Pannari puoltaa oikealle

Aloittaja ana, 18.08.11 - klo:08:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Siitä lähtien, kun 3 v takaperin ostin ST1100:n, olen ihmetellyt, että se puoltaa oikealle. Vaihdoin eturenkaan, ei auttanut. Vaihdoin takarenkaan, ei auttanut. Tosin silloin jo ihmettelin, että se oli kulunut hieman enemmän oikealta puolelta. No, ed omistaja on tykänny kantata oikealle enemmä, ajattelin. Toinen takarengas kun tuli tiensä päähän ja suditin sen loppuun, tajusin, että pinta meni puhki aavistuksen keskikohdan oikealta puolelta. Oivalsin, että renkaan on oltava hieman kallellaan.

Epäsymmetrinen rakenne: takaiskari on vain oikealla puolella. Olisko haarukka antanut periksi, jos jousi on pohjannut lujaa?

Kulkeeko muiden pannarit suoraan, kun irrottaa kädet ohjaustangosta?

  Suoraan kuin IDÄNPIKAJUNA !!!     

Kerran laitoin kauppaostokset oikeaan sivulaukkuun ja ihmettelin kotimatkalla et mikä kumma on kun vetää oikealle,hetken vei ennen kuin tajus et pari maitotölkkiä ja muuta pakaasia voi viedä painopisteen oikealle !!

mulla hiukkasen vikaa: kallistaa lievästi tiellepäin kun irrottaa kädet sarvista. käynyt mielessä et voisko johtua siittä että etuputket on (stefan vaihdon yhteydessä jääny?) ihan hiuskarvan verran erimittaisiksi... vähän kaukaa haettua, mut mahdollista kai..
"kuorman" sijoittelulla ei kovasti oo merkitystä vaivaan.

taikka sitten takasvingi on saanu hiukka siipeensä esim. kaadossa tms. en tiedä, enkä oo jaksanu kovasti päätäni vaivata sillä kun renkaat kuluu kuitenki suht keskeltä ja mopo on muuten hyvä ajaa. mulla loppu se sarvien vatkaaminen siihen kun vaihdettiin eturengas.

tai sitten mä vaan istun vinossa
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

Lainaus käyttäjältä: serekki - 18.08.11 - klo:09:31

tai sitten mä vaan istun vinossa

Sanoisin kans noin. icon_mrgreen
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

menkääs koittamaan ajaa vasenta kaistaa niin eipä vedäkään oikealle.johtuu suomen tie kallistuksista.ei meinaan vetänyt mulla yhtään ja kun ajoin ruotsi-saksa välillä huomasin eron. :w-)(

En tiedä 1100:sta mutta 1300:ssa pitää eturengas asentaa takaisin tietyllä tavalla, muutoin voi seurauksena olla vetäminen jompaan kumpaan suuntaan:
- akseli paikalleen
- kiristetään pään pultilla nippuun
- kiristetään oikean puolen haarukan kirityspultit kiinni
- jarrusatulat paikalleen
- sen jälkeen pyörä pukilta alas ja pumpataan etupäätä ylös/alas, pitäen etujarrulla lukossa
- vasta tämän jälkeen kiristetään vasemman puolen haarukan kiristysmutterit kiinni

Kai se jotenkin hakee paremmin oikean paikkansa näin tehden. Tämä siis 1300:ssa.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Mulla täytyy olla vasemmassa laukussa paljon painoa tai sitten joudun roikkumaan puoli metriä vasemmalla, jotta toi menisi suoraan. Masentaa... mutta lähden silti sillä käymään Kitteellä ja Ilomantsissa viikonloppuna :)

Puoltavan pannarin syndrooman siirsi ajohalut välillä Supertenereen, mutta viimein aloin tutkia kallellaan olevan takapyörän syytä. Nyt peräpää on purettuna ja takahaarukka irroitusta vailla, mutta haarukan kiinnityksen lukkomutteriin tarvittaisiinkin erikoisavain "Honda swingarm locknut wrench". Olisko kellään tietoa sellaisesta?

16.06.13 - klo:10:48 #8 Viimeisin muokkaus: 16.06.13 - klo:10:50 käyttäjältä Meesse
Jämsästä löytyis lainaksi......samalla saat lainaksi tulkin millä mittaat perän linjan akseliin nähden...

Hesasta löytyisi toinen. Missäpäin Ana asustelet?

Kiitos, asun Meessen naapuripitäjässä, käyn häneltä lainaamassa.

Lainaus käyttäjältä: Pannukakku - 18.06.13 - klo:08:40
Hesasta löytyisi toinen. Missäpäin Ana asustelet?

Itellä autto puoltamiseen keulan tiivisteiden ja öljyn vaihto. Toinen etuteleskooppi vuosi. Ne ku laitto, niin voi hyvin päästää sarvista irti ja kulkee suoraan.

No nyt on haarukka vaihdettu ja pannari kulkee SUORAAN.
Sen kunniaksi vein sen uudella takarenkaalla Kemoraan ja kivaa oli ajella muiden sporttipyörien seurassa :)

Ja taas se puoltaa oikealle!
Ilmeisesti yksi routakuoppa jysäytti huonon iskarin liian lujaa pohjaan, koska taas joutuu painamaan vasemmalla kädellä, jotta pyörä ei kaartaisi oikealle. Surkeita tuollaiset epäsymmetriset rakenteet..

Tai sitten se routakuoppa rikkoi renkaastasi tukirakenteena olevat ripustukset. Jolloin renkaan ominaisuudet eivät vastaa enää uutta. Kyllä tuo renkaiden kuluminen toisesta reunasta on ongelma teiden kallistuksesta johtuen, sekä autoissa että moottoripyörissä merkistä ja mallista riippumatta. korostuu painavilla pyörillä.

Powered by EzPortal