Pyörän vaihto mielessä

Aloittaja MarkoNiemela, 11.06.14 - klo:10:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kävin koeajamassa ST1100:n vuodelta 1994. Pyörän mittarissa on 90 tkm.
Muutama asia jäi mietityttämään.
Onkohan tuossa mittarilukema oikein, koska siitä tulisi ainoastaan 4500 km:ä vuodessa?
Kytkin otti tuossa pyörässä kiinni vasta todella ylhäältä, joten levyt lienevät kuluneet ohuiksi ja pitäisi vaihtaa jossain vaiheessa. Ei lienee iso homma?
Ohjaus alkoi myöskin vatkaamaan kiihtyvällä nopeudella nopeudesta riippumatta lähes välittömästi kun ohjauksesta päästi irti. Lisäksi olin huomaavinani, että pienissä nopeuksissa käännyttäessä olisi ollut hieman samanlaista oiretta pyörän kallistuessa enemmän. Olisiko laakereissa väljää?

Mahdollisesti uusi pannaristi?

Lainaus käyttäjältä: MarkoNiemela - 11.06.14 - klo:10:03
Kävin koeajamassa ST1100:n vuodelta 1994. Pyörän mittarissa on 90 tkm.
Muutama asia jäi mietityttämään.
Onkohan tuossa mittarilukema oikein, koska siitä tulisi ainoastaan 4500 km:ä vuodessa?
Kytkin otti tuossa pyörässä kiinni vasta todella ylhäältä, joten levyt lienevät kuluneet ohuiksi ja pitäisi vaihtaa jossain vaiheessa. Ei lienee iso homma?
Ohjaus alkoi myöskin vatkaamaan kiihtyvällä nopeudella nopeudesta riippumatta lähes välittömästi kun ohjauksesta päästi irti. Lisäksi olin huomaavinani, että pienissä nopeuksissa käännyttäessä olisi ollut hieman samanlaista oiretta pyörän kallistuessa enemmän. Olisiko laakereissa väljää?

Mahdollisesti uusi pannaristi?

Kyllä tuo mittarilukema voi pitää paikkansa. Itsellä on samanvuotinen pannari ja siinä on mittarissa 87 tkm. Olen omistanut pyörän 12 vuotta ja ei noita kilometrejä ole tullut  tuona aikana sen enemmän vuotta kohti. Tuosta vatkaamisesta: Mulla oli pyörän etupää levoton ja syyksi paljastui etupyörän laakeri. Jos pyörää pidetään ulkona sateessa vasemmalle kallellaan, oikean puolen etupyörän laakeri on herkkä vaurioitumaan, koska on päin sadetta.Onko tuontipyörä ? Yleiskunto yleensä paljastaa entisen/entisten käyttäjien huolenpidon pyörästä.

Lainaa
Kyllä tuo mittarilukema voi pitää paikkansa. Itsellä on samanvuotinen pannari ja siinä on mittarissa 87 tkm. Olen omistanut pyörän 12 vuotta ja ei noita kilometrejä ole tullut  tuona aikana sen enemmän vuotta kohti. Tuosta vatkaamisesta: Mulla oli pyörän etupää levoton ja syyksi paljastui etupyörän laakeri. Jos pyörää pidetään ulkona sateessa vasemmalle kallellaan, oikean puolen etupyörän laakeri on herkkä vaurioitumaan, koska on päin sadetta.Onko tuontipyörä ? Yleiskunto yleensä paljastaa entisen/entisten käyttäjien huolenpidon pyörästä.

Tekniikkaan perehtyessä en muistanut tuota kysellä taikka varmistaa. Tosin epäilen, että on koska perälaukusta löytyi käyttöohjekirja, jossa puhuttiin pelkästään saksaa.

Etupään vatkaus saattaa korjaantua etuiskarien huollolla. Saattaa öljyt olla melkosta kuraa.

Tarkempi tutkimus paljasti, että pyörä on tuotu Saksasta jossain vaiheessa. En pannut merkille, että missä vaiheessa.
Ja etupää rauhoittui välittömästi, kun irroitin pakastinarkun kokoisen perälaukun matkasta. Täytyy käyttää sitä sitten ainoastaan tarpeeseen.

Ja Africa Twin jäi liikkeeseen ja pannari otti sen paikan pihaparkista.

Powered by EzPortal