Takapyörän laakerit

Aloittaja Panikka, 06.04.11 - klo:22:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hei,

onko kukaan selvittänyt Honda ST 1300:n takapyörän laakereiden tyyppi merkintöjä?

Minä joudun vaihtamaan ne aivan lähiaikoina, vasen laakeri on luultavasti 6204DU -malli.

Yritän etsiä vastaavat laakerit kuin alkuperäiset, mutta laadukkaammat ja halvemmat.

Olisko tästä apua; syötä pyöräsi malli ja jatka http://www.hondaoriginalparts.com/honda_motorcycle_parts_catalogue_M01.php
You Only Live Twise

Kiitos linkistä, erittäin selkeät kuvat. Pitää huomenna soittaa paikalliseen liikkeeseen löytyykö heiltä tuon tyyppisiä laakereita. Minun Hondassa alkaa olla 75 tkm:a mittarissa niin siksi nuo laakerit alkoivat syksyllä antaa vaihtamistarpeen oireita.

Minä vaihdoin viime kesänä laakerit:
- etupää: 6205 UU
- takapää:
   - oikean laipan pienet: KOYO 6905 RS
   - vasen: NSK 6204 DU
   - oikea iso:  tää on hankala koska vain mittoja
         NTN  TM-5204LUV14   TAI  5204 Nachi Double Row Angular Contact Bearing 20x47x20.6:Japan

Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Kiitos Hondamania tiedoista,

samanlaiset tiedot minäkin olen löytänyt internetin kautta ja tänään laitoin paikalliseen laakeriliikkeeseen nuo tiedot s-postilla ja kyselin niitä tai vastaavia laakereita. Toivottavasti saan huomenna vastauksen.

Edelliseen Honda ST 1100 -malliin minun ei tarvinnut kuin etupyörän laakerit vaihtaa, vaikka sillä tuli ajettua 158 tkm:a.



Kiinnostaisi tietää paljonko on panikassa mittarissa kun pitää laakeriremonttia tehdä ?

Takapyörän oikean kilven ne kaksi pientä laakeria voi mennä aika piankin, jokusilla vaihdettu jo 40 tkm kohdallaa. Itse vaihdoin 75 tkm kohdalla. On arka paikka kosteudelle ja alkuperäisissä laakereissa on suoja vain toisella puolella. Etupyörän laakerit vaihdoin 120 tkm kohdalla. Ne oli kyllä itse asiassa ihan kunnossa, mutta pyöritellessä tuntui rahinaa ja olin lähdössä Gibraltarille => vaihtoon. Takapyörän muut laakerit vaihdoin 135 tkm kohdalla. Iso laakeri oli ihan hyvä, mutta se vasen pienempi oli jo hieman tahmea liikkeissään. Jos ajaa ns. rikki asti, kuvittelisin että pääsee jopa 200 tkm. Sitä vaan kun lähtee pitkään reissuun ulkomaille haluaa varmistaa asioita ja laakerit on kustannuksena pieni.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Nyt on takapyörän laakerit vaihdettu ja samat oikean puolen (takaa katsottuna) kilvessä kiinni olevat kaksi pientä laakeria olivat menneet rikki kuin Hondamaniallakin. Muut laakerit olisivat vielä toimineet, mutta samalla nekin kannattaa vaihtaa.

Ne kaksi pienempää laakeria minulle tulivat 6905 molemmin puolin suojattuja.

Sisemmälle samalle puolelle laitoin 5204 -laakerin ja jarrulevyn puolelle 6204 -laakerin.

Uskoisin noiden kestävän paremmin kuin nuo alkuperäiset laakerit.

Terveisin

Panikka

Pikkulaakerit 6905 RS, jotka keskittävät pyörän navassa olevaa kumivaimenninta menivät vaihtoon 52 tkm kohdalla (vm. 2004). Kaikki muut pyörien laakerit edessä ja takana olivat ehjiä ja tiukkoja, joten en vaihtanut. Huonompikuntoinen näytti tältä.

Sieltähän on muutama hauli kateissa!!
Olispa mielenkiintoista tietää kuka ne on syönyt?
Ei ihan pehmyttä tavaraa...
Ei muuta tuhoa sit löytynyt?

Välttämättä ei yhtään haulia ole kateissa, mutta niitä erillään pitävä ristikkohässäkkä on jonnekin kadonnut. Metallipurua pitäisi jossain kyllä näkyä ;).  Nuo pienet laakerit on näemmä kovilla ja ensimmäisenä vaihtokunnossa. Honda kun on vielä säästänyt ja niissä on suojaus vain toisella puolella.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Juu ja kyllähän tuolla takapäässä semmoiset voimat vaikuttaa jota on vaikea järjellä edes käsittää...
Semmoinen olo tuli kun naapurinpojan bemarin takapyörän laakeria uusittiin.
Bemarissa nääs on se iso laakeri siellä perän kannen alla ja oli kans se laakerin peltihässäkkä osin hävinnyt + 5 -6 kpl perälaakerin haulia, sellaisia sormenpään kokoisia!
Perän sisältä löytyi sit sitä metallisippua mutta onneksi perän hammastukset ym. kaikki ehjiä. Lujaa on baijerinkin teräs...
Meinaan voi alkaa jokainen kokeileen, vaikka lekalla kuinka tuommoinen laakerin hauli rikkoutuu... voi mennä aikaa ja lekan varsia.
Meinas olla lujassa ne laakerit, no onneksi on noita koneistamoita

löytyykö laakeritukkureilta vai pitääkö ostaa alkuperäiset mitä noi 4 laakeria suunileen maksaa pyörä johon ne tarvitaan st1300 04

Ainakin ne pienet ja se keskimmäinen koko löytyy tukkureilta suoraan.  Koko satsi BW:llä maksoi viime vuoden keväällä n. 130e.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Lainaus käyttäjältä: hry - 23.06.11 - klo:16:19
Pikkulaakerit 6905 RS, jotka keskittävät pyörän navassa olevaa kumivaimenninta menivät vaihtoon 52 tkm kohdalla (vm. 2004). Kaikki muut pyörien laakerit edessä ja takana olivat ehjiä ja tiukkoja, joten en vaihtanut. Huonompikuntoinen näytti tältä.


Eilen vaihdon omaan taakse kaikki 4 ja kovasti tuon kuvan mukainen laakeri sieltä löytyi.

Powered by EzPortal