Latauksen diagnoosi

Aloittaja boomerang, 22.04.10 - klo:11:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Elikkäs, kun pannarini on ajon jälkeen tyhjäkäynnillä ja valot päällä. Etuvalon kirkkaus vaihtelee nopeasti kirkas,pikkusen himmeempi,kirkas. Ero ei ole suuren suuri. Kierroksia lisätessä valo vakiintuu kirkkaaksi. Muuten sähköä piisaa ja kaikki pelaa normaalisti. Se vanha laturimalli vaan kummittelee alitajunnassa...

Autopuolella tuo ilmiö aika usein johtuu joko akun tilasta tai kontaktiviasta maadotuksen puolella.
Varmista akun varaustila /lataa akku täyteen, koeta sitten uudelleen.  :-k

Itse itseäni kommentoiden... Mittailin vähän: akun navoista löytyi sammuksissa ollessa 12,9v noin ja käynnissä n.15,2. oikein pienillä tyhjäkäynnillä valot ja vilkut päällä jännite laski 13,8:aan. Vähänkin kierroksia nosti heti jännitteen tuohon n.15.2 volttiin. C-Tec-laturi ilmoittaa täyden akun kun kytkin latauksen kiinni. Olisko tuo reissukunnossa vai pitäisikö rassata? Kun alhaisella tyhjäkäynnillä ne valot vähän limputtaa. Vai onko jännitteensäädin vain tuommoinen?

Lainaus käyttäjältä: "boomerang"Itse itseäni kommentoiden... Mittailin vähän: akun navoista löytyi sammuksissa ollessa 12,9v noin ja käynnissä n.15,2. oikein pienillä tyhjäkäynnillä valot ja vilkut päällä jännite laski 13,8:aan. Vähänkin kierroksia nosti heti jännitteen tuohon n.15.2 volttiin. C-Tec-laturi ilmoittaa täyden akun kun kytkin latauksen kiinni. Olisko tuo reissukunnossa vai pitäisikö rassata? Kun alhaisella tyhjäkäynnillä ne valot vähän limputtaa. Vai onko jännitteensäädin vain tuommoinen?

Voi olla tyhmä arvio, mutta koitas uudella polttimolla. Tuli vaan mieleen.

Powered by EzPortal