Keula huolto

Aloittaja Norssoni, 26.04.19 - klo:21:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Heips,

Keula löi mehut pihalle stefojen kautta joten ne täytyisi uusia.

Koitin kaivaa varaosanumerolla    51490-MCA-003 stefan kokoa ja ehdotuksia tuli 45x57x11

Kysymys kuuluu siis, että kelpaako vaikkapa laakeriliikkeestä haettu tuolla koolla oleva stefa keulaan vai onko se jollakin tapaa erilainen? Näyttäisi olevan myös tuplahuulella olevaa tuossa koossa.

Saisi vaan nopeammin varaosan ja mahdollisesti edullisemmin.

Mites pölysuojat, onko tarpeen vaihtaa samalla? Viimeksi stefat vaihdettu vuosi / 10tkm sitten.

Älä ainakaan samanlaisia osta uudestaan, jossei kestä kun 10 tkm. Kyllä mie kokeilisin tuplahuulta "lähikaupasta" jos mitta sama..

27.04.19 - klo:11:53 #2 Viimeisin muokkaus: 27.04.19 - klo:11:55 käyttäjältä Norssoni
Moi,

Pyörän ostettuani siihen oli tehty juuri huolto niin en osaa sanoa minkämoiset siellä on nyt paikallaan.

Täytynee kokeilla paikallisen laakeriliikkeen stefaa ja katsoa kuinka käy. Motonetissäkin näyttäisi olevan tuota kokoa, 17€/pari. Näyttäisi tavalliselta stefalta ilman tuplahuulta.

Jaahas,

Tulee varmaankin stefat tilattua toisien varaosien mukana, todennäköisesti tulee pientä vesipumppu remonttia, kun se nyt alkoi tiputtelemaan juorureiästä vettä. Nettiä kahlaten syypää ilmeisesti akselin tiiviste (mechanical seal) ja rempassa joutuu purkamaan koko kotelon irti. Semmosta tällä kertaa. Käydään nyt kuitenkin vähän ajelemassa josko se hakisi paikkansa vielä..

Osat tuli tilattua bike worldistä.

Stefojen lisäksi tuli nyt otettua vesipumpun mekaaninen tiiviste, pumpun kotelon tiiviste, kytkinkotelon tiiviste ja stefa.

Laakerin ja pari kappaletta o-renkaita haen paikallisesta liikkeestä.

Mitäs porukka mieltä, pitäisilö pumppuremontista tehdä oma topikki ja jakaa sinne juttua työn suorittamisesta?

Lainaus käyttäjältä: Norssoni - 14.05.19 - klo:21:37
Osat tuli tilattua bike worldistä.

Stefojen lisäksi tuli nyt otettua vesipumpun mekaaninen tiiviste, pumpun kotelon tiiviste, kytkinkotelon tiiviste ja stefa.

Laakerin ja pari kappaletta o-renkaita haen paikallisesta liikkeestä.

Mitäs porukka mieltä, pitäisilö pumppuremontista tehdä oma topikki ja jakaa sinne juttua työn suorittamisesta?

Sehän foorumin pelin henki,jotta tieto kulkeen.Pistä sitten kun sulla ei profiilissakaan ilmene mikä pyörä, siihen siitä myös tieto mistä mallista on kyse  thumbsup1

FF1pan  horisko 

Terve,

Keulaan tuli stefat vaihdeltua, ei ollutkaan niin paha homma.

Ihmetystä aiheutti se, että putkissa oli tämä alumiiniputki(mikä on ylimmäisin osa) eri päin putkissa. Tarkoitan, että toisessa putkessa se oli niin että sen reiät oli ylhäällä ja toisessa taas alhaalla. Onko merkitystä kummin päin se sielläon?

Ajattelin, että muistaisin ekan putken purkaessa sen asennon väärin joten laitoin molemmat putket samallalailla, eli reiät alaspäin.

Hirmuinen määrä tuota keulaöljyä tuolla, reilu 600ml per putki. Asetin mittaamalla 62mm putken yläpinnasta.

08.06.20 - klo:18:27 #7 Viimeisin muokkaus: 08.06.20 - klo:19:58 käyttäjältä jarska
Emäntä puoleksi pakotettu talliin kaveriksi ja tänään oli vuorossa keulan huolto ja takaiskarin hydraulisen esijännitesäätimen tuunausta.
Jostain täältä luin, että kannattaa kokeilla jäykempiä(20w)öljyjä keulaan ja pienen koeajon jälkeen tuntui että hyvä idea.
Keula nyt herkempi, aavistuksen jämäkämpi ja suorastaan imee mutkiin!
Hydraulisen säätimen purin ja laitoin sinne uudet öljyt myös.
Vähän ehkä sai säätövaraa lisää, mut paras tulis uudella takapampulla.

Powered by EzPortal