Talvihuoltoa

Aloittaja T koponen, 13.12.18 - klo:13:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lainaus käyttäjältä: T koponen - 01.03.21 - klo:20:13
Moro oletko varma tuosta öljyn määrästä ja mitasta? En pääsyt tuolla öljyn määrällä tuommoiseen mittaan. Sitten kun laitoin 3,85 dl öljy tuli mitaksi 140mm ja lisäksi huoltokortissa puhutaan jotain muuta. Vanhaa öljyä oli n 2,5 dl ja nyt puhutaan siis oikeasta etuputkesta..

Olen varma öljyn määrästä, mutta olen saanut tuon öljymäärän mahtumaan putkiin vain, jos putket on purettu täysin atomeiksi, pesty joka atomi pesukoneessa, puhalleltu joka rako paineilmalla ja ja uitettu kaikki osat liuottimessa. Öljyä jää pirullisen paljon mm. oikean putken vaimenninrakenteen sisään.

Sen takia on olennaisempaa lisätä öljyä vähän kerrallaan, pumpata liukuputkia ja oikeastaan kaikkea mikä keulassa liikkuu ja ajaa ilmaa ulos hiljalleen, lisätä taas öljyä ja niin edelleen. Ja olla tarkkana oikean pinnan korkeuden kanssa. Öljyn kokonaismäärä on eräänlainen apuarvo. Jos öljyä tulee ulos vaikka noin 350 cc ja uutta öljyä menee 150 cc ja pinta on ok, niin aivan varmasti jossain on ilmaa. Jos taas putkeen kaataa sokkona sanotun öljyn määrän eikä mittaile mitään niin öljyä tulee liikaa.

Yksi kaveri teki tällä lailla jonkun Suzukin kanssa. Öljyt mahtuivat putkeen jousien kanssa kuin ihmeen kaupalla kun putket olivat pitkänä. Ei muuta kuin (yllättävän jäykkä) haarukka kasaan ja radalle. Ensimmäinen liikennehidaste tai mikä lie pomppu ja koko pyörä sekä kuski oli kätevästi öljytty kun liika öljy oli korkannut tiensä ulos vähän joka tiivisteen takaa.

Se on taas talvihuolto käynnissä. Jakohihnan ajattelin vaihtaa viimeksi vaihdettu 2014/ 115000km nyt mittarissa 162235km. Pakoputkelle pitää myös tehdä jotain on ruostunut lähes poikki. Muuten ihan perusöljyn vaihto+jäähdytys nesteet.  Niin ja kytkimen työsylinteri näkyi vuotaneen stefa pitää vaihtaa.

[quote Pakoputkelle pitää myös tehdä jotain on ruostunut lähes poikki.
[/quote]

Onko sinullakin putki ruostunut liitoksen kohdasta ?

Lainaus käyttäjältä: T koponen - 19.01.22 - klo:09:36
Se on taas talvihuolto käynnissä. Jakohihnan ajattelin vaihtaa viimeksi vaihdettu 2014/ 115000km nyt mittarissa 162235km. Pakoputkelle pitää myös tehdä jotain on ruostunut lähes poikki. Muuten ihan perusöljyn vaihto+jäähdytys nesteet.  Niin ja kytkimen työsylinteri näkyi vuotaneen stefa pitää vaihtaa.



Älä unohda peräöljyjen tarkastusta/vaihtoa ja tärkeää.. Tarkista Takaakselin/perä spoorien voitelu.Myös jos kerran katteet on auki kannattaa vaihtaa jäähdytys termostaatti.Ja on kai noita muitakin kohteita,, Huolto kannattaa aina,pidentää pyörä toimintaikää  thumbsup1

FF1pan

Lainaus käyttäjältä: tonipan - 19.01.22 - klo:12:25
[quote Pakoputkelle pitää myös tehdä jotain on ruostunut lähes poikki.

Onko sinullakin putki ruostunut liitoksen kohdasta ?

On joo siinä oli jo aikaisemin entisen omistajan korjauksia nyt kun tuli purettua tuota mopoa niin otin irti samalla. Jäi lähes käteen kollektori on aika ruosteessa. Miettinyt eri vaihtoehtoja.. ostaa uusi on aika kallis! Romuttamoja aika ruosteisia on tarjolla. Pitäiskö ottaa koko kollektori pois ja rakennella uusi putkisto ilman kollektoria? N
[/quote]

Niin ja kytkimen työsylinteri oli tämän näköinen.. tilasin korjaus sarjan.

Lainaus käyttäjältä: T koponen - 19.01.22 - klo:15:52
Lainaus käyttäjältä: tonipan - 19.01.22 - klo:12:25
[quote Pakoputkelle pitää myös tehdä jotain on ruostunut lähes poikki.

Onko sinullakin putki ruostunut liitoksen kohdasta ?

On joo siinä oli jo aikaisemin entisen omistajan korjauksia nyt kun tuli purettua tuota mopoa niin otin irti samalla. Jäi lähes käteen kollektori on aika ruosteessa. Miettinyt eri vaihtoehtoja.. ostaa uusi on aika kallis! Romuttamoja aika ruosteisia on tarjolla. Pitäiskö ottaa koko kollektori pois ja rakennella uusi putkisto ilman kollektoria? N
[/quote]

haleh99:llä on ehjä putkisto, mutta kaadutusta pyörästä. Vasen puoli vääntynyt ja pala puuttuu putkesta.
Kysäise halehilta, olisi ehkä helpompi rakennella siitä kuin koko kollektori uusiksi ??

Omaan pyörään aion uusia sen liitoskohdan, kollektori vielä ehjä.

Hihna vaihdettu. Ihan tehtävissä oleva homma pyörää pitä vaan purkaa ihan pirusti.

Pari kertaa olen tuon kanssa tehnyt Tulee siinä pyörän rakenne tutuksi.

Kohtuu pitkät ne ohjeelliset vaihtovälit on. Siinä huoltokortissa 150 000km ja juttelin merkkihuoltajan kanssa, joka oli ollut Hondan koulutuksessa ST1100 varten niin kertoi ettei siellä edes mainittu että olisi huoltokohde. Sanoin myös, että jokainen näkemänsä hihna oli kunnoltaan virheetön. Kyllä mä omaanikin silti varasin ajan remminvaihtoon vaikka ajettu vähän, silti 30v vanha.
ST1100 Gentleman's Express.

Lainaus käyttäjältä: samrah - 21.01.22 - klo:08:37
Kohtuu pitkät ne ohjeelliset vaihtovälit on. Siinä huoltokortissa 150 000km ja juttelin merkkihuoltajan kanssa, joka oli ollut Hondan koulutuksessa ST1100 varten niin kertoi ettei siellä edes mainittu että olisi huoltokohde. Sanoin myös, että jokainen näkemänsä hihna oli kunnoltaan virheetön. Kyllä mä omaanikin silti varasin ajan remminvaihtoon vaikka ajettu vähän, silti 30v vanha.

No joo hihna oli ihan asiallisen näköinen, ei pykimiä tms..  Ihmeellistä ruskeaa pölyä oli kotelossa, mopohan on ostettu oulusta. Olikos siellä päin jotain ongelmia autojen hihnojen kanssa?

https://www.is.fi/autot/art-2000005085806.html

Kappas, no miksipä ei sama olisi. Eipä olis tullut mieleenkään itsellä, mutta eipä se pöly tiedän onko volkkari vai Honda.
ST1100 Gentleman's Express.

Vaihdoin vanhaan pannariin hihnan 70 tkm jälkeen. Mittasin uuden hihnan paksuuden hampaitten välistä 2,4mm vanhan hihnan paksuus oli 1,9mm . Kyllä ajokilometrit hihnassa näkyy. Hihnalla oli ikää parikymmentä vuotta, mitään pykimiä tai halkeamia en siitä löytänyt. Uudessa Pannarissa ketju, ei tarvitse vaihtoa miettiä, ellei olle VW laatua.
Hannu

Heh, pannarin hihnan vaihto ennen määräaikaa on vähän sama kun varkausvakuutuksen ottaminen.

Todennäköisesti täysin turhaa  toimintaa, mutta saapahan mielenrauhan 😄.

Onkos tuossa kytkimen ilmaamisessa joku kikka 5? 7.gif Eilen vaihtelin tiivisteet ja rupesin ilmaamaan sitä ennen laitoin sylinterin paikalleen. Ihan normaalisti painelua kahvasta kahva pohjaan ja ilmaruuvi auki. Mutta mutta ei vaan lähde neste liikkeelle.
Pitääkö se nyt lähteä ostamaan semmoinen alipaineella toimiva ilmauslaite..??

Powered by EzPortal