Tärrää taas.

Aloittaja Pannukakku, 17.05.14 - klo:12:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mitä asioita keksitte takapään tärinän aiheuttajiksi? Rengas on tasapainossa, boorit perässä on ok, takahaarukka on suora Meessen tulkin mukaan eli nämä asiat on poissuljettu. Akseli käyrä? Väärät momentit takahaarukan kiinnityksessä? Mitä vielä?

Ja kardaanin-nivel on ehjä?

kerran unohdin kiristää kunnolla - renkaan vaihdon jälkeen - akselin ruuvit. vasemmalla puolella. sen huomasi kyllä.

Onko renkaalla paljon ajettu ja oikeilla paineilla?


Lainaus käyttäjältä: TSR-1 - 17.05.14 - klo:20:46
Onko renkaalla paljon ajettu ja oikeilla paineilla?

Ei kauhean paljoa ole ajeltu näillä kummeilla, mutta tärinä tuntuu vain vedon ollessa päällä joten se poissulkenee rengasjutut. Hmph, harmi kun ei ole aikaa purkaa koko vehjettä ja kiristellä kaikkia ruuveja.

Ei olis mitään mielenkiintoisempaa, kun ajaa hetken tuollaisella pärräävällä pyörällä. No ehkä jotain mielenkiintoisempaa  ;)

Eikös tästä tärinästä ollut juttua aikaisemminkin?

http://www.panfun.fi/smf/index.php?topic=2302.0

21.05.14 - klo:06:32 #8 Viimeisin muokkaus: 21.05.14 - klo:06:36 käyttäjältä sepeteus
Samasta aiheesta on käyty keskustelua  aiheaulueen ajokausi ohi 2013 alla Foorumilla.
siellähän Maria ehdotti että tuot kärryllä panin Summikseen niin laitetaan lauantai yöllä
klo: 01.27 se kasaan ja Pannukakku lupas ilmaseks kokonaisen vaihteiston.
KYLLÄ ON AVULIASTA PORUKKAA  thumbsup1

En tiedä onko tässä ideaa, mutta ajelin autolla sepelitiellä ja tultuani pikitielle luulin autosta jonkun menneen rikki. Oli sepelinpala pohjakosketuksen yhteydessä mennyt pakoputken ja jonkun tukiraudan väliin, ette arvaa mikä "pärräys". Luulin tosiaan kardaanin vääntyneen. Panissa on pakoputken kannattimissa kumiset eristeet. Tämä on nyt vaan tälläistä, mutta kuitenkin.  rinning

Jahah, olen unohtanut kirjoittaa päivityksen. No, tärinän aiheuttaja löytyi sattumalta, kun ihmettelin, että miksi rykäisynvaimentimen pulttien kannat olivat lyöttyneet. Noh, olin polttomaalauttanut vanteen aikanaan ja vaimentimen levy, linkissä osa numero 8, ei ollutkaan asettunut ihan pohjaan jolloin "hämähäkin" sisäpinta ei kantanutkaan aluslevyä vasten. Noh, oppia ikä kaikki jne. Samalla selvisi, että miksi pyöräni kuluttaa vaimentimen kumisarjan/10 000 km eikä per 100 000 km mikä olisi lähempänä totuutta.

Powered by EzPortal