Listaus St 1100:n renkaiden km tuloksesta

Aloittaja evakko, 30.04.11 - klo:17:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

30.04.11 - klo:17:11 Viimeisin muokkaus: 01.05.22 - klo:20:33 käyttäjältä evakko
Vuosien saatossa on tullut laiteltua ylös ajettujen renkaiden km tulokset, laitanpa tänne, jos niistä on jollekin vinkkiä rengasvalintaan.

Taka:
- Michelin Commander 2          30000 km, kuviouran syvyyttä 1mm jäljellä vaihdettaessa commander 3 tilalle
- Bridgestone Exedra G 548     20000km, 16000km
- Bridgestone Exedra G 602     10000km
- Metzeler  Marathon             22900km, 20400km, 22300km, 19830km
- Dunlop Gt 501                    19000km
- Continental TKV 112           11000km
- Michelin Pilot Road 2           15500km

Etu:
- Metzeler Marathon            18746km
- Metzeler Laser                  9000km, 28500km, 15750km, 13700km
- Metzeler Mz 4                 17000km
- Continental TKV 111         17120km
- Michelin Macadam 90        12180km
- Michelin Macadam 100X    27000km
- Michelin Pilot Road           21580km

Maratoonari on varma valinta taakse, kestää kulutusta, kantavuus riittää, negatiivista ainoastaan, että kuluneena ääntää kaarteessa kantatessa.

Lasereilla kaksi vaatimatonta km määrää, johtuu siitä, että toisesta meni sepeli läpi ja toisesta petti runko, alkoi vatkata ohjausta pahasti.
Macadam 100x oli uskomaton, ajo-ominaisuudet säilyi loppuun asti ja kesti ajaa. En ole löytänyt sitä enää mistään.

Jotkut on täällä kyselleet  voiko laittaa matalamman profiilin renkaat vanhempiin St1100:n.
Itsellä on nyt alla edessä 120/70-18 Marathon ja takana Michelin Pilot Road 170/60-17 ja kokemus on positiivinen, pyörä on entistäkin vakaampi ajettava, madaltuu myös hieman. Renkaat istuu vanteelle ihan ok.
Haittapuolena on,että madaltuu liikaakin, sivutuen kanssa tulee ongelmia, joten siirryin takaisin rekisteriotteeseen merkittyihin rengaskokoihin. Pyörään tulee riittävästi kallistusta parkkitilanteissa.

Jos renkaiden km määrät ihmetyttää jotain, niin kerrottakoon, että olen ollut aina matkamotoristi ja porukalla liikuttaessa, kun olen vetänyt letkaa ovat kettuilleet; ajan kuin hinaajaa.... kertonee ajotyylini.

Ilmanpaineet renkaissa on ollut ohjekirjan mukaiset, edessä olen joskus käyttänyt 0,2-0,3 bar enemmän raskaalla kuormalla.

Rengasvalinnassa on tärkeää muistaa, että Pani luokitellaan raskaaksi Touring pyöräksi, joten kantavuuden tulee riittää.
Panin vatkaamista kaarreajossa on jotkut  moittineet, herääpä vain kysymys, onko renkaat ok, asennettu
kantavuudeltaan olematon rengas. Paniahan voi viedä kaarteessa vaikka yhdellä kädellä, se pitää valitun ajolinjan täydellisesti kaiken ollessa ok.

Muistaako kukaan legendaarista Dunlop TT 100:sta, eturenkaana saattoi kestää 40000km, huono pitohan siinä oli ikävä ominaisuus.


Lainaus käyttäjältä: evakko - 30.04.11 - klo:17:11
Vuosien saatossa on tullut laiteltua ylös ajettujen renkaiden km tulokset, laitanpa tänne, jos niistä on jollekin vinkkiä rengasvalintaan.

   Taka:

      - Bridgestone Exedra G 548  20000km, 16000km
      - Bridgestone Exedra G 602  10000km
      - Metzeler  Marathon             22900km, 20400km, 22300km, 19830km
      - Dunlop Gt 501                     19000km
      - Continental TKV 112           11000km


   Etu:   

      - Metzeler Laser                  9000km, 28500km, 15750km, 13700km
      - Metzeler Mz 4                   17000km
      - Continental TKV 111         17120km
      - Michelin Macadam 90        12180km
      - Michelin Macadam 100X    27000km
      - Michelin Pilot Road            21580km

Maratoonari on varma valinta taakse, kestää kulutusta, kantavuus riittää, negatiivista ainoastaan, että kuluneena ääntää kaarteessa kantatessa.

Lasereilla kaksi vaatimatonta km määrää, johtuu siitä, että toisesta meni sepeli läpi ja toisesta petti runko, alkoi vatkata ohjausta pahasti.
Macadam 100x oli uskomaton, ajo-ominaisuudet säilyi loppuun asti ja kesti ajaa. En ole löytänyt sitä enää mistään.

Jotkut on täällä kyselleet  voiko laittaa matalamman profiilin renkaat vanhempiin St1100:n.
Itsellä on nyt alla edessä 120/70-18 Marathon ja takana Michelin Pilot Road 170/60-17 ja kokemus on positiivinen, pyörä on entistäkin vakaampi ajettava, madaltuu myös hieman. Renkaat istuu vanteelle ihan ok.

Jos renkaiden km määrät ihmetyttää jotain, niin kerrottakoon, että olen ollut aina matkamotoristi ja porukalla liikuttaessa, kun olen vetänyt letkaa ovat kettuilleet; ajan kuin hinaajaa.... kertonee ajotyylini.

Muistaako kukaan legendaarista Dunlop TT 100:sta, eturenkaana saattoi kestää 40000km, huono pitohan siinä oli ikävä ominaisuus.


joo kestää mut en aja alle 2mm.joten ajetaan 20tkm mut onko vielä ihan terveelistä ajaa ja säästää kesän aikana rengas syksyn/kevään sateisiin? asioitanne? mut pannari alla ja lipat/rikkoutuminen HALOO onx kaikki kotona.

Metzeler Roadtec Z6 170/60 ZR 17
Ajettu 14500 km
Kuvassa rälläköity profiili. Tuli raudoitus vastaan aika äkkiä - vain muutama sata kilsaa.
Ajelin kotiin aika hissukseen, kun huomasin  nolstuttaa
Mitähän laittas alle seuraavaksi, vai vaihtasko pyörän.

Metzeler Z 4 (etu/taka) 14663 km...loppuun ajetut ( rengaspaineet 2.7 etu/3.0 taka)
                        11061 km...ei loppuun ajetut ( rengaspaineet 2.7/3.0)

Metzeler Z6 (etu/taka) 18585 km..loppuun ajetut ( rengaspaineet 2.8/3.1) ajettu yli puolet kilometreistä ulkomailla.
                        17715 km..loppuun ajetut ( rengaspaineet 2.9/3.2) ei kevät ajoa Suomessa.

Metzeler ME 880 (etu/taka) 19187 km..takanen valmis/edessä pintaa (rengaspaineet 2.7/3.0) ei ulkomailla.
           
Muuta: ME 880 etunen tuntui hieman liukkaalta koko ajan (varsinkin märällä) = en suosittele etusta.
       ME 880 takanen tuntui ihan sopivalta renkaalta , pito riittävä, kesto loistava.

Dunlopp (nettitarjous rengas) takanen 11486 km....ei loppuun ajettu.

Ajatuksia: Kevät suomi= rengas kuluu nopeammin, ulkomaat/eurooppa= rengaskuluu hitaammin.
           Nostamalla rengaspaineita hieman rengas kestää enemmä kilometrejä, sekä Pannari
           on kevyempi ajaa (varsinkin kaupungissa)

Ajotyyli varsin rauhallinen...varsinkin kiihdytykset/jarrutukset, matkavauhti reipas.
Ajettu 95% yksi päällä...ilman paineita tarkkailtu jatkuvasti.
Ei riemulla rajaa kun Hondan Pannarilla ajaa.....

Lainaus käyttäjältä: Pannari Petteri - 10.10.14 - klo:19:28
Metzeler Z 4 (etu/taka) 14663 km...loppuun ajetut ( rengaspaineet 2.7 etu/3.0 taka)
                       11061 km...ei loppuun ajetut ( rengaspaineet 2.7/3.0)

Metzeler Z6 (etu/taka) 18585 km..loppuun ajetut ( rengaspaineet 2.8/3.1) ajettu yli puolet kilometreistä ulkomailla.
                       17715 km..loppuun ajetut ( rengaspaineet 2.9/3.2) ei kevät ajoa Suomessa.

Metzeler ME 880 (etu/taka) 19187 km..takanen valmis/edessä pintaa (rengaspaineet 2.7/3.0) ei ulkomailla.
           
Muuta: ME 880 etunen tuntui hieman liukkaalta koko ajan (varsinkin märällä) = en suosittele etusta.
      ME 880 takanen tuntui ihan sopivalta renkaalta , pito riittävä, kesto loistava.

Dunlopp (nettitarjous rengas) takanen 11486 km....ei loppuun ajettu.

Ajatuksia: Kevät suomi= rengas kuluu nopeammin, ulkomaat/eurooppa= rengaskuluu hitaammin.
          Nostamalla rengaspaineita hieman rengas kestää enemmä kilometrejä, sekä Pannari
          on kevyempi ajaa (varsinkin kaupungissa)

Ajotyyli varsin rauhallinen...varsinkin kiihdytykset/jarrutukset, matkavauhti reipas.
Ajettu 95% yksi päällä...ilman paineita tarkkailtu jatkuvasti.


OLipa kyllä todella hyvä tosi foorumipannaristin kertomus/kokemus/vertailu määrättyiden renkaiden kestävyydestä pannarissa.Kiitos! vastaallaista tarvitaan lisää yleensä kaikista asioista mikä koskee meitä kaikkia motoristeja. thumbsup1    bowdown

FFipan  horisko   rd11


Michelin Pilot Road 3 eturenkas näyttää kestävän yllättävän
hyvin kilometriä hieman "yli" paineistettuna...(2.9),ja pito
ok myös märällä kelillä.
Mennään siis yli 15 tkm etusella...
Takarengas nyt Me 880...joka kestää !
Ei riemulla rajaa kun Hondan Pannarilla ajaa.....

Kyllä etusen pitää ja kestää n. 24000 km.

18.07.19 - klo:17:47 #8 Viimeisin muokkaus: 18.07.19 - klo:17:50 käyttäjältä tonipan
Michelin PR3 eturengas 26882 km, pokittaisurat vielä näkyvissä. Reissuun lähtö, niin piti vaihtaa uusi alle. Olisi voinut kestää 30 tkm! Painetta 2.9 ja 90% ajoista kaksipäällä.

Aikas hyvin on kestänyt kilometrejä.
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Bridgestone Battlax, mallinumeroa en lonkalta muista. Kumeilla 11 000 kilsaa takana, takarenkaassa alkaa paistaa raudat, edessä olisi vielä pintaa jäljellä. Suuri osa tuosta maantieajoa yksi päällä, yksi alppireissu tehty. Ajotyyli varsin dynaaminen, mutta silti kulutuskestävyys loiva pettymys. Metzeler Z6 on samanlaisessa ajossa vienyt lähes kaksi kertaa kauemmas tuntumatta silti yhtään liukkaammalta.
Ei oo pitkiä matkoja, on vain vääriä vehkeitä.

Powered by EzPortal