Apua tarvitaan!

Aloittaja peki66, 17.04.18 - klo:20:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Minulla on pannari vm93 nyt kävi niin että rupesi ilmeisesti kaasarin alta jäähdytysnestettä valumaan.Yritin itse korjata mutta taito loppui.Löytyisikö pätevää laittajaa korvausta vastaan.Asun Keiteleellä ja minulla olisi työkalut ja hyvä talli.Paljonkohan menisi tunteja olisiko kellään tietoa.Minulle voi myös soittaa 0505718607.

http://www.panfun.fi/smf/index.php?topic=1744.0

Oisko tästä apua?? Ei vaikuta loppujen lopuksi kovin vaikealta

18.04.18 - klo:08:06 #2 Viimeisin muokkaus: 18.04.18 - klo:08:15 käyttäjältä Pannukakku
Oletko päässyt käsiksi jo kaasuttimiin eli onko "tankki" ja sivupaneelit poissa?

Sain purettua mutta kaasarin ruuvia en saanut avattua ovat tiukassa.Nouseeko kaasari jos saan ruuvit auki ja vaijerit irti.


Kaasuttimet ovat kiinni moottorissa ja koko pyörässä kumisista kurkuistaan eli adapteteista. Niistä kannattaa avata kaasuttimen puoleiset kiristyspannat jotka saattavat olla pirun tiukassa. Vaikka niiden kiristysmomentti on pieni niin ne ovat olleet kiinni jo tehtaalta ja joissain saattaa olla varmistus eli osa pantaa on väännetty ruuvin päälle. Eli CRC:tä tai vastaavaa irroitusöljyä, anna öljyn liuottaa hetki likaa, ja avaa. Katkaise ja tilaa uudet jos ruuvi ei antaudu.

Sitten voit irroittaa kaasuvaijerit paketista ja vääntää kaasuttimet irti. Mutta älä käytä kauheaa voimaa! Se osa johon kaasuttimet kiinnittyvät on herkkä ja jos se vuotaa niin kone imee suodattamatonta ilmaa. Ja sen hinta uutena on luokkaa 200 egeä. Ja samoin  synkkaukset yms. säädöt menevät päin seiniä jos imupuoli falskaa sieltä täältä.

Itse olen ujuttanut jotain irroitusainetta myös kaasuttimen ja adapterin väliin koska ne saattavat istua tiukassa. V4-koneen kaasuttimet ovat hiukan "nalkissa" kansien välissä joten niitä täytyy suostutella irti ja vastaavasti kiinni jahka saat vuodon fiksattua.

Joudut irtoittamaan myös polttoaineletkun. Se on parasta ottaa irti ilmanpuhdistinkoteloon kiinnittyvän alipainehanan ja kaasuttimien välistä.

Niin ja varo kauhiasti että kurkkuihin ei vain mene mitään likaa, osia tai muuta paskaa!

SUURET KIITOKSET NEUVOISTA KAIKILLE.Koetan viikonloppuna irroittaa.

Lainaus käyttäjältä: peki66 - 17.04.18 - klo:20:12
Minulla on pannari vm93 nyt kävi niin että rupesi ilmeisesti kaasarin alta jäähdytysnestettä valumaan.Yritin itse korjata mutta taito loppui.Löytyisikö pätevää laittajaa korvausta vastaan.Asun Keiteleellä ja minulla olisi työkalut ja hyvä talli.Paljonkohan menisi tunteja olisiko kellään tietoa.Minulle voi myös soittaa 0505718607.
moro.
mulla oli vanahassa pyörässä sama ongelma, siellä on  o-rengas tiivisteenä ite vaihoin kerran eikä pitänyt toisella purku kerralla huomasin et se L mallinen kulma yhde oli puoliksi halki.ahas vaihtaa mutta onnistu kaasareita pois ottamatta.
T. Risto

Lainaus käyttäjältä: rthaa - 18.04.18 - klo:17:26
Lainaus käyttäjältä: peki66 - 17.04.18 - klo:20:12
Minulla on pannari vm93 nyt kävi niin että rupesi ilmeisesti kaasarin alta jäähdytysnestettä valumaan.Yritin itse korjata mutta taito loppui.Löytyisikö pätevää laittajaa korvausta vastaan.Asun Keiteleellä ja minulla olisi työkalut ja hyvä talli.Paljonkohan menisi tunteja olisiko kellään tietoa.Minulle voi myös soittaa 0505718607.
moro.
mulla oli vanahassa pyörässä sama ongelma, siellä on  o-rengas tiivisteenä ite vaihoin kerran eikä pitänyt toisella purku kerralla huomasin et se L mallinen kulma yhde oli puoliksi halki.ahas vaihtaa mutta onnistu kaasareita pois ottamatta.
T. Risto

Kumma kyllä, noiden alumiinisten jointtien murtuminen on yleisin syy koneen yläpuoliseen jäähdytysnestevuotoon. En muista kenenkään kertoneen letkun murtumisesta mutta näitä liitoskappaleita on mennyt useampia.

Lainaus käyttäjältä: Pannukakku - 18.04.18 - klo:18:49
Lainaus käyttäjältä: rthaa - 18.04.18 - klo:17:26
Lainaus käyttäjältä: peki66 - 17.04.18 - klo:20:12
Minulla on pannari vm93 nyt kävi niin että rupesi ilmeisesti kaasarin alta jäähdytysnestettä valumaan.Yritin itse korjata mutta taito loppui.Löytyisikö pätevää laittajaa korvausta vastaan.Asun Keiteleellä ja minulla olisi työkalut ja hyvä talli.Paljonkohan menisi tunteja olisiko kellään tietoa.Minulle voi myös soittaa 0505718607.
moro.
mulla oli vanahassa pyörässä sama ongelma, siellä on  o-rengas tiivisteenä ite vaihoin kerran eikä pitänyt toisella purku kerralla huomasin et se L mallinen kulma yhde oli puoliksi halki.ahas vaihtaa mutta onnistu kaasareita pois ottamatta.
T. Risto

Kumma kyllä, noiden alumiinisten jointtien murtuminen on yleisin syy koneen yläpuoliseen jäähdytysnestevuotoon. En muista kenenkään kertoneen letkun murtumisesta mutta näitä liitoskappaleita on mennyt useampia.
Kyllä mulla halkesi letku...

Tarkoititko Pannukakku niitä messinkisiä pantoja jotka on kiinni 8 ruuvilla.Nehän ovat näkyvissä kun ottaa putsarin pois.

Lainaus käyttäjältä: veskupappa - 18.04.18 - klo:20:25
Lainaus käyttäjältä: Pannukakku - 18.04.18 - klo:18:49
Lainaus käyttäjältä: rthaa - 18.04.18 - klo:17:26
Lainaus käyttäjältä: peki66 - 17.04.18 - klo:20:12
Minulla on pannari vm93 nyt kävi niin että rupesi ilmeisesti kaasarin alta jäähdytysnestettä valumaan.Yritin itse korjata mutta taito loppui.Löytyisikö pätevää laittajaa korvausta vastaan.Asun Keiteleellä ja minulla olisi työkalut ja hyvä talli.Paljonkohan menisi tunteja olisiko kellään tietoa.Minulle voi myös soittaa 0505718607.
moro.
mulla oli vanahassa pyörässä sama ongelma, siellä on  o-rengas tiivisteenä ite vaihoin kerran eikä pitänyt toisella purku kerralla huomasin et se L mallinen kulma yhde oli puoliksi halki.ahas vaihtaa mutta onnistu kaasareita pois ottamatta.
T. Risto

Kumma kyllä, noiden alumiinisten jointtien murtuminen on yleisin syy koneen yläpuoliseen jäähdytysnestevuotoon. En muista kenenkään kertoneen letkun murtumisesta mutta näitä liitoskappaleita on mennyt useampia.
Kyllä mulla halkesi letku...

Poikkeus vahvistaa säännön!

Lainaus käyttäjältä: peki66 - 21.04.18 - klo:16:21
Tarkoititko Pannukakku niitä messinkisiä pantoja jotka on kiinni 8 ruuvilla.Nehän ovat näkyvissä kun ottaa putsarin pois.

EI! Älä koske niihin! Tai no, saa kaasuttimet sitäkin kautta purettua mutta on paljon tolkumpaa irroittaa kaasuttimet kurkuistaan ja ottaa ne irti ikään kuin pakettina, purkamatta kaasuttimia sen pidemmälle.

Powered by EzPortal