pintaa 22yikes
Kesti 12-13tkm.tarkka kirjanpito on jossain,kun vain sen löytäsi,mutta hyvin lähelle tuon se on ajettu.
Pettymys oli km:n suhteen siksi ostin tuon MPR3 kokeeksi,sekä Z6 kesti ennen kait aikas hyvin,sellanen mulla Kawassa,mutta ajettu sen. 3tkm. Joten kokeillaan mitä kestää tässä painavassa Panissa. Oli mysö halpa,vanha malli jo.

Jos ei ala rengas kestämään,tilaan ME 880:n ja kokeilen....
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

mä ajoin pilot road 3 takasella reilut 13tkm.keskeltä jo aika kantikas,pintaa keskellä parisen milliä.vaihdoin samanlaisen äskettäin tilalle.alkuperäsellä bridgestonen 020 ajoin kymppitonnin.

Mikä sulla paine Pilot roan2:sella takasessa ???
On rengas kuin rengas niin tärkeä on kulutus kestävyydessä toi paine.
mulla yksin ajaessa Shinkon Verge 170 3,2 paineella kesti n. 13000 km mut kun
vaihdoin 3,5 bar niin kestikin jo 16000 km ja toimi alusta loppuun hemmetin hyvin
eli paineilla on hitosti merkitystä. thumbsup1

Jos minua tarkoitit on rengas MPR4:n on vielä alla ja lähes kalju,mittaan kun löydän kadonneen työntömitan.
Paineet olleet koko ajan yli valmistajan suosituksen n. 3,3-3,7
Ajettu yksin reissukamat päällä,suurin osa Lapissa ja pohjois-Norjassa.
Nyt tilasin MPR 3:n ja tuon Z6:sen. Ajan kuitenkin kesällä vielä 10-15 tkm... karkeesti,niin saapahan vaihtaa toisen noista renkaista alle vielä loppukesästä...

Mulla kesti ZX-9R Ninjassa takanen 10-12tkm... se oli jo aikas hyvin,ajoin kyllä aina aivan sileeksi.
Pani painaa kuiteskin yli 100kg enempi ja paljon laiskempi.
Ajan myös aikas revittelemättä,10-20 yli rajoituksien....
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

mulla paineet n3.1-3.3 ja ajo vähän ehkä repivää ja sopivasti yli sallitun rajotuksen maantiellä!

Tilatessa renkaita,oli jollain kauppiaalla netissä renkaista tietoa ja siellä taas varoitettiin liikasuuurista paineista,kuluuvat liika nopeaan rinning
rengas ei myöskään jousta,sekä voi esiintyä jotain värinää jossain nopeudessa?
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Nyt en ole varma mistä pyörästä puhutaan mutta mulla on tuo ST1300. Siinä oli alla Michelin Road 3 ja ne oli siinä alla kun pyörän hain. Niillä ajoin reilut 10 tonnin, painetta käytin etu 2,9 taka 3,1. Eilen tuli alle Michelin Road 4 GT / etu 120/70 ZR18 / taka 180/55 ZR17 eli samat rengaskoko kuin entiset. Vanhoilla ois ajanut vielä jonkun aikaa mutta olivat keskeltä kantikkaat ja alkoivat voplaamaan urissa ja asfalttipaikkausten kohdilla  horisko . Yksin ajaessa ei ois haitannu mutta takapenkkiläinen alkoi välillä murista siihen malliin että sanoi kustantavansa uudet alle joten miksi mies tekis elämästään hirveen vaikeeta näillä kilometreillä....
Kardaanin boorit rasvattiin samalla ja jarrunesteet meni vaihtoon kanssa samalla käynnillä, olen sitä mieltä että molemmat kannattaa tehdä aina renkaan vaihdon yhteydessä. ( maksoi 60,- )

Mulla on nykyään PR3:t alla. En tiedä mihin valmistajan renagaspainesuositukset perustuvat, mutta ainakaan itsellä eivät toimi. Kun pitää selkeästi korkeampia rengaspaineita, toimivat oikeinkin hyvin. Ongelma tietysti on, että kun ajaa paljon matkaa, renkaat kuluvat keskeltä eniten ja niistä tulee hieman kantikkaita. Toisaalta näin kai käy kaikilla renkailla. Mutkapätkä aina silloin tällöin on hyvää rengashuoltoa :)

Mulla ainakin ST 1300,eikös tässä olla ST 1300renkaat osiossakin.
En ole vielä 20 vuoteen tavannut MP rengasta joka ei katukäytössä kuluisi "kantikkaaksi" ;D
Toki Custom piireissä osa ajaa edelleen auton renkaalla  airrev
joten kuluu koko kulutuspinnalta...
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Powered by EzPortal