ST 1300 etupyörän laakerin tyyppi ?

Aloittaja hondamania, 11.04.09 - klo:19:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Korjaamokäsikirjassa sanotaan 6204. Niitä tuntuu kuitenkin olevan erilaisia tyyppejä:  6204 2R2,  6204 C3 jne.  Onko jonkulla hallinnassa mitä nuo eri tyypit tarkoittaa ja onko olemassa tyyppi, jossa ei ole mitään kirjaimia ?
Tarkoitus hankkia valmiiksi nuo laakerit jos renkaanvaihdossa huomaa että on vähänkään menon päällä niin vaihtoon. Hinnat näkyi olevan jotain 7 egee / kpl.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Yleensä erot on tiivisteissä
tuossa yksi linkki jossa selitetään hieman:
http://www.fag-generationc.info/fi/gene ... erityypit/

6204 on paljas laakeri ilman suojia
6204 RS on toisen puolen kumitiivisteellä
6204 2RS on molemmin puolin  kumitiivisteellä
6204 Z on toisen puolen peltitiivisteellä
6204 2Z on molemmin puolin peltitiivisteellä
tiivistysmerkinnät vaihtelee hieman eri laakerivalmistajilla
C3 on valmistustoleranssi ( C2 ja C3 ovat yleisiä, normaali välyksisiä ja C4 on väljä)

Kiitoksia, nyt tuli faktaa. Vaikuttaisi että siellä on siis pelkkä laakeri ==> kannattaisiko kuitenkin laittaa tuo 2R2 eli molemmilla puolilla tiiviste ?
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

En ole tutkinut etupyörän laakerointia, mutta uskoisin molemminpuolin suojattujen laakerien olevan oikea valinta.

Nyt oli pyörä irti renkaanvaihdon takia ja laakerit tuli vaihdettua. Mutta, mutta. Tyyppi ei ollutkaan 6204 vaan 6205 NSE. Onneksi onnistui vaihto paikallisessa liikkeessä näin lauantaisin. Ja toisekseen, voi olla että vaihdoin turhaan. Se on nimittäin paikalla vaikea koittaa kuinka hyvin laakeri pyörii, koska molempien puolien laakeri ja niiden välillä oleva putki on yhtä nippua aika tiukasti => kun koittaa toisen puolen laakeria, kooli aina hieman "nirhaa" siihen keskiputkeen. Tuntui siis laakerit kulkevan hieman tahmeasti, mutta kun otin ne irti, pyöri kuin uudet !!
No, ei ollut iso kustannus eli laakerit maksoi n. 25e. Ajettu kuitenkin 94 tkm. Nyt on uudet alla ja odottaa seuraavan 100 tkm täyttymistä  headbang
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

25.04.09 - klo:20:09 #6 Viimeisin muokkaus: 25.04.09 - klo:20:23 käyttäjältä Kauko
No pikkurahalla parempia yöunia. Ja kun tarkistaa, niin samalla vaivalla uusii sitten laakeritkin. Eiköhän 100tkm ole ihan hyvä laakerin käyttöikä

hyvä kun ilmoittelet oikean laakerityypin, mitä tuo nse oiken tarkoitti?

Ei tuolla rahalla kannata jättää vanhoja laakereita paikalleen kun kerran auki on.

Powered by EzPortal