Pannari puoltaa oikealle

Aloittaja ana, 18.08.11 - klo:08:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tien kallistus selittäisi sen, jos rengas kuluisi vasemmalta puolelta enemmän. Mulla kului oikealta.

Lainaus käyttäjältä: lanzi - 21.08.14 - klo:22:38
Tai sitten se routakuoppa rikkoi renkaastasi tukirakenteena olevat ripustukset. Jolloin renkaan ominaisuudet eivät vastaa enää uutta. Kyllä tuo renkaiden kuluminen toisesta reunasta on ongelma teiden kallistuksesta johtuen, sekä autoissa että moottoripyörissä merkistä ja mallista riippumatta. korostuu painavilla pyörillä.

Suomen tiet harjakattoja,mulla 15v. mopoilua takana ja kyllä ne vähän enempi vasemmalta kuluu,ainakin omista pyöristä.
Toki jos oikealta,joku taitaa heittää hiukan :o
Mutta yli 20 v. autoilleena en ole kyllä ikinä moista havainnut??? ;D
Maasturit kuluttaa etusia enempi ulkosyrjistä jos paljon kanttailee,pyörittää ympäri äkkiä ynm.saati lukot päällä...
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

 4idi4s Nyt tulee maalaisteoria saa hymyillä . Kun seisot ja kallistat itseäsi eteenpäin niin kummalla jalalla otat vastaan , että nokka ei osu maahan . Mikäli vasen jalka on vastaus , silloin vasemmalle puolelle on helpompi kurvata esim. suksilla . Maantiessä on kurveja tietysti molempiin suuntiin , onko mahdollista tässä tapauksessa ajaa vasemmat kurvit alitajunnan mukaa kovempaa kun oikealle kääntyvät . Näitä kuitenkin tulee 15000 km matkalla lukemattomia ja rengas kuluu enemmän .

Menipä ajatus väärään osioon piti olla = Miksi rengas kuluu vasemmalta puolelta ...

Jos piirtäis tussilla poikkipäin renkaan yli viivoja ja ajais lähes suoraa tietä muutaman kilometrin niin näkis kuluuko viivat ja mistä pois.

Joskus silloin....
Olin ruosteenpoistossa, siellä päivän lopuksi kouluttaja näytti kuinka paljon voi kallistaa ja pitoa edelleen on renkaassa ja mopolla voi kokoajan ajaa ympyrää.....
Liidulla renkaaseen selkeästi vaan vetelee valkoiseksi vaikka koko renkaan jos jaksaa, näkee hyvin nopeasti mistä kuluu liitu pois.

Ps. nyt alkaa olla jo niin ruosteessa ettei auta mitkään koulutukset...  :)
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Aivan oikein puoltaminen tapahtui oikealle en huomannut. Ehkä olet ajanut syvän ajouran oikeassa reunassa pitkään, jolloin se on kulnut oikeasta reunasta.

09.09.14 - klo:11:48 #22 Viimeisin muokkaus: 09.09.14 - klo:15:22 käyttäjältä Esa
Lainaus käyttäjältä: lanzi - 08.09.14 - klo:20:03
Aivan oikein puoltaminen tapahtui oikealle en huomannut. Ehkä olet ajanut syvän ajouran oikeassa reunassa pitkään, jolloin se on kulnut oikeasta reunasta.
Voi olla monta syytä, ensin on eturenkaan vaihto. Onko kiinnityksen jälkeen avattu toisen puolen akselin kiinnitys ja pumpattu haarukan jännitykset pois. Tästä joku mainitsi aikaisemmin foorumilla hyvä neuvo. Etupyörän ei tarvise olla kuin vajaa millin jännityksessä ja pois keskeltä niin vetää jommalle kummalle puolelle, on tarkka pannarin etupäästä johtuen. Saksalaiset ovat kehittäneet ja valmistaneet tarvikeosan toiselle etupään kulmalle, näitä ei liene Suomessa kellään käytössä. Toinen asia pidätkö ajaessasi kummatkin kädet tukevasti tangossa kiinni? Pistä kaveri ajaan pyörääsi ja aja kaverin pyörällä perässä pyydä kav. Ajamaan pyörälläsi yksi käsi tangossa ja tarkastele miten pyörä etenee onko se suorassa? Ei ole ! Vaan pitemmän päälle näin ajettuna pyörä alkaa puoltaa. Myös ilmanpaineet ovat tärkeät, kokemuksesta nostin ilman paineet 3,5 bar ja Michelin road p4 edessä ja takana menee kuin juna ei vetele missään nopeudessa, olen kokeillut 160 kädet irti tangosta ja suoraan menee eikä voblaa, eikä  pienemmissäkään nopeuksissa. Takarenkaalla ajettu nyt n.14000 etu n.7000 . Edelliset road3 set ajoin sököks liian pienillä ilman paineilla viime syksynä. Mielestäni suositukset Hondan 2,9 bar on liian pienet ainakin misukoille.

Powered by EzPortal