Parhaat renkaat

Aloittaja sepeteus, 24.06.20 - klo:05:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lainaus käyttäjältä: pertti - 29.10.20 - klo:16:13
Tuskin pannaristit on se porukka joka ajaa renkaat kankaille . Kokoontumisissa kun renkaita on seurannu niin hyvillä kumeilla ollaan liikkeellä . Mielestäni se kunkin ajomäärän mukaan ei voi päätellä renkaan kuluneisuutta , toinen saa renkaan loppuun kymppitonnissa kun toisella se kestää puolta kauemmin .

Mahtavaa kuulla, että pannaristit ovat osoittautuneet esimerkillisiksi motoristeiksi tässäkin asiassa, eikä renkaiden kunnoissa ole havaittu huomautettavaa.  eusadance
TTRacing

Honda ST1300 abs - 04 "Pantera"

60900km

Voi, kun pitäisi paikkansa.

Osalla on vielä asia ns vaiheessa, kun olen asiaa seurannut ja näitä sivuja sekä kuvia katsellut.
Liian tarkka suunnittelu vain pilaa reissun!

19.11.20 - klo:18:27 #17 Viimeisin muokkaus: 20.11.20 - klo:00:57 käyttäjältä TypeR
Lainaus käyttäjältä: ltm - 31.10.20 - klo:07:29
Voi, kun pitäisi paikkansa.

Osalla on vielä asia ns vaiheessa, kun olen asiaa seurannut ja näitä sivuja sekä kuvia katsellut.

Eihän sitä kaikilla hommat ole kunnossa varmastikaan  wallhead, mutta suurin osa taitaa kuitenkin ymmärtää, että vaikka rahat saattavat tiukilla ollakin, niin renkaissa säästäminen voi olla kohtalokasta ja nahkakaljuilla kumeilla ajo on täysin väärä valinta.

Itse tykästyin kovasti noihin Michelin Pilot Road 5 GT-renkaisiin ja tilasin jo tässä vaiheessa varalle kumit, sillä kuten jo aiemmin tuumasin, niin ensi kesän alkutaipaleen voi noilla nyt 7000km taitetuilla samaisilla kumeilla huristella, mutta viimeistään kesän puolivälissä on aika laittaa uutta alle. Kesällä kumien hinnat sesongista johtuen muutenkin pomppaavat ylöspäin, niin josko samalla säästäisi pari tai kolme kymppiä. thumbsup1
TTRacing

Honda ST1300 abs - 04 "Pantera"

60900km

Lainaus käyttäjältä: TypeR - 19.11.20 - klo:18:27


Itse tykästyin kovasti noihin Michelin Pilot Road 5 GT-renkaisiin ja tilasin jo tässä vaiheessa varalle kumit, sillä kuten jo aiemmin tuumasin, niin ensi kesän alkutaipaleen voi noilla nyt 7000km taitetuilla samaisilla kumeilla huristella, mutta viimeistään kesän puolivälissä on aika laittaa uutta alle. Kesällä kumien hinnat sesongista johtuen muutenkin pomppaavat ylöspäin, niin josko samalla säästäisi pari tai kolme kymppiä. thumbsup1

Riekkoniemi Oy hoiti taas rengaskuviot hyvin ja suosittelen jo toistamiseen kyseistä firmaa. Samalla saa kannattaa kotimaista yrittäjyyttä ja se on mielestäni tärkeää nyt ja vastaisuudessa.

https://mprenkaat-store.com/
TTRacing

Honda ST1300 abs - 04 "Pantera"

60900km

Siis vaihdoitko 7000km ajetut renkaat uuteen?

Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 29.11.20 - klo:10:02
Siis vaihdoitko 7000km ajetut renkaat uuteen?

Ei ole todellakaan vielä aika vaihtaa noita nykyisiä 7000km ajettuja, sillä pintaa on oikein hyvin jäljellä. Nyt alla pyörivillä pääsee taatusti 4000km ja ehkä jopa enemmän eli sinne ensi kesän puoleen väliin. Ostin vain jo valmiiksi seuraavan setin, niin ei sitten tarvitse kesällä enää tilailla mitään, vaan kaikki on valmiina ja ainoastaan renkaanvaihdolle täytyy tilata aika.
TTRacing

Honda ST1300 abs - 04 "Pantera"

60900km

Lainaus käyttäjältä: pertti - 29.10.20 - klo:16:13
Tuskin pannaristit on se porukka joka ajaa renkaat kankaille . Kokoontumisissa kun renkaita on seurannu niin hyvillä kumeilla ollaan liikkeellä . Mielestäni se kunkin ajomäärän mukaan ei voi päätellä renkaan kuluneisuutta , toinen saa renkaan loppuun kymppitonnissa kun toisella se kestää puolta kauemmin .

Tuo renkaiden kuluminen eri lailla on kyllä kumma juttu, naisystävä onnistuu aina kuluttamaan renkaansa kulutuspinnan keskeltä vaikka paineet on ok, ajellaan samoja reittejä ja mutkia tulee melkein yhtä paljon. Itse en saa kumeja kulumaan yhtään millään, vaikka kilometrejä tulee siinä kuin muillakin. En tajua.


Mutta PR 4 GT on toistaiseksi paras rengas mitä olen löytänyt Pannarin alle. Ilmeisesti sen valmistusta ajetaan alas kun sitä ei tunnu löytyvän niin kuin ennen. PR 5 lienee seuraava valinta, mutta sillä on suuret saappaat täytettävänä.

 kevättä odotellessa renkaita tilattu myNETmotosta nyt taas toimitukset muutunut sai tilattua 2etu ja 2takarengasta samalla rahdilla pilot road 4 gt hinta yht. 516,72 thumbsup1

Jarresta esimerkkiä ottaen tilasin saksasta 2 eturengasta ja kaksi takarengasta. Onhan sitten rengaspuoli kunnossa kun pääsee ajamaan.
Exä Honda pan european 2009, Yamaha 550 1983, exä Honda pan european 2017, Honda pan european 2017

01.02.21 - klo:20:07 #24 Viimeisin muokkaus: 03.02.21 - klo:20:42 käyttäjältä kf9966
Minusta parhaat renkaat ovat pyöreät ja sellaiset joissa on pitoa kuivalla ja sateella. Hinta tälläisilla renkailla on yleensä kohtuullinen. Olen ajanut pannarilla monenlaisilla renkailla mm. Avonilla, Metzellerillä ja Misukoilla ja minusta kaikki on olleet "ihan hyviä" paitsi Avon, joka on ollut ehdottomasti paras rengas mitä alla on ollut. En muista renkaan tyyppiä mutta se takarengas oli hiukan korkeampi kuin pannarin vakiorengas eli kokoa 170/70 17 ja pyörä oli selkeästi parempi ajaa tuolla pykälää korkeammalla renkaalla. Kyseistä renkaskokoa ei ollut enää tarjolla kun viimetalvena renkaat uusin joten otin sitten normaalikokoisen Avonin, joka on tietysti kokoa 170/60 17. On ollutkin mietinnässä, että miten pannari käyttäytyisi jos laittaisikin kapeamman mutta korkeamman renkaan kokoa 160/70 17.

Parhaat renkaat....Mustat ja pyöreet ja oikean kokoiset  thumbsup1

Powered by EzPortal