Talvihuoltoa

Aloittaja T koponen, 13.12.18 - klo:13:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Lisäkuvat !
Elämä on lainaa ,miksi et nauttisi siitä harrastuksen parissa !

Lainaus käyttäjältä: mikkokui - 17.02.19 - klo:20:40
Lisäkuvat !

Jarrujen paranemista odotettavissa!

Onko oikein uudet männät vai killotitko vanhat?

Lainaus käyttäjältä: T koponen - 17.02.19 - klo:15:33
Joo hyvä tarkennus, eli pannari on vuosimallia 97 varustettuna Abs:llä ja TCS:llä.
Akun käytin irti ja sen panelin missä on Abs:n Tcs:n  katkaisijat. Pitää koetta ladata toi manuaali.
Pitäiskähän sillä ajaa pätkä jos sitten sammuis.

Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 17.02.19 - klo:21:19
Lainaus käyttäjältä: T koponen - 17.02.19 - klo:15:33
Joo hyvä tarkennus, eli pannari on vuosimallia 97 varustettuna Abs:llä ja TCS:llä.
Akun käytin irti ja sen panelin missä on Abs:n Tcs:n  katkaisijat. Pitää koetta ladata toi manuaali.
Pitäiskähän sillä ajaa pätkä jos sitten sammuis.
Jaa se olikin tuolla jo.

Lainaus käyttäjältä: Pannukakku - 17.02.19 - klo:20:42
Lainaus käyttäjältä: mikkokui - 17.02.19 - klo:20:40
Lisäkuvat !

Jarrujen paranemista odotettavissa!

Onko oikein uudet männät vai killotitko vanhat?
Ostin uudet,,,kun oli niin rupiset !
Suurimmat naarmut sain hiottua sisäpuolelta pois ettei uudet mee heti naarmuille.
Samalla tuli vaihdettua jarrunesteet,,,nehän vaihdetaan joka neljäs vuosi  :) / tai kun on jo riittävä "vesiseos"  thumbsup1
Elämä on lainaa ,miksi et nauttisi siitä harrastuksen parissa !

Lainaus käyttäjältä: mikkokui - 17.02.19 - klo:20:40
Lisäkuvat !
Kyllä nyt täytyy ylläpitoo KIITTÄÄ   horisko
Olinkin perin hämmentynyt kun sain tuosta omena tabletista kuvat tänne  062802jumpie  ,,,ensimmäiset jopa kahteen kertaan,,,olin niin täpinöissä etten huomannut  ;)
IIISO KIITOOS bannana
Elämä on lainaa ,miksi et nauttisi siitä harrastuksen parissa !

Lainaus käyttäjältä: T koponen - 17.02.19 - klo:15:15
No niin Pannari rupeasi olemaan nipussa taas. Mutta ABS ja TCS valo palaa eikä suostu sammumaan.
Paljonko taka Abs anturin ja kehän väli piti olla? Olisko jollain vinkkejä mistä sais Service Manualin?
Motonetista mä ainakin ostin, tais olla 30€
1100 siis.

Tilasin manuaalin Ebaystä, odotellaan sitä. Anturin ja kehän väli oli n 0,80mm. Kokeilin myös sitä vian haku systeemiä. Alla olevan ohjeen mukaisesti, eipä siitä oikein saanut järkevää tulosta, lopetin välähdysten laskemisen kolmenkymmenen kohdalla :o Ehkäpä ne valot sammuvat kun pääsee liikkeelle, tai sitten peittää ne teipillä niin ei häiritse :)

Notes:

o The ABS indicator light indicates the problem code by the number of times it blinks.

o The problem code is not cleared when the ignition switch is turned OFF during output of the problem code. However, output cannot be restarted by turning the ignition switch ON. Restart the output by following the problem code retrieval procedure.

o After retrieving the problem code, write it down. Clear the problem code after problem resolution.

Retrieval Procedure: (Indicator Light 1 is on the left, 2 is on the right when viewed from the riding position)

1. Turn the ignition switch OFF.

2. Turn the ignition switch ON while pressing the ABS/ TCS indicator light switch. The ABS indicator lights 1 and 2 should come ON.

3. Hold the ABS/TCS indicator light switch pressed (for approximately 5 seconds). The ABS indicator lights 1 and 2 should go OFF.

4. Release the ABS/TCS indicator light switch immediately (within 1 second) after the ABS indicator lights go OFF. Output of the problem code starts and the ABS indicator light 1 blinks. (ABS indicator light 2 remains OFF). Count the number of blinks and refer to the list below:

Blinks Fault
-------------------------------------------------------------
1 Faulty front modulator crank angle sensor system
2 Faulty rear modulator crank angle sensor system
3 Faulty front modulator control motor system
4 Faulty rear modulator control motor system
5 Faulty front wheel speed sensor system
6 Faulty rear wheel speed sensor system
7 Faulty power circuit
8 Faulty ABS control unit (ECU)

Code Clearing Procedure:
Press the ABS/TCS indicator light switch during output of the problem code (while the ABS indicator light 1 is blinking). The Problem code is cleared and the ABS indicator lights 1 and 2 come ON and stay ON.

Lainaus käyttäjältä: T koponen - 23.02.19 - klo:20:21
Tilasin manuaalin Ebaystä, odotellaan sitä. Anturin ja kehän väli oli n 0,80mm. Kokeilin myös sitä vian haku systeemiä. Alla olevan ohjeen mukaisesti, eipä siitä oikein saanut järkevää tulosta, lopetin välähdysten laskemisen kolmenkymmenen kohdalla :o Ehkäpä ne valot sammuvat kun pääsee liikkeelle, tai sitten peittää ne teipillä niin ei häiritse :)

Notes:

o The ABS indicator light indicates the problem code by the number of times it blinks.

o The problem code is not cleared when the ignition switch is turned OFF during output of the problem code. However, output cannot be restarted by turning the ignition switch ON. Restart the output by following the problem code retrieval procedure.

o After retrieving the problem code, write it down. Clear the problem code after problem resolution.

Retrieval Procedure: (Indicator Light 1 is on the left, 2 is on the right when viewed from the riding position)

1. Turn the ignition switch OFF.

2. Turn the ignition switch ON while pressing the ABS/ TCS indicator light switch. The ABS indicator lights 1 and 2 should come ON.

3. Hold the ABS/TCS indicator light switch pressed (for approximately 5 seconds). The ABS indicator lights 1 and 2 should go OFF.

4. Release the ABS/TCS indicator light switch immediately (within 1 second) after the ABS indicator lights go OFF. Output of the problem code starts and the ABS indicator light 1 blinks. (ABS indicator light 2 remains OFF). Count the number of blinks and refer to the list below:

Blinks Fault
-------------------------------------------------------------
1 Faulty front modulator crank angle sensor system
2 Faulty rear modulator crank angle sensor system
3 Faulty front modulator control motor system
4 Faulty rear modulator control motor system
5 Faulty front wheel speed sensor system
6 Faulty rear wheel speed sensor system
7 Faulty power circuit
8 Faulty ABS control unit (ECU)

Code Clearing Procedure:
Press the ABS/TCS indicator light switch during output of the problem code (while the ABS indicator light 1 is blinking). The Problem code is cleared and the ABS indicator lights 1 and 2 come ON and stay ON.


Systeemi välkyttää samaa koodia toistamiseen. Välkähdyksen pituudella on merkityksensä, aina kun tulee lyhyt välähdys niin sen jälkeen vikakoodi alkaa alusta. Mutta vikakoodi kannattaa nollata, muuten se näyttelee ties mitä muistiin jäänyttä toissakesän toimintahäiriötä.

Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 17.02.19 - klo:21:19
Lainaus käyttäjältä: T koponen - 17.02.19 - klo:15:33
Joo hyvä tarkennus, eli pannari on vuosimallia 97 varustettuna Abs:llä ja TCS:llä.
Akun käytin irti ja sen panelin missä on Abs:n Tcs:n  katkaisijat. Pitää koetta ladata toi manuaali.
Pitäiskähän sillä ajaa pätkä jos sitten sammuis.


Sillä piti ajaa pätkä jotta valot sammui :)

22.03.20 - klo:00:33 #25 Viimeisin muokkaus: 22.03.20 - klo:00:46 käyttäjältä T koponen
Ja taas talvihuoltoa vai taitaa olla jo kevät huoltoa.. Uudet tulpat, öljyt+suodatin, peräöljyt, kytkin nesteen vaihto, uusi takarengas, niiden vaimennin kuomien vaihto(taka rengas) jarru nesteiden vaihto, vaijereiden rasvaus.
Viime kaudella 9500km ihan kohtalaisesti, pisin reissu Varsovaan.
Takarengas kesti n 12000km Bridgestone etusessa on vielä pintaa kulunut n 2mm.
Vielä pitää nopeusmittarin vaijeri rasvata..
Ajettu 146528 km vielä vaan vanhus jaksaa.. thumbsup1 thumbsup1

No niin se on taas talvihuollon aika. Listassa uusi eturengas, öljyt+suodatin, jarrupalat molempiin päihin, peräöljyt, vaijerit jne.
Lisäksi ajattelin vaihtaa keulaöljyt. Nyt olisi kysymys asiantuntijoille mitä oljyä kannattaa laittaa? ja kuinka paljon? Mittaaminen varmaan putken yläreunasta? Keulan huoltoon liittyen otan mielellään vastaan vinkkejä. Kyseessä siis st1100 abc+tcs vm 97 ja vasta 158000 ajettu thumbsup1

Alkuperäinen suositus öljyksi on Pro Honda SS-7 SAE 5, mutta aika monet käyttävät jotain iskunvaimenninöljyä viskositeetissa SAE 10. Iskariöljyjä on maailma täynnä, taisin itse kaadella jotain Motulin valmistetta kun viimeksi vaihdoin öljyt. Manuaalin mukaan LBS-ABS/TCS eli ABS 2 -pyörän öljyn määrät ja korkeudet menevät seuraavasti:

Oikea putki 533 kuutiosenttiä, +/- 2.5 ja öljyn pinta 140 mm putken suusta
Vasen putki 486 kuutiosenttiä +/-2.5 ja öljyn pinta 136 mm putken suusta.

Tärkeintä on tuon öljyn pinta kunhan kaikki ilmakuplat on saatu pois. Vanha öljy kannattaa tyhjentää haarukkaputken alaosassa olevan mutterin kautta, mutta sitä öljyä ruiskuaa aika lujaa eli ei kannata tehdä olohuoneessa. Uusi öljy on hyvä mitata ensin johonkin kaatoastiaan ja lisätä sitä vähän kerrallaan, koska öljy ei valu automaattisesti joka paikkaan. Putkea joutuu pumppaamaan rauhallisesti muutamaan otteeseen ennen kuin öljy pääsee kaikkialle. Ja kyllä, mittaaminen tapahtuu putken yläreunasta kun putki on painettu pohjaan ja ilman jousia.

Jousien vapaa pituus kannattaa mitata samalla kun ne ovat irti. Pyöräsi jousien vapaa pituus on 483.1 millimetriä ja alaraja on 473.4 mm.

Moro oletko varma tuosta öljyn määrästä ja mitasta? En pääsyt tuolla öljyn määrällä tuommoiseen mittaan. Sitten kun laitoin 3,85 dl öljy tuli mitaksi 140mm ja lisäksi huoltokortissa puhutaan jotain muuta. Vanhaa öljyä oli n 2,5 dl ja nyt puhutaan siis oikeasta etuputkesta..

Öljy oli kyllä vaihto valmista. Laitoin tuon huoltokortin määrät. Ylhäältä korkki auki ja pumpaamalla vanha öljy pois.

Powered by EzPortal