ST 1300 ja ensiasennusrenkaat

Aloittaja jarska, 02.03.09 - klo:15:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

02.03.09 - klo:15:02 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä jarska
Onko kellään kokemusta että bridgestonien jälkeen vaihdetut ns. jäykempirunkoiset(mitkä ne sitten  onkaan) vaikuttaisi todellakin ajettavuutta parantavasti kuten viisaammat väittää?

03.03.09 - klo:19:42 #1 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä Kauko
Ei ole vielä kokemusta, mutta vuodenvaihteessa yritin löytää tietoa noista renkaista täältä ja rapakon takaa. Yleisesti suositeltiin kaikkea muuta paitsi orggis Bridgestoneja. Oma valinta sitten päätyi Metzelerin Z6 interactive + normal. Ensikesänä tuon sitten näkee. Toinen kovasti kehuttu oli Michelin PR2:set. Ja aina kuuli painesuosituksen +0,3bar.

03.03.09 - klo:19:47 #2 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: "panman"Ei ole vielä kokemusta, mutta vuodenvaihteessa yritin löytää tietoa noista renkaista täältä ja rapakon takaa. Yleisesti suositeltiin kaikkea muuta paitsi orggis Bridgestoneja. Oma valinta sitten päätyi Metzelerin Z6 interactive + normal. Ensikesänä tuon sitten näkee. Toinen kovasti kehuttu oli Michelin PR2:set. Ja aina kuuli painesuosituksen +0,3bar.

Mää sitten matkin sua jos osottautuu hyväksi nuo metzelerit :hmph:

Ajetaas nuo bridgestonet vaan ensin finaaliin.

06.03.09 - klo:21:57 #3 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä hondamania
Tuolla jenkkifoorumilla ovat olleet sitä mieltä että Metzin Z6 ei kestä takana kunnolla (ja hankala seurata kulumista kun ei ole nuruja keskellä). Siellä ne ajelee Z6 edessä ja vanha kunnon 880 Marathon takana. Itse ajelen Misukoilla ja kyllä ero ainakin alkuperäisiin Bridgestoniin oli selkeä. Misukoiden ainoa miinusominaisuus on se, että tietyllä vauhdilla pitää välillä ihme ulinaa. Välillä oikein kuunnellut että onko se takapyörän laakeri mennyt oikeasti  =P~
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

07.03.09 - klo:00:51 #4 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä KORVI
Itsellä Bridgestoneja vielä runsaasti jäljellä. Parissa aikasemmassa pyörässä olen käyttänyt Z6 takana ja hyvä oli kummassaki. Mut ne oli melko keveitä pyöriä. Vaikea valinta, ehkä kokeilen misukkaa.

07.03.09 - klo:11:21 #5 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä awes
Lainaus käyttäjältä: "hondamania"Tuolla jenkkifoorumilla ovat olleet sitä mieltä että Metzin Z6 ei kestä takana kunnolla (ja hankala seurata kulumista kun ei ole nuruja keskellä). Siellä ne ajelee Z6 edessä ja vanha kunnon 880 Marathon takana. Itse ajelen Misukoilla ja kyllä ero ainakin alkuperäisiin Bridgestoniin oli selkeä. Misukoiden ainoa miinusominaisuus on se, että tietyllä vauhdilla pitää välillä ihme ulinaa. Välillä oikein kuunnellut että onko se takapyörän laakeri mennyt oikeasti  =P~

Itselläni Z6 edessä (uusi), takana Z6 menee vaihtoon ennen reissuun lähtöä ( ajettu 10tkm). Ei uskalla lähteä  reissuun, kun ei nää paljonko pintaa jäljellä. Seuraava rengas taakse alle on 880 maraton. Täytyy kokeilla.

Z 6:set oli ajettavuudeltaan Ok. En ole paras arvostelija, kun ajotapa ei hae äärirajoja. Edellinen etunen (Z6) kesti 16 tkm. Oli tosin jo ihan finaalissa.

13.03.09 - klo:19:27 #6 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä wage
pitäis vaihtaa etunen
kertokaa kokemukset
pr2 ja metzin 6 ,vai onko muita hyviä
km paljonko,sadesäällä,ulinat ,vaeltaako,ym

bridgen alkuperäinen edessä (aj.21000km)finito
takana uusi batlaxi 020(orig.kesti n.18000km)

13.03.09 - klo:19:35 #7 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä Kauko
Eikös se "kannata" pitää samanlaiset edessä ja takana. Jos nyt takana on uusi Bridge, niin eikös kannata laittaa myös uusi 020 myös eteen?

13.03.09 - klo:20:20 #8 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä wage
Lainaus käyttäjältä: "panman"Eikös se "kannata" pitää samanlaiset edessä ja takana. Jos nyt takana on uusi Bridge, niin eikös kannata laittaa myös uusi 020 myös eteen?
en oikein tykännyt bridgestä edessä,varsinkin sadesäällä(tiukat jarrutukset)
on totta mitä noi lontoon murretta puhuvat että erilaisiin pyöriin ei käy sama rengas,siksi kysyinkin noista pannariin
(edell.pyörissä ajanut kaiken maaiman,contit,avonit,pirellit ym ja täytyy sanoa että eroja on)

13.03.09 - klo:21:39 #9 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä hondamania
Niin, minä olen ajellut 82 tkm Michelin Pilot Road:lla. Eka takanen 18 tkm, eka etunen 23 tkm. Toka takanen 19 tkm, toka etunen 27 tkm. Kolmas takanen 18 tkm. Viime kesänä oli alla uudemmat versio 2:t => takasella ajettu nyt 14 tkm ja on vielä hyvin pintaa, etusella 28 tkm ja nyt menee vaihtoon. Minusta hyvä märkäpito, varsinkin nää uudemmat, joissa keskellä kova ja reunoissa pehmeä. Edelleen se ajoittainen ulina on miinusta, jotenkin tuntuu että nää kakkoset ei oo niin pahat. Ja "ylipaineilla" ajelen eli 3.2 - 3.3.

Tässä takanen, jolla ajettu 18500 km  http://www.j-helin.net/images/Pictures/ ... -18500.jpg

Tässä etunen, jolla ajettu 24 tkm ja vieressä uusi kakkosmallin kumi  http://www.j-helin.net/images/Pictures/ ... a-2008.jpg
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Lainaus käyttäjältä: "hondamania"Niin, minä olen ajellut 82 tkm Michelin Pilot Road:lla. Eka takanen 18 tkm, eka etunen 23 tkm. Toka takanen 19 tkm, toka etunen 27 tkm. Kolmas takanen 18 tkm. Viime kesänä oli alla uudemmat versio 2:t => takasella ajettu nyt 14 tkm ja on vielä hyvin pintaa, etusella 28 tkm ja nyt menee vaihtoon. Minusta hyvä märkäpito, varsinkin nää uudemmat, joissa keskellä kova ja reunoissa pehmeä. Edelleen se ajoittainen ulina on miinusta, jotenkin tuntuu että nää kakkoset ei oo niin pahat. Ja "ylipaineilla" ajelen eli 3.2 - 3.3.

Tässä takanen, jolla ajettu 18500 km  http://www.j-helin.net/images/Pictures/ ... -18500.jpg

Tässä etunen, jolla ajettu 24 tkm ja vieressä uusi kakkosmallin kumi  http://www.j-helin.net/images/Pictures/ ... a-2008.jpg
sinun lausuntojen perusteella tilasin tänään pr2 eteen
reliatec oyltä maksoi 132,69€ (ei asennusta)
kiitos lausunnoista

Meinaan kyllä seuraavaksi kokeilla niitä jäykempirunkoiseksi kehuttuja mezelerejä, jos vaikka oikeesti parantas vakautta _1_v

Minä kyllä uskon noihin Metzeihin, juuri tuon jäykän rungon takia.

Kyllä oli valtava ero pyörän käyttäytymiseen kun vaihtoi ensi asennus renkaat pois ja tilalle Maraton 880. Rengaspaineet olen pitänyt edessä 2.7 ja takana 3.2.

Lainaus käyttäjältä: "hyrrä"Kyllä oli valtava ero pyörän käyttäytymiseen kun vaihtoi ensi asennus renkaat pois ja tilalle Maraton 880. Rengaspaineet olen pitänyt edessä 2.7 ja takana 3.2.

Noniih, entistä enemmän alkaa varmistua seuraavat gummit, hyvä kun täällä saapi tietoo ja kokemuksia hat1