Kytkimen kalkatus

Aloittaja HanPan, 29.08.15 - klo:15:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Voiko "kälkätysvaivan" korjata? Pitääkö laittaa koko kytkin uusiksi ja lieneekö operaatio kallis vai erittäin kallis? Vaikuttaako öljylaatu/merkki asiaan?

Lainaus käyttäjältä: HanPan - 29.08.15 - klo:15:51
Voiko "kälkätysvaivan" korjata? Pitääkö laittaa koko kytkin uusiksi ja lieneekö operaatio kallis vai erittäin kallis? Vaikuttaako öljylaatu/merkki asiaan?
Pane tuohon nimimerkin alle mikä pyörä ja kuinkapaljon ajettu niin voi vähän päätellä missä mennään ja oma ikä, että tietää mitä hymiötä käyttää.  horisko
Jos on vähän enempi ajettu niin kytkimen rungon urat kuluu, siis missä kytkinlevyn ulokkeet liukuu ja alkaa plapista. Ei se mikään ihmehomma oo, mutta monenlaista värkkiä pitää omistaa tai lainata. Tämä on minun kokemus ei välttämättä oikein, mutta siitä se johtuu.  ;)

Minulla on kollissut jo kaksi kesää ja kolisee edelleen tyhjäkäynnilla, jos painaa kytkimen pohjaan niin loppuu.
78000km ajettu.
En ole kuullut, että olisi tähän ääneen/vaivaan kenenkään kytkin hajonnut.
Harmittaa silti pikkasen toi ääni   >:(

Lainaus käyttäjältä: Kaarle - 01.09.15 - klo:09:23
Minulla on kollissut jo kaksi kesää ja kolisee edelleen tyhjäkäynnilla, jos painaa kytkimen pohjaan niin loppuu.
78000km ajettu.
En ole kuullut, että olisi tähän ääneen/vaivaan kenenkään kytkin hajonnut.
Harmittaa silti pikkasen toi ääni   >:(
Näin on. Kovat lähdöt kytkintä luistattamalla lisää tätä klapinaa.

Mitä nyt tästä viestiketjusta ymmärsin,varsin normaalia,että pitää enempi ääntä kun ei ole kytkin kahva "pohjassa" kun vetää kahvan kiinni hiljenee.
Jos ei hurjaa kolketta pide,en tekisi asialle mitään.
Noin tekee valtaosa MP:stä
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 29.08.15 - klo:18:54
Lainaus käyttäjältä: HanPan - 29.08.15 - klo:15:51
Voiko "kälkätysvaivan" korjata? Pitääkö laittaa koko kytkin uusiksi ja lieneekö operaatio kallis vai erittäin kallis? Vaikuttaako öljylaatu/merkki asiaan?
Pane tuohon nimimerkin alle mikä pyörä ja kuinkapaljon ajettu niin voi vähän päätellä missä mennään ja oma ikä, että tietää mitä hymiötä käyttää.  horisko
Jos on vähän enempi ajettu niin kytkimen rungon urat kuluu, siis missä kytkinlevyn ulokkeet liukuu ja alkaa plapista. Ei se mikään ihmehomma oo, mutta monenlaista värkkiä pitää omistaa tai lainata. Tämä on minun kokemus ei välttämättä oikein, mutta siitä se johtuu.  ;)
Mopo on -97 vuosimallin tonnisatanen, ajettu n.98 tkm. Ääni kuuluu myös selvästi varsinkin taajamapyörityksessä pienemmillä vaihteilla körötellessä ja moottorijarrutuksessa. Paikallinen korjaamoyrittäjä/pitkänlinjan motoristi sanoi, että "sille ei oo oikein mitä tehdä". Siksi heitin kysymystä alan miehille. Muuten tosiaan kytkin pelaa hienosti. Tämä oli vasta toinen kesä pannarilla, ennen ollut pari pienempää Hondaa. Ps. Iän puolesta  horisko ihan kohallaan.

Vaihdoin kytkinlevyt noin seitsemän sataa kilometriä sitten ja nyt alkoi kuulumaan kalkatusta moottoritienopeuksissa. V*tuttaa. Taidan avata kytkinkopan vielä kerran ennen kesän pidempää reissua.

24.05.16 - klo:21:00 #7 Viimeisin muokkaus: 25.05.16 - klo:07:38 käyttäjältä ltm
Mopo on ensi vuonna 20 vuotta vanha, joten mitä pienistä kalkatuksista, jos kytkin muuten toimii eli irrottaa ja kytkinkahva on tunnokas. Kalkatus johtunee kytkinkorin kulumisesta, kun levyn "hampaat" vähitellen kalvavat alumiinia.

Vaihda kytkinnesteet ja nauti kesästä. Yksi hyvä konsti on ostaa parempi kypärä, niin ei kuulu pienet kalkatukset.  :)
Liian tarkka suunnittelu vain pilaa reissun!

Powered by EzPortal