Kardaanin heikot kohdat?

Aloittaja veskupappa, 30.04.18 - klo:22:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mikä kohta toimii voimansiirrossa sulakkeena ensin? Tänään liikennevaloista lähdön jälkeen 1. vaihteella 2700 rpm kuului rutinaa ja veto loppui..
Onko muita kohtia, missä teräs ja kevytmetalli kohtaa, kuin takavanne-kulmavaihde?
Kellään perän/kardaanin osia jouten ?
Vesku

Ensimmäinen kohta mikä antaa periksi on kytkimeltä lähtevän "pääakselin" mekanismi jossa on jousikuormitteinen "nokka" joka kulkee akselin urissa taaksepäin jousta vasten. Tämä systeemi katkaisee vedon koneelta takapyörään ja päinvastoin mikäli esimerkiksi kone leipoo kiinni ja vauhtia on perkeleesti.

Hankala selittää näin pikkusimassa saunan jälkeen. Mutta laitan huomenna kuvia.

Taidan selvittää keskiviikkona ainakin suuntaa-antavan momentin mikä laukaisee "sulakkeen". Mulla on yksi motti kiinni mutta puolipurettuna.

Lainaus käyttäjältä: veskupappa - 30.04.18 - klo:22:41
Mikä kohta toimii voimansiirrossa sulakkeena ensin? Tänään liikennevaloista lähdön jälkeen 1. vaihteella 2700 rpm kuului rutinaa ja veto loppui..

Vesku

Muutama vuosi takaperin ensimmäinen tietoon tullut pannarin kardaanivika ST1100 mallissa oli ns. poorien rasvaamattomuus.
Renkaanvaihdon yhteydessä jätetty rasvaamatta, lopputulos rihloituksien kuluminen ja ruostuminen kun olivat aivan kuivat.
Samalla tavalla matkanteko loppui kuin seinään.

Otahan rengas pois ja tarkista rihlat onko asianmukaisesti laitettu vaseliinia renkaanvaihdoissa.

Tahtoo vain olla ettei niihin yksikään ns. huoltoliike laita sitä vaseliinia.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Noin pakkaa olemaan...Kaikki täytyy, ainankin tarkistaa tai tehdä itse,viimeinen vaihtoehto luultavasti paras,kun sen tekee. thumbsup1

FF1pan rd11

Lainaus käyttäjältä: Timppa - 30.04.18 - klo:23:29
Lainaus käyttäjältä: veskupappa - 30.04.18 - klo:22:41
Mikä kohta toimii voimansiirrossa sulakkeena ensin? Tänään liikennevaloista lähdön jälkeen 1. vaihteella 2700 rpm kuului rutinaa ja veto loppui..

Vesku

Muutama vuosi takaperin ensimmäinen tietoon tullut pannarin kardaanivika ST1100 mallissa oli ns. poorien rasvaamattomuus.
Renkaanvaihdon yhteydessä jätetty rasvaamatta, lopputulos rihloituksien kuluminen ja ruostuminen kun olivat aivan kuivat.
Samalla tavalla matkanteko loppui kuin seinään.

Otahan rengas pois ja tarkista rihlat onko asianmukaisesti laitettu vaseliinia renkaanvaihdoissa.

Tahtoo vain olla ettei niihin yksikään ns. huoltoliike laita sitä vaseliinia.


Mutta siis, palautuiko veto kun vähensit kaasua vai onko pyörä liikkumaton?

Ei liiku, tyhjäkäynnillä kytkin pohjaan, vaihde päälle, heti alkaa pieni rutina.. Ei ääni muutu vaikka nostaa kytkimen. Eikä liiku..

Lainaus käyttäjältä: Pannukakku - 30.04.18 - klo:23:04
Ensimmäinen kohta mikä antaa periksi on kytkimeltä lähtevän "pääakselin" mekanismi jossa on jousikuormitteinen "nokka" joka kulkee akselin urissa taaksepäin jousta vasten. Tämä systeemi katkaisee vedon koneelta takapyörään ja päinvastoin mikäli esimerkiksi kone leipoo kiinni ja vauhtia on perkeleesti.

Hankala selittää näin pikkusimassa saunan jälkeen. Mutta laitan huomenna kuvia.

Katsoin korjauskäsikirjan räjäytyskuvan ja mietin, miksei se voisi myös palautua, jos se laukeaa.

Mä meen tallille miettimään asiaa ja etsimään varaosia. Mulla pitäisi olla jossain pari kardaania ja ainakin yksi liitoskappale kardaanin ja murikan välille.

Lainaus käyttäjältä: veskupappa - 01.05.18 - klo:10:10
Ei liiku, tyhjäkäynnillä kytkin pohjaan, vaihde päälle, heti alkaa pieni rutina.. Ei ääni muutu vaikka nostaa kytkimen. Eikä liiku..

Ekana varmaan kannattaa ottaa takapyörä irti ja katsoa poorit sieltä.
Elä nyt, koska huomenna voit olla historiaa..........

1.A, 2.B, 3.CDN 4.CH, 5.CZ, 6.D, 7.DK, 8.E, 9.EST, 10.F, 11.FL, 12.H, 13.HR, 14.I, 15.L, 16.LT, 17.LV, 18.MC, 19.N, 20.NL, 21.P, 22.PL, 23.RSM, 24.S, 25.SK, 26.SLO, 27.USA

Kaikki takarenkaan ja perän välistä booria epäilleet, osuitte oikeaan. Äsken kun toivuin mikroskooppisen mittakaavan mielipahasta, niin otin takapyörän pois ja perämurikan puoleinen boori on melko sileä. Renkaan vetokeskiön puoleinen boori on huomattavasti paremman kuosinen...
Vesku

Jos muutaman kuvan sais tänne kiitos.
leppis

Onko Veskupappa sun pyörä ABS-versio vai standardi?


No sitten mulla ei ole hyvää varaosaa tyrkytettäväksi.

Mutta älä hukkaa sitä rikkinäistä perää, mulla on ajatus ruveta tehdaskorjaamaan niitä jonain päivänä. Eli 2020.

Powered by EzPortal