ST 1300 Valot hukkui

Aloittaja teukka, 02.01.15 - klo:12:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tuli mieleen, tuleeko valonvaihto-kytkimelle sähköä. Jos kerran pitkien valojen vilautus toimii, luulisi että sulake ja rele ainakin pitkillä valoilla on ok. Olisko katkos virtalukon ja valonvaihto-kytkimen välillä?

horisko - tuumailee sähkön syvintä olemusta


Tuo kahvalämppärin merkivalon vilkkuminen tuli mullakin esiin kun oli matalat kierrokset ja flekti lähti käyntiin.

Tulkitsin niin, että jos paljon sähkökuormaa, niin pätkii kahvalämppärille menevää tehoa.

Saatan olla myös väärässä, enkä eka kertaa ???

Tuleeko valojen sulakkeelle virta,jos ja kun tulee,ok,seuraavaksi mitata tuleeko virtalukolle virta jos tulee sitten selvittää antaako
se virtaa jos antaa niin vika on virtalukon ja releiden välillä,koska oletus että virtalukon pitäisi antaa ohjausvirta releille,ei muuta kuin katteita tarpeen mukaan auki ja yleimittari käyttöön.Ainakin vaikuttaa siltä releet eivät saa ohjausvirtaa. En tunne ST 1300:sen
Sähkökaaviota,mutta noin yleensä ne toimii??


FF1pan  rd11

Tarvii alkaa availee huomenna valonvaihtokytkintä ja virtalukkoa mittailin sulakekantoja sinne tulee jännite.
Oliskohan maadoitusvilppi kytkimessä ?
terv.Teukka

04.01.15 - klo:19:54 #18 Viimeisin muokkaus: 04.01.15 - klo:19:58 käyttäjältä FF1pan
Ilmeisesti jonkilainen kontakti ongelma jossakin liittimessä tai virtalukon pohjassa,Mahdollisesti ajatuomaa hapettumaa ja likaa.Crc ja paineilma on kovia aseita niiden puhdistuksessa,edellyttäen että ne saa auki,sen jälkeen kuivaus ja ehkä joku silikoonivoitelu.

FF1pan  rd11

 horisko
Mulla tuli samanlainen blackout vuosia sitten Saksan reissulla.
Armottoman räpläämisen jälkeen ja uuden lampun polttimon vaihtamisen jälkeen sain
valot toimimaan Suomeen asti.
Huollossa vaihtoivat uuden pohjan (auton sellaisen) umpioon.
Sen jälkeen on pelannut reilut 50 tkm.

Ehkä kannattaisi tehdä sama.

4idi4s
tee se nyt, huomenna voi olla.....


Mun ajatusmallin mukaan virtalukolta tulis sähkö valonvaihtokytimelle >josta jatkaisi joko lyhyiden tai pitkien valojen releelle.

Jos muut valot (takavalo, parkit toimii sekä "pitkien valojen vilautus) luulisi että virtalukko olisi ok.


Tuo on varmaan totta,kun noin päin kytkentä menee,niin mahdollinen vika löytyy valojen vaihtokatkaisijasta,nehän ajanmittaan hapettuu ym.
Mulla oli ongelma 98 vm ST1100:sen vilkuissa/katkaisijasssa joka ei antanut virtaa vilkuille ,kun se talven oli käyttämättä.
Puhdistus ja kosteuden poisto auttoi siihen vaivaan.  thumbsup1

FF1pan  rd11

Tere taas.

Tuo valojen vilautus toimi omassa pyörässäni vaikka olin kytkenyt valot pois (minulla se on mahdollista), joten sille täytyy olla oma johdotus. Siksi se toimii ilmeisesti myös sinulla.

Vilkun kytkimestä saattaa päästä kosteutta ja likaa sisään, joten....

Siis sylttytehtaalle ja putsaa valojenvaihto-kykimen liitokset ennen kuin muuta alat purkamaan.

horisko

Kiitos kaikille "talkoissa" olleille hyvistä vinkeistä . Vikakin löytyi vihdoin, se oli stattinappi joka jumitti hieman ja ei noussut täysin ylös tästä johtuen valot ei saaneet virtaa. Tämä vinkiksi muillekkin pähkäiliöille
terv. Teukka  thumbsup1

Löytyikö tähän vika / korjaus ?

Omassa ihan sama vika. "Tauti" alkoi Venäjän reissun jälkeen. Venäjällä tärinä oli aika karmeaa ja sähköt meni kertaalleen muutenkin sekaisin. Purettiin katteet ja "ravisteltiin" johtonippuja => sähköt palasi. 

Suomeen tultua tuli tämä sama ongelma kuin Teukalla: ajovalot ei syty, vain kaukovalovilkku pelaa. Syksyllä ajelin rautaperseajoa ja valot häipyi => ajelin kaukovalovilkkua peukulla pidelleen kotiin. Kun tein lopputankkausta, vääntelin ohjaustankoa vas/oik pari kertaa => valot syttyi !   Nyt taas eilen talviteloilta ottaessa sama homma: ei valoja !
Johtosarjassa joku ongelma VAI virtalukossa ?

Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

01.04.15 - klo:10:58 #25 Viimeisin muokkaus: 01.04.15 - klo:11:02 käyttäjältä awes
Lainaus käyttäjältä: hondamania - 01.04.15 - klo:10:46
Löytyikö tähän vika / korjaus ?

Omassa ihan sama vika. "Tauti" alkoi Venäjän reissun jälkeen. Venäjällä tärinä oli aika karmeaa ja sähköt meni kertaalleen muutenkin sekaisin. Purettiin katteet ja "ravisteltiin" johtonippuja => sähköt palasi.  

Suomeen tultua tuli tämä sama ongelma kuin Teukalla: ajovalot ei syty, vain kaukovalovilkku pelaa. Syksyllä ajelin rautaperseajoa ja valot häipyi => ajelin kaukovalovilkkua peukulla pidelleen kotiin. Kun tein lopputankkausta, vääntelin ohjaustankoa vas/oik pari kertaa => valot syttyi !   Nyt taas eilen talviteloilta ottaessa sama homma: ei valoja !
Johtosarjassa joku ongelma VAI virtalukossa ?



Tuoss ylempänä ketjussa tuo mainittiin.

Syyllinen löytyi starttinappulasta. Ei palautunut kunnolla ja siksi ei virta kulkenut valojen vaihtokatkaisijalle asti, eikä tietenkään releelle.


01.04.15 - klo:11:35 #26 Viimeisin muokkaus: 01.04.15 - klo:11:39 käyttäjältä hondamania
Sorry, enpä huomannut lukea riittävän tarkasti. Pitääpä heti tarkastaa tuo starttinappi. Jos se on tuo niin säästyypä iso vaivaa ihmetellä kaikki sähköjohdot. Mielenkiintoinen juttu: eli kun startataan niin valojen ohjausvirta kytketään pois ja palautuu kun starttaus lopetetaan.

Kyllä tämä foorumi on maino keksintö   thumbsup1
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

No juu, ihan sama vika: starttinappula ei palaudu kuin puoleen väliin jollei peukulla nosta. Voi elämän kevät, ei varmaan millään olisi tullut mieleen että tuossa vika !  Illalla purkuun ja vähän puhdistusta/voitelua.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

no niin ei mun neuvoja enään tarvitakkaan kun foorumilta löytyy pelimiehiä!! thumbsup1
nyt voin perehtyy wingin "ongelmiin" ;)

t.jussi

Ja sama syyllinen löytyi täälläkin! Starttinappi! Pyörä ajoon valot hävinny. 3h tutkimista huollon yhteydessä itellä, releet, sulakkeet, johtoja ja valojen kytkin.

Sit luovutin, lukasin foorumin ja homma kuntoon!
Kiitos vinkistä!

Viki

Ps. Keskiviikkona kohti Budapestiä, ilman valoja ois ollu ilkee!