uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari

Aloittaja jatuurila, 30.09.12 - klo:21:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

30.09.12 - klo:21:52 Viimeisin muokkaus: 30.09.12 - klo:21:54 käyttäjältä jatuurila
tässä vaan mietin vaihtoehtoja seuraavaksi pyöräksi. Mikähän näistä olisi paras. Huipputehoa en tarvi mutta ohituksissa pitäisi olla "potkua", ettei tuu sellasta fiilistä kahva auki mennessä että kerkiikö ohi.. 03Biker  löytyiskö täältä foorumilta "kriittistä" näkökulmaa tälle asialle? welcome1

Triumphi on se jota vielä ei ole ajettu. BMW on iso pyörä ja kallis. Bemari tuo välillä keskeneräisiä pyöriä markkinoille joten pitää odotella rupeeko ne kestämään. Pannarista tiedetään kaikki eli siinä ei osta sikaa säkissä ja jos hyväksyy sen puutteet. Itsekin odotan mielenkiinnolla Trophyä. Koeajamatta en pyörää osta.

Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 01.10.12 - klo:19:09
..... jos hyväksyy sen puutteet.

?? sa_doh ??............ icon_mrgreen
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Minun kohdallani puutteet ovat: Liian herkkä sivuvastaiselle tuulelle, minunpituiselle tuulilasi on paska, heiluttaa takamatkustajan päätä meidän mittasuhteilla, sivuseisontatukea minun on vaikea kaivaa esiin pyöränpäällä istuessa, Istuinten takaosan kaarevuus ylöspäin puuduttaa takapuoltani, pakoputket ovat vaarallisen kuumia, valojen sammutuskatkaisija puuttuu 2002 mallista eteenpäin, peileistä näkyy nyrkit, takapyörää irroitettaessa pitää mielellään kääntää pakoputkia alaspäin siis ajattelematonta, että vajaa 10mm:n takia pitää irroittaa osin putket. Tuossa suurinosa joita tuli mieleen. Ettei tule väärää kuvaa niin melkeimpä loput sitten onkin HYVÄÄ minunmielestäni.

hmm... sa_doh
ehkä mulla on vielä uutuudenviehätystä pelissä, mutta sivuvastaiseen en ole huomannut (vielä) vatkausta..... mutta rekan (Ajoneuvoyhdistelmän) perässä ajaessa kyllä vemputtaa tehokkaasti ja jos kyseessä ns. bulkkiauto tai muu säiliöajoneuvo niin vatkaus entistä voimaperäisempää.
Tuulilasi... no mahdollisimman useasti pois edestä. icon_mrgreen

Sivuseisontajalka tosiaan pitää "kaivaa esiin" tosin se tappi siinä jalassa myös kääntyy juurestaan erittäin helposti jalkaa pois laitettaessa sellaiseen asentoon että ei jalkaa saakaan enää helposti kantapäällä "alas"

Istuimeen en voi kommentoida se kun on ihan päin persettä... kylkylkyl TopSeller jakkara sopii mulle kuin nenä päähän.

Tuo peilijuttu taitaa olla muutamasta sentistä kiinni kuinka kuvakulmat muuttuu... mua häiritsee lähinnä kytkinkahva joka näkyy siinä vasemmassa peilissä joskus kirkkaana jos siihen osuu aurinkoisen valo...(luulee yhtäkkiseltään että meneeko joku ohi....)
ja tehon puute, ja tasaisen nopeuden säädin, ja vaihdenäyttö, ja 6.vaihde, ja ja kuluvat renkaat, mut niitä on kaupassa ...... cool_smil
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Kaksi ärsyttävintä piirrettä omasta mielestä ovat sivutuuliherkkyys ja huojunta kovassa jarrutuksessa.

Oikeastaan mitään muuta isompaa ongelmaa ei tule mieleen?

Painoa on tietenkin aika paljon, millä saattaa olla oma osuutensa jälkimmäiseen?

Tuota jarrutushuojuntaa en ole huomannut. Siihen tietysti vaikuttaa pyörän yleiskunto ja renkaat paljon.

Tuolla .ORG:n puolella oli keskustelu matkamoottoripyörien tuotekehityksen hitaudesta. No sehän levisi kuin Jokisen eväät. Jos sitä nyt kuitenkin yrittäisi kerrata täällä Pannaristien puolella, koska meillähän on kuitenkin yksi parhaista lähtökohdista, mitä matkapyöriin tulee. Vääntöä, tehoa ja toimintasädettä on riittävästi. Katteet ja niin kuskin kuin matkustajankin mukavuus markkinoiden parhaimmistoa. Jarrut on huippuluokkaa. Jos huolletaan muutamat tyyppiviat huomioiden, niin luotettavuudessa tai kestävyydessä ei ole pienintäkään valittamista.

Painaahan se paikoillaan, mutta pian sitä oppii parkkeeraamaan perä alamäkeen. Vaihdenäytön puutteesta selviää kolmen kertotaululla, vitosella 3000 rpm vastaa 90 km/h. Peileissä auttaa laajakulmalisäke ja Throttlemeister on osittain parempi kuin elektroniset vakkarit.  Ohjaustangon paikka saa muutettua korokepaloilla. Ajotuntuma on turhan kevyt ja hieman levoton, mutta ei se maantienopeuksilla ole kertaakaan omille teilleen ole yrittänyt karata. 

Taustalla on omakohtaiset 44 tkm Pannarilla, jonka hankin vuonna 2009, sekä muutamat ajelut kaveriden pyörillä. Kesällä ajoin taas pätkän BMW 1300 GT;llä, jossa ohjaustankoa oli siirretty pystympää ajoasentoa varten. Tehoa siinä oli enemmän, mutta muutoin perstuntuma oli ihan sama kuin Pannarissani, kummalla vaan matkaa voi jatkaa horisonttiin.

Triumphista ei tietenkään ole muuta käsitystä kuin valokuvat. Eikä se hassummalta näytä, kuten ei Guzzin Norgekaan. Mutta onko niissä todella olennaisia parannuksia ja mitkä niistä ovat kenellekin meistä oikeasti merkityksellisiä.  Aika näyttää.

Sanokaapa Te miten matkapyörä oikeasti voisi olla parempi. Meinaan ihan jalat maassa, koska kokonaisuus on kuitenkin nieltävä nahkoineen karvoineen.








Koeaja ehdottomasti mopot.Täällä kommentoidut esim "paskat" tuulilasit,istuin ja peilit ovat mielästäni juuri parhaita pannaria.Itse ajoin Fjr:n ja Gtr:n.Kawassa saikin ihailla takalaukkujen kylkeä.Panissa on värinätön ja tasaisesti vääntävä moottori,mitä osaa pitkällä matkalla arvostaa.

Kyllähän nuo peilit ja penkit hyviä on, mutta porukka tahtoo lisää...vaativaa väkeä. Hyvääkin voi aina parantaa. cool_smil
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Muutokset jotka olen omaan pannariini tehnyt vuosien mittaan.

1: BIke-Quip:sta hankin uuden "tuulilasin" joka on yläreunasta taivutettu eri tavalla kuin alkuperäinen. Vähensi myös melua. Ainakin itseäni miellytti, eikä ole siipppakaan valitellut. Katson ajaessa aina tuulilasin yli.  thumbsup1
(Kokeilin kerran, että vaihdoin takaisin alkuperäisen ja ajoin lenkin. Vaihdoin samantien takaisin Bike-Quip:n tuulilasiin)

2. Tangon korotuspalat.  thumbsup1

3. Satulan korotus. Oma pituuteni noissa koivissa, joten ei ale niin jyrkkä polvikulma.  thumbsup1

4. Takamatkustajan jalkatappien madallus. Ei tule siipan polvet täyttämään näkymää peileistä.  thumbsup1

5. Jo ostaessani pyörän (2003) siihen tuli RTG-paketti.  thumbsup1

6. Led:t peilehin varoittamaan vilkun päällejäämisestä (oma viritys)  thumbsup1


Näillä varusteilla ja mittarissa nyt 112 tkm ja matka jatkuu enkä aio ihan äkkiä vaihtaa.
rd11

No niin no! Avaudutaanpa nyt täältäkin,kun kerran hankin tuon uutukaisen.

Mielestäni tuulilasi on aivan loistava,jos nostaa sitä ja katselee sen läpi,mutta jos katselee ylitse,niin ainakin minulle tulee sen sortin suhinoita,että edes korvatulpat ei meinaa riittää 22yikes. Vanhassa Pannarissa oli pleksin yläreunassa Laminar Lip tuulenohjain,joka leikkasi terävimmät suhinat pois ja sellainen tulee uuteenkin,kunhan saan sen tilattua.(ei mikään kaunis,mutta hoitaa asiansa).
Pienet laajakulmapeilit oli vanhassa ja sellaiset hankin Turun Biltemasta,palatessani pyöränhakureissusta thumbsup1.
Penkin suhteen olen Timpan ja Topsellerien linjoilla.
Vaihdenäyttöä en ole kaivannut,vaikka joskus tuleekin haettua sitä olematonta kuutosvaihdetta.
Sivutukikin on vielä löytynyt icon_mrgreen.



Tuo Laminar lippi on minusta aika ikävän näköinen. Tilasin aikoinaan täältä uuden tuulilasin.


http://www.st1300-accessories.co.uk/st1300_windscreens.html


ja olen ollut tyytyväinen thumbsup1

Lainaus käyttäjältä: awes - 04.10.12 - klo:22:42


Tuo Laminar lippi on minusta aika ikävän näköinen. Tilasin aikoinaan täältä uuden tuulilasin.


http://www.st1300-accessories.co.uk/st1300_windscreens.html


ja olen ollut tyytyväinen thumbsup1

Mitä sille uudelle plexille tuli hintaa ???


En ihan tarkkaan muista kun siitä on jo n. 6-7 vutta aikaa, mutta päälle satasen se oli jo silloin.

Katsoin tuolta sivulta nykyhintaa, niin näyttäis olevan vähän yli 100£ koosta riippuen + lähetyskulut 38£.

Nuo luvut voi kertoa varmaan noin 1,25 niin saa euromäärät.

samperi samperi

Powered by EzPortal