PanFun Club Finland

PAN EUROPEAN => ST 1100 => ST 1100 Huollot ja korjaukset => Aiheen aloitti: T koponen - 13.12.18 - klo:13:21

Otsikko: Talvihuoltoa
Kirjoitti: T koponen - 13.12.18 - klo:13:21
Rupesin tekemään talvihuoltoa, samalla tarkastamaan onko takahaarukassa ruostetta, niinkuin netistä voi lukea juttuja.
No olihan siellä. Ohessa muutama kuva.

Nyt kysymys asiantuntijoille millä toi haarukka kannattaisi pinnoittaa? ja kannataako siihen porata esim pienet vedenpoisto reijät? Ajattelin viedä koko haarukan hitsaamisen jälkeen hiekka puhallettavaksi, jotta kaikki ruoste lähtee varmasti pois.
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: Meesse - 13.12.18 - klo:18:49
Onko nuo meisselin reiät ruostereikiä,jos on niin UUSI TAKAHAARUKKA !!
ruostetta on silloin jokapaikassa sisäpuolella,EI TULE TURVALLISEKSI HITSAAMALLA !!
hitsatessa tulee myös jännityksiä ja vetelee,ei enää välttämättä suora!!
-tämä on vaan minun mielipide.......
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: uusipanisti05 - 14.12.18 - klo:09:01
Olen ymmärtänyt, ettei noita osia (haarukka) saa hitsata jälkikäteen.
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: T koponen - 14.12.18 - klo:11:16
Tuo on kyllä ihan totta, että ei noita ohjauksen yms osia suositella hitsattavaksi.
Löysin vaan tämmöisen youtubesta..

https://www.youtube.com/watch?v=hjywSDobn04

Uusi maksaa aika paljon.. cmnsl 525,25€.. Ebay:ssä on kyllä myynnissä mutta kuvat on huonoja, vaikea sanoa onko ne lian alta yhtä ruosteisia. Pitää varmaan yrittä vielä etsiä, olisko hyviä vinkkejä?
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: T koponen - 14.12.18 - klo:11:19
Ja vielä jatko kysymys, mitenkähän nuo eri vuosimallien käyvät ristiin oma on vm 97 abs+tcs..
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: FF1pan - 14.12.18 - klo:14:01
David silver Spares englanti takahaarukka St 1100 av Abs -97 saatavilla hintaan 450 puntaa = n 404.00 euroa+ehkä postikulut ym.

Genuine part  eli varaosa N:ro 521-00MAJ-640 täytyy rekisteröityä heidän sivuilleen. hyvä toimittaja ja luotettava käy katsomassa,löytyy St 1100 paljon muutakin uutta osaa/huoltokamaa. thumbsup1

FF1pan rd11
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: Meesse - 14.12.18 - klo:14:16
Ihan alkupään haarukan sopivuudesta ei varmuutta nähin viimeisiin vuosimalleihin,mutta ABS ja ei ABS malleissa ei muuta eroa kuin ABS mallisessa haarukassa anturin johdon metalliset kiinnitys lipsut

-Minulla yks takahaarukka ylimääräisenä,sisällä sielläkin rapisee jotain "hilsettä"vähäsen,ulkopuoli ihan hyvä.
-ostin vuosia sitten varalle mut en tarvinnutkaan.....
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: T koponen - 15.12.18 - klo:09:50
Lainaus käyttäjältä: FF1pan - 14.12.18 - klo:14:01
David silver Spares englanti takahaarukka St 1100 av Abs -97 saatavilla hintaan 450 puntaa = n 404.00 euroa+ehkä postikulut ym.

Genuine part  eli varaosa N:ro 521-00MAJ-640 täytyy rekisteröityä heidän sivuilleen. hyvä toimittaja ja luotettava käy katsomassa,löytyy St 1100 paljon muutakin uutta osaa/huoltokamaa. thumbsup1

FF1pan rd11

No joo nyt kun rupesin oikein ajatuksella etsimään noita, niin löytyyhän niitä. Myös käytettyjä joiden kunnostaa saa selvää. Pitää nyt odottaa että tulee toi haarukan irroitus työkalu, jatkaa sitten tuota ihmettelyä.
Otsikko: Vs: Talvihuolto
Kirjoitti: T koponen - 15.12.18 - klo:09:53
Lainaus käyttäjältä: Meesse - 14.12.18 - klo:14:16
Ihan alkupään haarukan sopivuudesta ei varmuutta nähin viimeisiin vuosimalleihin,mutta ABS ja ei ABS malleissa ei muuta eroa kuin ABS mallisessa haarukassa anturin johdon metalliset kiinnitys lipsut

-Minulla yks takahaarukka ylimääräisenä,sisällä sielläkin rapisee jotain "hilsettä"vähäsen,ulkopuoli ihan hyvä.
-ostin vuosia sitten varalle mut en tarvinnutkaan.....

Voisitko laittaa mulle vaikka yv:nä vähän hinta tietoja ja mahdollisesti esim kuvia. Tämä vois kiinnostaa..
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: T koponen - 25.12.18 - klo:13:59
Hyvää joulua kaikille, näin kinkun syönnin lomassa, on mukava aina välillä käydä vähän korjailemassa mopoja :o
Putsailin takahaarukkaa ja tämmöistä sieltä löytyi..
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: T koponen - 17.02.19 - klo:15:15
No niin Pannari rupeasi olemaan nipussa taas. Mutta ABS ja TCS valo palaa eikä suostu sammumaan.
Paljonko taka Abs anturin ja kehän väli piti olla? Olisko jollain vinkkejä mistä sais Service Manualin?
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: FF1pan - 17.02.19 - klo:15:24
Lainaus käyttäjältä: T koponen - 17.02.19 - klo:15:15
No niin Pannari rupeasi olemaan nipussa taas. Mutta ABS ja TCS valo palaa eikä suostu sammumaan.
Paljonko taka Abs anturin ja kehän väli piti olla? Olisko jollain vinkkejä mistä sais Service Manualin?

Sori! Mutta taaskaan ei selviä kysyjän tiedoista edes mikä pyörä kyseessä.

Pannarien ST 1100 ja St 1300 huoltoohjeet loytyvät Foorumin etusivun yläreunasta kohdasta huolto-ohjeet sieltä saa ladattua omaan koneeseenkin.
'
FF1pan  rd11
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: T koponen - 17.02.19 - klo:15:33
Joo hyvä tarkennus, eli pannari on vuosimallia 97 varustettuna Abs:llä ja TCS:llä.
Akun käytin irti ja sen panelin missä on Abs:n Tcs:n  katkaisijat. Pitää koetta ladata toi manuaali.
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: mikkokui - 17.02.19 - klo:20:35
No nyt sitte kokeillaan,,,
Pannarin 1100 -98 etujarrujen huoltoa,,,
Uudet tiivisteet ja männät +pintojen hionta 320 karhunkielellä.
Vanhat männät oli joku vuosien varrella papukaija pihdeillä "herkistellyt" joten lovet ylettyi myös seinämiin asti 😡
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: Pannukakku - 17.02.19 - klo:20:35
Lainaus käyttäjältä: T koponen - 17.02.19 - klo:15:15
No niin Pannari rupeasi olemaan nipussa taas. Mutta ABS ja TCS valo palaa eikä suostu sammumaan.
Paljonko taka Abs anturin ja kehän väli piti olla? Olisko jollain vinkkejä mistä sais Service Manualin?

0,7-1,2 millimetriä. Haynesin manuaalia varmaan löytyy nettikirjakaupoista ja minulla on Hondan oma korjaamomanuaali, jos laitat yv:llä sähköpostisoitteesi niin voin välittää sen sinulle.

ABS-järjestelmä "virittyy" kun nopeus nousee muistaakseni yli 5 km/h ja lamput sammuvat mikäli systeemi toimii. Jos epäilet vikaa järjestelmässä niin se on tarkastettavissa. Painat ABS-painikkeen pohjaan ja pidät pohjassa, käännät virrat päälle, odotat kun ABS-valot sammuvat ja päästät painikkeen ylös. Älä säikähdä meteliä, ainakin ABS 1-järjestelmä aktivoi kummatkin solenoidit ja pumput tämän tarkastuksen yhteydessä. Mikäli järjestelmä katsoo olevansa vikaantunut niin se ilmoittaa välkähdyksillä vikakoodin.

Mutta olisi hyvä päästä liikkeelle ja katsoa että virittyykö järjestelmä.
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: mikkokui - 17.02.19 - klo:20:40
Lisäkuvat !
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: Pannukakku - 17.02.19 - klo:20:42
Lainaus käyttäjältä: mikkokui - 17.02.19 - klo:20:40
Lisäkuvat !

Jarrujen paranemista odotettavissa!

Onko oikein uudet männät vai killotitko vanhat?
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: uusipanisti05 - 17.02.19 - klo:21:19
Lainaus käyttäjältä: T koponen - 17.02.19 - klo:15:33
Joo hyvä tarkennus, eli pannari on vuosimallia 97 varustettuna Abs:llä ja TCS:llä.
Akun käytin irti ja sen panelin missä on Abs:n Tcs:n  katkaisijat. Pitää koetta ladata toi manuaali.
Pitäiskähän sillä ajaa pätkä jos sitten sammuis.
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: uusipanisti05 - 17.02.19 - klo:21:23
Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 17.02.19 - klo:21:19
Lainaus käyttäjältä: T koponen - 17.02.19 - klo:15:33
Joo hyvä tarkennus, eli pannari on vuosimallia 97 varustettuna Abs:llä ja TCS:llä.
Akun käytin irti ja sen panelin missä on Abs:n Tcs:n  katkaisijat. Pitää koetta ladata toi manuaali.
Pitäiskähän sillä ajaa pätkä jos sitten sammuis.
Jaa se olikin tuolla jo.
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: mikkokui - 18.02.19 - klo:18:58
Lainaus käyttäjältä: Pannukakku - 17.02.19 - klo:20:42
Lainaus käyttäjältä: mikkokui - 17.02.19 - klo:20:40
Lisäkuvat !

Jarrujen paranemista odotettavissa!

Onko oikein uudet männät vai killotitko vanhat?
Ostin uudet,,,kun oli niin rupiset !
Suurimmat naarmut sain hiottua sisäpuolelta pois ettei uudet mee heti naarmuille.
Samalla tuli vaihdettua jarrunesteet,,,nehän vaihdetaan joka neljäs vuosi  :) / tai kun on jo riittävä "vesiseos"  thumbsup1
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: mikkokui - 18.02.19 - klo:21:43
Lainaus käyttäjältä: mikkokui - 17.02.19 - klo:20:40
Lisäkuvat !
Kyllä nyt täytyy ylläpitoo KIITTÄÄ   horisko
Olinkin perin hämmentynyt kun sain tuosta omena tabletista kuvat tänne  062802jumpie  ,,,ensimmäiset jopa kahteen kertaan,,,olin niin täpinöissä etten huomannut  ;)
IIISO KIITOOS bannana
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: Wille - 18.02.19 - klo:22:48
Lainaus käyttäjältä: T koponen - 17.02.19 - klo:15:15
No niin Pannari rupeasi olemaan nipussa taas. Mutta ABS ja TCS valo palaa eikä suostu sammumaan.
Paljonko taka Abs anturin ja kehän väli piti olla? Olisko jollain vinkkejä mistä sais Service Manualin?
Motonetista mä ainakin ostin, tais olla 30€
1100 siis.
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: T koponen - 23.02.19 - klo:20:21
Tilasin manuaalin Ebaystä, odotellaan sitä. Anturin ja kehän väli oli n 0,80mm. Kokeilin myös sitä vian haku systeemiä. Alla olevan ohjeen mukaisesti, eipä siitä oikein saanut järkevää tulosta, lopetin välähdysten laskemisen kolmenkymmenen kohdalla :o Ehkäpä ne valot sammuvat kun pääsee liikkeelle, tai sitten peittää ne teipillä niin ei häiritse :)

Notes:

o The ABS indicator light indicates the problem code by the number of times it blinks.

o The problem code is not cleared when the ignition switch is turned OFF during output of the problem code. However, output cannot be restarted by turning the ignition switch ON. Restart the output by following the problem code retrieval procedure.

o After retrieving the problem code, write it down. Clear the problem code after problem resolution.

Retrieval Procedure: (Indicator Light 1 is on the left, 2 is on the right when viewed from the riding position)

1. Turn the ignition switch OFF.

2. Turn the ignition switch ON while pressing the ABS/ TCS indicator light switch. The ABS indicator lights 1 and 2 should come ON.

3. Hold the ABS/TCS indicator light switch pressed (for approximately 5 seconds). The ABS indicator lights 1 and 2 should go OFF.

4. Release the ABS/TCS indicator light switch immediately (within 1 second) after the ABS indicator lights go OFF. Output of the problem code starts and the ABS indicator light 1 blinks. (ABS indicator light 2 remains OFF). Count the number of blinks and refer to the list below:

Blinks Fault
-------------------------------------------------------------
1 Faulty front modulator crank angle sensor system
2 Faulty rear modulator crank angle sensor system
3 Faulty front modulator control motor system
4 Faulty rear modulator control motor system
5 Faulty front wheel speed sensor system
6 Faulty rear wheel speed sensor system
7 Faulty power circuit
8 Faulty ABS control unit (ECU)

Code Clearing Procedure:
Press the ABS/TCS indicator light switch during output of the problem code (while the ABS indicator light 1 is blinking). The Problem code is cleared and the ABS indicator lights 1 and 2 come ON and stay ON.
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: Pannukakku - 24.02.19 - klo:19:42
Lainaus käyttäjältä: T koponen - 23.02.19 - klo:20:21
Tilasin manuaalin Ebaystä, odotellaan sitä. Anturin ja kehän väli oli n 0,80mm. Kokeilin myös sitä vian haku systeemiä. Alla olevan ohjeen mukaisesti, eipä siitä oikein saanut järkevää tulosta, lopetin välähdysten laskemisen kolmenkymmenen kohdalla :o Ehkäpä ne valot sammuvat kun pääsee liikkeelle, tai sitten peittää ne teipillä niin ei häiritse :)

Notes:

o The ABS indicator light indicates the problem code by the number of times it blinks.

o The problem code is not cleared when the ignition switch is turned OFF during output of the problem code. However, output cannot be restarted by turning the ignition switch ON. Restart the output by following the problem code retrieval procedure.

o After retrieving the problem code, write it down. Clear the problem code after problem resolution.

Retrieval Procedure: (Indicator Light 1 is on the left, 2 is on the right when viewed from the riding position)

1. Turn the ignition switch OFF.

2. Turn the ignition switch ON while pressing the ABS/ TCS indicator light switch. The ABS indicator lights 1 and 2 should come ON.

3. Hold the ABS/TCS indicator light switch pressed (for approximately 5 seconds). The ABS indicator lights 1 and 2 should go OFF.

4. Release the ABS/TCS indicator light switch immediately (within 1 second) after the ABS indicator lights go OFF. Output of the problem code starts and the ABS indicator light 1 blinks. (ABS indicator light 2 remains OFF). Count the number of blinks and refer to the list below:

Blinks Fault
-------------------------------------------------------------
1 Faulty front modulator crank angle sensor system
2 Faulty rear modulator crank angle sensor system
3 Faulty front modulator control motor system
4 Faulty rear modulator control motor system
5 Faulty front wheel speed sensor system
6 Faulty rear wheel speed sensor system
7 Faulty power circuit
8 Faulty ABS control unit (ECU)

Code Clearing Procedure:
Press the ABS/TCS indicator light switch during output of the problem code (while the ABS indicator light 1 is blinking). The Problem code is cleared and the ABS indicator lights 1 and 2 come ON and stay ON.


Systeemi välkyttää samaa koodia toistamiseen. Välkähdyksen pituudella on merkityksensä, aina kun tulee lyhyt välähdys niin sen jälkeen vikakoodi alkaa alusta. Mutta vikakoodi kannattaa nollata, muuten se näyttelee ties mitä muistiin jäänyttä toissakesän toimintahäiriötä.
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: T koponen - 30.03.19 - klo:12:03
Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 17.02.19 - klo:21:19
Lainaus käyttäjältä: T koponen - 17.02.19 - klo:15:33
Joo hyvä tarkennus, eli pannari on vuosimallia 97 varustettuna Abs:llä ja TCS:llä.
Akun käytin irti ja sen panelin missä on Abs:n Tcs:n  katkaisijat. Pitää koetta ladata toi manuaali.
Pitäiskähän sillä ajaa pätkä jos sitten sammuis.


Sillä piti ajaa pätkä jotta valot sammui :)
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: T koponen - 22.03.20 - klo:00:33
Ja taas talvihuoltoa vai taitaa olla jo kevät huoltoa.. Uudet tulpat, öljyt+suodatin, peräöljyt, kytkin nesteen vaihto, uusi takarengas, niiden vaimennin kuomien vaihto(taka rengas) jarru nesteiden vaihto, vaijereiden rasvaus.
Viime kaudella 9500km ihan kohtalaisesti, pisin reissu Varsovaan.
Takarengas kesti n 12000km Bridgestone etusessa on vielä pintaa kulunut n 2mm.
Vielä pitää nopeusmittarin vaijeri rasvata..
Ajettu 146528 km vielä vaan vanhus jaksaa.. thumbsup1 thumbsup1
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: T koponen - 20.01.21 - klo:12:10
No niin se on taas talvihuollon aika. Listassa uusi eturengas, öljyt+suodatin, jarrupalat molempiin päihin, peräöljyt, vaijerit jne.
Lisäksi ajattelin vaihtaa keulaöljyt. Nyt olisi kysymys asiantuntijoille mitä oljyä kannattaa laittaa? ja kuinka paljon? Mittaaminen varmaan putken yläreunasta? Keulan huoltoon liittyen otan mielellään vastaan vinkkejä. Kyseessä siis st1100 abc+tcs vm 97 ja vasta 158000 ajettu thumbsup1
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: Pannukakku - 22.01.21 - klo:21:49
Alkuperäinen suositus öljyksi on Pro Honda SS-7 SAE 5, mutta aika monet käyttävät jotain iskunvaimenninöljyä viskositeetissa SAE 10. Iskariöljyjä on maailma täynnä, taisin itse kaadella jotain Motulin valmistetta kun viimeksi vaihdoin öljyt. Manuaalin mukaan LBS-ABS/TCS eli ABS 2 -pyörän öljyn määrät ja korkeudet menevät seuraavasti:

Oikea putki 533 kuutiosenttiä, +/- 2.5 ja öljyn pinta 140 mm putken suusta
Vasen putki 486 kuutiosenttiä +/-2.5 ja öljyn pinta 136 mm putken suusta.

Tärkeintä on tuon öljyn pinta kunhan kaikki ilmakuplat on saatu pois. Vanha öljy kannattaa tyhjentää haarukkaputken alaosassa olevan mutterin kautta, mutta sitä öljyä ruiskuaa aika lujaa eli ei kannata tehdä olohuoneessa. Uusi öljy on hyvä mitata ensin johonkin kaatoastiaan ja lisätä sitä vähän kerrallaan, koska öljy ei valu automaattisesti joka paikkaan. Putkea joutuu pumppaamaan rauhallisesti muutamaan otteeseen ennen kuin öljy pääsee kaikkialle. Ja kyllä, mittaaminen tapahtuu putken yläreunasta kun putki on painettu pohjaan ja ilman jousia.

Jousien vapaa pituus kannattaa mitata samalla kun ne ovat irti. Pyöräsi jousien vapaa pituus on 483.1 millimetriä ja alaraja on 473.4 mm.
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: T koponen - 01.03.21 - klo:20:13
Moro oletko varma tuosta öljyn määrästä ja mitasta? En pääsyt tuolla öljyn määrällä tuommoiseen mittaan. Sitten kun laitoin 3,85 dl öljy tuli mitaksi 140mm ja lisäksi huoltokortissa puhutaan jotain muuta. Vanhaa öljyä oli n 2,5 dl ja nyt puhutaan siis oikeasta etuputkesta..
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: T koponen - 01.03.21 - klo:20:43
Öljy oli kyllä vaihto valmista. Laitoin tuon huoltokortin määrät. Ylhäältä korkki auki ja pumpaamalla vanha öljy pois.
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: Pannukakku - 04.03.21 - klo:14:30
Lainaus käyttäjältä: T koponen - 01.03.21 - klo:20:13
Moro oletko varma tuosta öljyn määrästä ja mitasta? En pääsyt tuolla öljyn määrällä tuommoiseen mittaan. Sitten kun laitoin 3,85 dl öljy tuli mitaksi 140mm ja lisäksi huoltokortissa puhutaan jotain muuta. Vanhaa öljyä oli n 2,5 dl ja nyt puhutaan siis oikeasta etuputkesta..

Olen varma öljyn määrästä, mutta olen saanut tuon öljymäärän mahtumaan putkiin vain, jos putket on purettu täysin atomeiksi, pesty joka atomi pesukoneessa, puhalleltu joka rako paineilmalla ja ja uitettu kaikki osat liuottimessa. Öljyä jää pirullisen paljon mm. oikean putken vaimenninrakenteen sisään.

Sen takia on olennaisempaa lisätä öljyä vähän kerrallaan, pumpata liukuputkia ja oikeastaan kaikkea mikä keulassa liikkuu ja ajaa ilmaa ulos hiljalleen, lisätä taas öljyä ja niin edelleen. Ja olla tarkkana oikean pinnan korkeuden kanssa. Öljyn kokonaismäärä on eräänlainen apuarvo. Jos öljyä tulee ulos vaikka noin 350 cc ja uutta öljyä menee 150 cc ja pinta on ok, niin aivan varmasti jossain on ilmaa. Jos taas putkeen kaataa sokkona sanotun öljyn määrän eikä mittaile mitään niin öljyä tulee liikaa.

Yksi kaveri teki tällä lailla jonkun Suzukin kanssa. Öljyt mahtuivat putkeen jousien kanssa kuin ihmeen kaupalla kun putket olivat pitkänä. Ei muuta kuin (yllättävän jäykkä) haarukka kasaan ja radalle. Ensimmäinen liikennehidaste tai mikä lie pomppu ja koko pyörä sekä kuski oli kätevästi öljytty kun liika öljy oli korkannut tiensä ulos vähän joka tiivisteen takaa.
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: T koponen - 19.01.22 - klo:09:36
Se on taas talvihuolto käynnissä. Jakohihnan ajattelin vaihtaa viimeksi vaihdettu 2014/ 115000km nyt mittarissa 162235km. Pakoputkelle pitää myös tehdä jotain on ruostunut lähes poikki. Muuten ihan perusöljyn vaihto+jäähdytys nesteet.  Niin ja kytkimen työsylinteri näkyi vuotaneen stefa pitää vaihtaa.
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: tonipan - 19.01.22 - klo:12:25
[quote Pakoputkelle pitää myös tehdä jotain on ruostunut lähes poikki.
[/quote]

Onko sinullakin putki ruostunut liitoksen kohdasta ?
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: FF1pan - 19.01.22 - klo:12:37
Lainaus käyttäjältä: T koponen - 19.01.22 - klo:09:36
Se on taas talvihuolto käynnissä. Jakohihnan ajattelin vaihtaa viimeksi vaihdettu 2014/ 115000km nyt mittarissa 162235km. Pakoputkelle pitää myös tehdä jotain on ruostunut lähes poikki. Muuten ihan perusöljyn vaihto+jäähdytys nesteet.  Niin ja kytkimen työsylinteri näkyi vuotaneen stefa pitää vaihtaa.



Älä unohda peräöljyjen tarkastusta/vaihtoa ja tärkeää.. Tarkista Takaakselin/perä spoorien voitelu.Myös jos kerran katteet on auki kannattaa vaihtaa jäähdytys termostaatti.Ja on kai noita muitakin kohteita,, Huolto kannattaa aina,pidentää pyörä toimintaikää  thumbsup1

FF1pan
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: T koponen - 19.01.22 - klo:15:52
Lainaus käyttäjältä: tonipan - 19.01.22 - klo:12:25
[quote Pakoputkelle pitää myös tehdä jotain on ruostunut lähes poikki.

Onko sinullakin putki ruostunut liitoksen kohdasta ?

On joo siinä oli jo aikaisemin entisen omistajan korjauksia nyt kun tuli purettua tuota mopoa niin otin irti samalla. Jäi lähes käteen kollektori on aika ruosteessa. Miettinyt eri vaihtoehtoja.. ostaa uusi on aika kallis! Romuttamoja aika ruosteisia on tarjolla. Pitäiskö ottaa koko kollektori pois ja rakennella uusi putkisto ilman kollektoria? N
[/quote]
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: T koponen - 19.01.22 - klo:15:58
Niin ja kytkimen työsylinteri oli tämän näköinen.. tilasin korjaus sarjan.
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: tonipan - 19.01.22 - klo:18:01
Lainaus käyttäjältä: T koponen - 19.01.22 - klo:15:52
Lainaus käyttäjältä: tonipan - 19.01.22 - klo:12:25
[quote Pakoputkelle pitää myös tehdä jotain on ruostunut lähes poikki.

Onko sinullakin putki ruostunut liitoksen kohdasta ?

On joo siinä oli jo aikaisemin entisen omistajan korjauksia nyt kun tuli purettua tuota mopoa niin otin irti samalla. Jäi lähes käteen kollektori on aika ruosteessa. Miettinyt eri vaihtoehtoja.. ostaa uusi on aika kallis! Romuttamoja aika ruosteisia on tarjolla. Pitäiskö ottaa koko kollektori pois ja rakennella uusi putkisto ilman kollektoria? N
[/quote]

haleh99:llä on ehjä putkisto, mutta kaadutusta pyörästä. Vasen puoli vääntynyt ja pala puuttuu putkesta.
Kysäise halehilta, olisi ehkä helpompi rakennella siitä kuin koko kollektori uusiksi ??

Omaan pyörään aion uusia sen liitoskohdan, kollektori vielä ehjä.
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: T koponen - 20.01.22 - klo:19:22
Hihna vaihdettu. Ihan tehtävissä oleva homma pyörää pitä vaan purkaa ihan pirusti.
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: MakePan - 20.01.22 - klo:22:21
Pari kertaa olen tuon kanssa tehnyt Tulee siinä pyörän rakenne tutuksi.
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: samrah - 21.01.22 - klo:08:37
Kohtuu pitkät ne ohjeelliset vaihtovälit on. Siinä huoltokortissa 150 000km ja juttelin merkkihuoltajan kanssa, joka oli ollut Hondan koulutuksessa ST1100 varten niin kertoi ettei siellä edes mainittu että olisi huoltokohde. Sanoin myös, että jokainen näkemänsä hihna oli kunnoltaan virheetön. Kyllä mä omaanikin silti varasin ajan remminvaihtoon vaikka ajettu vähän, silti 30v vanha.
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: T koponen - 21.01.22 - klo:12:01
Lainaus käyttäjältä: samrah - 21.01.22 - klo:08:37
Kohtuu pitkät ne ohjeelliset vaihtovälit on. Siinä huoltokortissa 150 000km ja juttelin merkkihuoltajan kanssa, joka oli ollut Hondan koulutuksessa ST1100 varten niin kertoi ettei siellä edes mainittu että olisi huoltokohde. Sanoin myös, että jokainen näkemänsä hihna oli kunnoltaan virheetön. Kyllä mä omaanikin silti varasin ajan remminvaihtoon vaikka ajettu vähän, silti 30v vanha.

No joo hihna oli ihan asiallisen näköinen, ei pykimiä tms..  Ihmeellistä ruskeaa pölyä oli kotelossa, mopohan on ostettu oulusta. Olikos siellä päin jotain ongelmia autojen hihnojen kanssa?
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: samrah - 21.01.22 - klo:12:37
https://www.is.fi/autot/art-2000005085806.html (https://www.is.fi/autot/art-2000005085806.html)

Kappas, no miksipä ei sama olisi. Eipä olis tullut mieleenkään itsellä, mutta eipä se pöly tiedän onko volkkari vai Honda.
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: haleh99 - 22.01.22 - klo:17:44
Vaihdoin vanhaan pannariin hihnan 70 tkm jälkeen. Mittasin uuden hihnan paksuuden hampaitten välistä 2,4mm vanhan hihnan paksuus oli 1,9mm . Kyllä ajokilometrit hihnassa näkyy. Hihnalla oli ikää parikymmentä vuotta, mitään pykimiä tai halkeamia en siitä löytänyt. Uudessa Pannarissa ketju, ei tarvitse vaihtoa miettiä, ellei olle VW laatua.
Hannu
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: tonipan - 22.01.22 - klo:17:45
Heh, pannarin hihnan vaihto ennen määräaikaa on vähän sama kun varkausvakuutuksen ottaminen.

Todennäköisesti täysin turhaa  toimintaa, mutta saapahan mielenrauhan 😄.
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: T koponen - 23.01.22 - klo:10:54
Onkos tuossa kytkimen ilmaamisessa joku kikka 5? 7.gif Eilen vaihtelin tiivisteet ja rupesin ilmaamaan sitä ennen laitoin sylinterin paikalleen. Ihan normaalisti painelua kahvasta kahva pohjaan ja ilmaruuvi auki. Mutta mutta ei vaan lähde neste liikkeelle.
Pitääkö se nyt lähteä ostamaan semmoinen alipaineella toimiva ilmauslaite..??
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: tonipan - 23.01.22 - klo:17:32
Ilmaus ei tahdo onnistua "normaalilla" tavalla.

Sain jarrun ilmattua vain painamalla kahvaa. Kun painoin kahvaa ihan sen verran vain että mäntä liikkui, tuli joka painalluksella pieni ilmakupla takaisin säiliöön päin. Tuon kun toisti todella monta kertaa ilma lopulta poistui. Se riitti, että mäntä vain liikahti.

Imulaitteella voisi onnistua myös, mutta säiliö tyhjenee melkoisen nopeasti.
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: T koponen - 23.01.22 - klo:18:40
Lainaus käyttäjältä: tonipan - 23.01.22 - klo:17:32
Ilmaus ei tahdo onnistua "normaalilla" tavalla.

Sain jarrun ilmattua vain painamalla kahvaa. Kun painoin kahvaa ihan sen verran vain että mäntä liikkui, tuli joka painalluksella pieni ilmakupla takaisin säiliöön päin. Tuon kun toisti todella monta kertaa ilma lopulta poistui. Se riitti, että mäntä vain liikahti.

Imulaitteella voisi onnistua myös, mutta säiliö tyhjenee melkoisen nopeasti.

Koska talvella on aikaa, niin kokeilin sillä tavalla että kävin apteekista isoimman ruiskun mikä niiltä löyty. Sillä imin ilmausruuvin kautta nestettä. Nyt taas toimii thumbsup1
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: T koponen - 24.02.22 - klo:22:17
Katteita vaille valmis.. jakohihna, jäähdytys nesteet, kytkimen tiivisteet ja nesteet. Öljy+suodatin, peräöljyt+rasvaus pakoputken korjaus. Vasta 162235 ajettu tulis jo kevät.. ja korona rajoitukset helpottas
Otsikko: Vs: Talvihuoltoa
Kirjoitti: haleh99 - 06.03.22 - klo:09:25
Jos on suunnitelmissa tehdä tonnisataseen jakohinhnan vaihto ennen tulevaa ajokautta.  Ohessa hyvä vaihtoehto uudeksi hihnaksi. Olen itse käyttänyt parissa Pannarissa ja on täysin identtinen Hondan alkuperäishihnan kanssa, paitsi hinta taitaa olla  alle kolmanneksen. Hihna Gates merkkinen, kuva liitteenä.